Pettääkö mies vai ylireagoinko?
Olin aamulla kuuraamassa kylpyhuonetta ja pudotin vahingossa pesukoneen päältä miehen matkatoalettipussin lattialle. Kun keräilin sen sisältöä takaisin, huomasin sivutaskusta pilkistävän yhden kortsupaketin. Menin aivan paniikkiin ja mieleni tekee oksentaa. Me ollaan seurusteltu jo yli 2 vuotta ja jätettiin aika pian kumit pois koska mulla on kierukka.
Ylireagoinko nyt? Kävin myöhemmin tarkistamassa päiväyksen paketista kun asia niin minua vaivaa. Ovat menneet vanhaksi vuoden alussa, voiko olla mahdollista että ovat unohtuneet laukun pikkutaskuun? Mikään muu miehen käytöksessä ei tällaiseen viittaa, toki on pari kertaa vuodessa lyhyillä työreissulla ja kerran pari myös "poikien reissuilla" eli mahdollisuuksia tietenkin tarjoutuisi.
Meillä oli pari viikkoa sitten pieni riita luottamuksesta kun olin jostain saanut päähäni kännissä että hän lirkuttelisi mielellään muille naisille. Vakuutteli uskollisuuttaan ja sitä ettei koskaan pettäisi. Kyllähän hän on semmoista kilttiä miestyyppiä josta ei sitä uskoisi, mutta ilmeisesti (ainakin jos av:ta uskoo) ne kilteimmätkin voi joskus yllättää.
Rauhoitelkaa nyt mua ja sanokaa että ylireagoin. En tiedä uskallanko ottaa miehen kanssa illalla asiaa puheeksi.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:55"]
Kaverin mies jäi kiinni toissajoulun etelänmatkalla kun pani siivoojaa hotellin parvekkeella kaverini ollessa suihkussa. Toivottavasti oli kumit silläkin miehellä matkassa mukana.
[/quote]
Ei varmaan varsinaiseseti helpota ap:n oloa nämä viestit. Oma vinkkini: ota asia puheeksi mutta asialliseen sävyyn, älä nalkuta. Aloita vaikka ystävälliseen sävyyn että "tälle löytyy varmasti hyvä selitys".
[/quote]
Ompa tosi ystävällinen aloitus. Kuinka itse ottaisit, jos pomo tulisi luoksesi ja aloittaisi: "Tälle löytyy varmasti hyvä selitys..."?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:55"]
Kaverin mies jäi kiinni toissajoulun etelänmatkalla kun pani siivoojaa hotellin parvekkeella kaverini ollessa suihkussa. Toivottavasti oli kumit silläkin miehellä matkassa mukana.
[/quote]
Ei varmaan varsinaiseseti helpota ap:n oloa nämä viestit. Oma vinkkini: ota asia puheeksi mutta asialliseen sävyyn, älä nalkuta. Aloita vaikka ystävälliseen sävyyn että "tälle löytyy varmasti hyvä selitys".
[/quote]
Ompa tosi ystävällinen aloitus. Kuinka itse ottaisit, jos pomo tulisi luoksesi ja aloittaisi: "Tälle löytyy varmasti hyvä selitys..."?
[/quote]
En nyt ainakaan omaa parisuhdettani vertaisi esimiehen ja alaisen suhteeseen...
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:06"]
Eiköhän ne ole sinne unohtuneet vahingossa. Fiksu pettäjämies ei missään toilettilaukussa kumeja säilyttelisi vaan ostaisi reissussa uudet ja heittäisi käyttämättä jääneet pois, niin ei jää kiinni.
[/quote]
Tämäkin totta, ja kumit olisivat pettäjällä tuoreita, jos niitä laukusta löytyisi ;)
Eiköhän ne ole sinne unohtuneet vahingossa. Fiksu pettäjämies ei missään toilettilaukussa kumeja säilyttelisi vaan ostaisi reissussa uudet ja heittäisi käyttämättä jääneet pois, niin ei jää kiinni.
[/quote]
Kiinni jäämisestäkö se vain kiikastaakin, moraalia, empatiaa ja omaatuntoa kai tuossa kaivataan!
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:11"]
[/quote]
Kiinni jäämisestäkö se vain kiikastaakin, moraalia, empatiaa ja omaatuntoa kai tuossa kaivataan!
[/quote]
Pointtini oli se, että aloittajan mies tuskin pettää, kumeja ei silloin löytyisi kun varmistelisi ettei jää kiinni.
AP! Ymmärrän että sinua ahdistaa, minuakin ahdistaisi. Minun olisi pakko ottaa asia puheeksi. En kyllä valitettabasti osaa neuvoa miten sen tekisin niin, ettei mies loukkaantuisi. En kuitenkaan voisi pitää tällaista asiaa sisälläni, minua on edellisessä suhteessa petetty ja se on jättänyt syvät arvet. Nykyiseen luotan mutta niinhän sitä aina luottaa ennenkuin jotain tulee ilmi.
Minä löysin kans exäni matkapussukasta kortsuja. kysyin heti että mitä nämä ovat. Mies suuttui. Kuulema joku työkaveri oli laittanut vahingossa ne hänen pussukkaansa. Jätin sitten asian siihen, enkä tiedä vielä tänä päivänäkään kenen ne olivat.
Muutenkin minua haukuttiin mustasukkaiseksi vuosikaudet. Mutta myöhemmin jäi kiinni naisten kanssa vehtaamisesta ja eron jälkeen mies tunnusti että oli pettänyt useita kertoja. Eli mustasukkaisuuteni oli ollut aiheellista.
En kannusta mustasukkaisuuteen mutta en sinisilmäisyyteenkään.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:45"]
Minä löysin kans exäni matkapussukasta kortsuja. kysyin heti että mitä nämä ovat. Mies suuttui. Kuulema joku työkaveri oli laittanut vahingossa ne hänen pussukkaansa. Jätin sitten asian siihen, enkä tiedä vielä tänä päivänäkään kenen ne olivat.
Muutenkin minua haukuttiin mustasukkaiseksi vuosikaudet. Mutta myöhemmin jäi kiinni naisten kanssa vehtaamisesta ja eron jälkeen mies tunnusti että oli pettänyt useita kertoja. Eli mustasukkaisuuteni oli ollut aiheellista.
[/quote]
En uskoisi tommoista tarinaa, miksi ihmeessä kukaan muu olisi mitään laittanut. Voisin uskoa että ovat sinne unohtuneet, jos ovat vanhenemassa ja jos suhde on sen ikäinen että tämä suunnilleen natsaisi (10v suhteessa esim. ei menisi läpi). Ikävä tilanne ap, toivottavasti ovat vain sinne unohtuneet. En toisaalta tiedä tunnustaisiko mies vaikka olisivatkin tarkoituksella siellä mukana työmatkoilla, joten sinänsä ei välttämättä tuo ratkaisua asiaan vaikka ottaisit asian puheeksi.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:15"]Ymmärrän tuskasi ap. Satuin näkemään viime viikolla mieheni facebookissa viestin minulle tuntemattomalta naiselta (en stalkannut, tulin koneelle lukemaan omat sähköpostini ja miehen facebook oli auki näytöllä), jossa nainen sanoi "voisit silti edes vaivautua vastaamaan". Koska mieheni oli juuri tulossa huoneeseen, en jäänyt selailemaan viestiketjua pidemmälle, enkä oikeastaan edes tiedä haluanko. Mitä hyvää siitä voi tulla? Parhaassa skenaariossa miestä on vikitellyt joku vosu ja hän ignooraa tätä. Huonoimman vaihtoehdon kaikki arvaakin. Tuli sellainen olo etten olisi halunnut tietää edes tämän vertaa.
[/quote]
Joo onhan se aina parempi, ettei tiedä miehen petoksista...
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:04"]Komppaan kasia, kumit on ostettu ajat sitten. Jätä kumit löytöpaikkaan, voithan tarkistaa vaikka muutaman kuukauden päästä, onko vaihtuneet uusiin / onko niitä käytetty. Mutta todennäköisimmin mies on vain unohtanut kortsut laukkuunsa.
[/quote]
Edellisellä poikien reissulla löysin vanhan kortsupaketin repun taskusta. Koska mukana oli vain miehiä, tiesin heti mitä tehdä. Kortsuihin saippuaa sisään ja solmuun. Sitten piilottelin niitä kavereiden tyynyjen alle ja makuupusseihin ja jätin lojumaan saunan lauteille yms. Kaikilla oli hauskaa ja loput puhallettiin ilmapalloiksi.
Eli jos joskus suunnittelette tuota "seuraan kortsujen määrää" -episodia, niin kannattaa muistaa että miehet on idiootteja jotka hihittelee kortsupalloille.
Ja kannattaa valita mies johon luottaa täysin ja unohtaa stressaaminen. Minä en pettäisi vaikka poikien reissulla tulisi mökkiin sata puutteessa olevaa stripparia. Ja tottapuhuen ei pettäisi moni muukaan vaikka puhuukin kovien jätkien juttuja. Sitten on löysäkullisia miehiä jotka pettää aina kun mahdollista ja jahtaa netistä seksiseuraa.
En usko että tilanne tekee varasta. Eikä kortsut siihen vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:53"]
[/quote]
En uskoisi tommoista tarinaa, miksi ihmeessä kukaan muu olisi mitään laittanut. Voisin uskoa että ovat sinne unohtuneet, jos ovat vanhenemassa ja jos suhde on sen ikäinen että tämä suunnilleen natsaisi (10v suhteessa esim. ei menisi läpi). Ikävä tilanne ap, toivottavasti ovat vain sinne unohtuneet. En toisaalta tiedä tunnustaisiko mies vaikka olisivatkin tarkoituksella siellä mukana työmatkoilla, joten sinänsä ei välttämättä tuo ratkaisua asiaan vaikka ottaisit asian puheeksi.
[/quote]
Mulla on kyllä (lue: ikävä kyllä;) sellaisia kamuja/veijareita, että ne ihan piruuttaan voivat tuikata kortsupakan tai jopa käytetyn "purkan" matkakassiin tai likaisten alkkareiden väliin. Selitä siinä sitten vaimolle, huumoria on nääs monenlaista;)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:53"]
[/quote]
[/quote]
Mulla on kyllä (lue: ikävä kyllä;) sellaisia kamuja/veijareita, että ne ihan piruuttaan voivat tuikata kortsupakan tai jopa käytetyn "purkan" matkakassiin tai likaisten alkkareiden väliin. Selitä siinä sitten vaimolle, huumoria on nääs monenlaista;)
[/quote]
Uskomatonta....
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:04"]Komppaan kasia, kumit on ostettu ajat sitten. Jätä kumit löytöpaikkaan, voithan tarkistaa vaikka muutaman kuukauden päästä, onko vaihtuneet uusiin / onko niitä käytetty. Mutta todennäköisimmin mies on vain unohtanut kortsut laukkuunsa.
[/quote]
Edellisellä poikien reissulla löysin vanhan kortsupaketin repun taskusta. Koska mukana oli vain miehiä, tiesin heti mitä tehdä. Kortsuihin saippuaa sisään ja solmuun. Sitten piilottelin niitä kavereiden tyynyjen alle ja makuupusseihin ja jätin lojumaan saunan lauteille yms. Kaikilla oli hauskaa ja loput puhallettiin ilmapalloiksi.
Eli jos joskus suunnittelette tuota "seuraan kortsujen määrää" -episodia, niin kannattaa muistaa että miehet on idiootteja jotka hihittelee kortsupalloille.
Ja kannattaa valita mies johon luottaa täysin ja unohtaa stressaaminen. Minä en pettäisi vaikka poikien reissulla tulisi mökkiin sata puutteessa olevaa stripparia. Ja tottapuhuen ei pettäisi moni muukaan vaikka puhuukin kovien jätkien juttuja. Sitten on löysäkullisia miehiä jotka pettää aina kun mahdollista ja jahtaa netistä seksiseuraa.
En usko että tilanne tekee varasta. Eikä kortsut siihen vaikuta.
[/quote]
Kiitos. Tämä lohdutti. AP
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:45"]Minä löysin kans exäni matkapussukasta kortsuja. kysyin heti että mitä nämä ovat. Mies suuttui. Kuulema joku työkaveri oli laittanut vahingossa ne hänen pussukkaansa. Jätin sitten asian siihen, enkä tiedä vielä tänä päivänäkään kenen ne olivat.
[/quote]
Aivan. Tyhmä ei saa olla.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:15"]Ymmärrän tuskasi ap. Satuin näkemään viime viikolla mieheni facebookissa viestin minulle tuntemattomalta naiselta (en stalkannut, tulin koneelle lukemaan omat sähköpostini ja miehen facebook oli auki näytöllä), jossa nainen sanoi "voisit silti edes vaivautua vastaamaan". Koska mieheni oli juuri tulossa huoneeseen, en jäänyt selailemaan viestiketjua pidemmälle, enkä oikeastaan edes tiedä haluanko. Mitä hyvää siitä voi tulla? Parhaassa skenaariossa miestä on vikitellyt joku vosu ja hän ignooraa tätä. Huonoimman vaihtoehdon kaikki arvaakin. Tuli sellainen olo etten olisi halunnut tietää edes tämän vertaa.
[/quote]
Joo onhan se aina parempi, ettei tiedä miehen petoksista...
[/quote]
Mun tapauksessa kyllä. Olen onnellinen mieheni kanssa ja jos hän minua pettää, en haluaisi tietää siitä. On liian kuluttavaa lähteä epäilemään ja leikkimään salapoliisia. Jos pettää niin pettäkööt niin ettei minun tarvitse siitä tietää. Niin minä itsekin olen pari kertaa tehnyt.
Tule ap illalla kertomaan miten miehesi reagoi, voidan yhdessä ruotia valehteliko päin naamaa
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:17"]
Tule ap illalla kertomaan miten miehesi reagoi, voidan yhdessä ruotia valehteliko päin naamaa
[/quote]
PS. Ota ne kondomit mukaan;)
Tosin usein näen miehellä sormuksen ja kumeja toilettilaukussa. Ajattelen että vitun sika.. töiden puolesta siis tiedän
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:03"]
Viime jouluna työpaikan pikkujouluristeilyllä ruotsinlaivalla tapahtunutta: Yritän nukkua yläpedissä kun alapedissa puuhaa kaksi työkaveriani, toinen kolmen lapsen äiti, naimisissa, toinen firman 18-vuotias harjoittelija. Matkakumit niilläkin tuli tarpeeseen, harmi että itselläni ei ollut korvatulppia mukana.
[/quote]
Oksetus. Ei siis toi varsinainen pettäminen kiinnosta, mutta se lätinä, litinä, voihke ja eritteiden lemu, jos olet nukkunut vielä yläpedissä :)
[/quote]
Niinpä, säälitti myös rouvan mukava mies ja söpöt lapset. Oli aamulla niin nolona ja krapulaisena (oli siis vokotellut miestä kaikkien, myös esimiesten ja firman pomon nähden), tiesi varmasti että kaikki tiesi mitä oli tapahtunut. Melkein kävi sääliksi häntäkin, mutta vain melkein.