Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaisin todella teidän apuanne ;(?

Vierailija
18.09.2021 |

Olen siis 25-vuotias opiskeleva ja työssäkäyvä nainen. Olen sairastanut masennusta ja traumaperäistä stressihäiriötä nyt viisi vuotta. Vuosi sitten tein vielä puolta työviikkoa ja opinnot olivat jäissä.
Nyt voin paremmin kuin koskaan.

Satutti äskettäin kun mieheni alkoi huutamaan minulle saamattomuudestani ja siitä, kuinka etenen hitaasti.
Enkä sano sitä että mieheni ei saisi kokea hermostuneisuutta (onhan hän elänyt jo kuusi vuotta rinnallani ja nähnyt tämän kaiken). Ymmärrän että hänenkin jaksamisensa on usein koetuksella.
Koen kuitenkin että vointini on nimenomaan saanut ison askeleen eteenpäin terapian ja lääkityksen avulla. Jaksan urheilla, tehdä kotitöitä ja muutenkin suorittaa asioita paremmin kuin hetkeen.
Oli todella lannistavaa kuulla mieheltä se, että olen luuseri ja hän käytti aika rajua kieltä.
En tiedä edes mitä haen täältä, tuntuu vaan juuri nyt tosi pahalta ;( Kiitos jos vastaatte!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa masentunutta luuseria.

Vierailija
2/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttöraukka. Ryhdistäydy. Elämäsi lipuu ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa siinä, että miehesi pitää saada tulla kuulluksi. Älä provosoidu, jos hän uskaltaa ilmaista ahdistavat tunteensa. Kiitä siitä, että hän kertoi avoimesti, mitä kokee.

Jos taas haukkumisesta tulee tapa, niin se huonontaa sinun vointiasi. Kyllä tässä rakkaus punnitaan. Sitä on luvattu rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä. Elämä on molempia.

Vierailija
4/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele noita aiempia tyyppejä! Voi sinua. Miehesi toiminta oli hävytöntä. Vaikka kuinka itsekin olisi jaksamisen kanssaan tekemistä, ei se oikeuta huonoon käytökseen. Pyysikö anteeksi? Tee selväksi ettei sinua kohdella noin. Odota anteeksipyyntöä, ja ennen sitä älä huomioi häntä ollenkaan.

Vierailija
5/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan "yliymmärrä" miestäsi, tietyn rajan yli ei saa koskaan mennä parisuhteessa. Olet hyvällä tiellä, pidä siitä kiinni. Jos mies yrittää lannistaa, kannattaa miettiä, onko hän oikea kumppani sinulle tulevaan. Tsemppiä ja lämpöä sinulle!

Vierailija
6/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kirjoitti:

Olet oikeassa siinä, että miehesi pitää saada tulla kuulluksi. Älä provosoidu, jos hän uskaltaa ilmaista ahdistavat tunteensa. Kiitä siitä, että hän kertoi avoimesti, mitä kokee.

Jos taas haukkumisesta tulee tapa, niin se huonontaa sinun vointiasi. Kyllä tässä rakkaus punnitaan. Sitä on luvattu rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä. Elämä on molempia.

Juu kiitos neuvostasi. En provosoitunutkaan. Mies lähti ovet paukkuen salille. Lähetti viestin jossa pahoitteli, mutta haukkui lisää. Vastasin vain että ymmärrän turhautuneisuutesi. Jätin keskustelun siihen. Tuntuu silti tosi pahalta. Pitää yrittää pitää mieli tasaisena eikä mennä tuohon mukaan. Ap

Vierailija
7/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän miehesi käytöstä käsittämättömänä. PTSD on vaikea paikka, eikä se häviä mielestä ikinä mutta sen aiheuttajan voi tavallaan haalistaa terapiassa, esim. EDMR:ssä. Olisi aiheellista, että miehesi perehtyisi potilaisjärjestöjen ja YouTuben aineistoon. Vähintään Terveyskylän jutut voisi aiheesta lukea.

Tsemppiä sinulle siellä jossain ❤️!

Vierailija
8/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko terapiaan.

Typerää se haukkuminen on.

Opetella rakentavampaa.

Sinä olet aapee hyvällä tiellä.niille terapeutti sanoi, että voin olla itse se johtaja. Ole oma johtajasi.

Se oli itselleni hyvä ohje.

Olla lempeä johtaja.

Sinulla on ap näkemystä.

Vierailija
9/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan "yliymmärrä" miestäsi, tietyn rajan yli ei saa koskaan mennä parisuhteessa. Olet hyvällä tiellä, pidä siitä kiinni. Jos mies yrittää lannistaa, kannattaa miettiä, onko hän oikea kumppani sinulle tulevaan. Tsemppiä ja lämpöä sinulle!

Kerro myös miehelesi samat tuntemukset heti:Mitä tänne kirjoiti hänestät!Luulen olette tienne päässä.Sinä alat parantua voimaan hyvin!Hän on uupunut siihen kuraan mitä teillä oli, aloit toipua ja piristyä.Jospa teette pesä eron?Kun et omia tuntemuksia uskalla hänelle kertoa.Juuri mitä tunsit hänen raivari aikana.Pelkäät jos kerrot omat tuntemukset uusi pahempi raivari mieheltäsi tulee.Eikö ?Kannataako alistua ja pelkää loppu elämä hänen kanssa?

Vierailija
10/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötä ja vastamäessä. Nöin se mebee. Jos ei nyt, niin ei sitten koskaan. Myöskään huutaminen ei ole ok. Itse ottaisn asian puheeksi- rauhallisesti ja asiallisesti. Kertoisin, miten itse koin ko.tilanteen, ja pyytäisin miestä kertomaan oman näkemyksensä. Kyseessä voi olla turhautuminen ja ylilyönti, nutta jos mies jatkossa käyttäytyy noin, niin jatkoa kannattaa miettiä.

Vierailija
11/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen lauantai- illan trolollooo. Tyylisi on niin tunnistettava, ap🙃

Vierailija
12/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleensäottaen ei ole väliä kuinka hitaasti etenee kunhan ei kokonaan lakkaa yrittämästä edetä ja kehittyä. Ja jos todella tarvitsee taukoa pitää niin silloin sekin on paras tehdä.

Miehellä voi olla itselläänkin omia hankaluuksia ja totta on sekin, että vaikkei se sinun vikasi olekaan, läheisen vaikeudet ja niissä tukeminen voi olla varsinkin pitkän päälle hyvin kuluttavaa ja turhauttavaa, raskasta. Jos häneltä todella on jaksaminen loppu olet sikäli vaikeassa paikassa että sinun selityksiäsi hän ei juuri nyt halua kuunnella. Jos sinulla on keskusteluyhteys johonkin hänen kaveriinsa johon voi luottaa ja joka osaa käsitellä asioita voisit pyytää häntä pitämään miesten kesken saunaillan, kalareissun jne. jossa hän voisi vähän purkaa paineita ja keskustella tilanteesta hienovaraisesti. Muuta en oikeastaan keksi. Voimia... olen ollut tilanteessasi, ja osin olen vieläkin