Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Syke-ohjelmasta! Ei me lääkärit olla tuollasia!
02.11.2014 |
Me ei oikeasti olla tuollaisia tunnevammaisia idiootteja. Minä ainakin välitän potilaista liiaksikin. Olen ollut myös monen vanhus potilaan juhlissa ja valitettavasti hautajaisissakin. Aina kovasti kutsuttuna, muuten en olisi todellakaan mennyt. Nämä Syke-ohjelman "lääkärit" ovat lääkäriyden irvikuvia.
Kommentit (82)
Juu sama huomio. Kannattaa myös muistaa se, että toinen Suomen toistaiseksi kahdesta sarjamurhaasta oli nimenomaan hoitaja. Kovin monta lääkäriä ei ymmärtääkseni ole tuomittu potilaiden murhasta. Aika monta hoitajaa on.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen tavannut sekä empatiakykyisiä, lämpimiä että kolkkoja ja robottimaisia lekureita. Olen myös tavannut lämpimiä, ihania hoitajia ja kätilöitä, kuten myös kylmiä ja vähätteleviä sellaisia. Erityisesti mieleen jäi kun ensimmäisen raskauden loppupuolella piti tehdä lapsivesipunktio. Olin koko ajatusta vastaan, mielestäni siihen ei ollut riittävää syytä (ja jälkikäteen voin sanoa että oli tarpeeton) ja pelkäsin toimenpidettä koska äitini joutui hätäsektioon samaisen toimenpiteen takia. Riskit on pienet mutta olemassa. Kun otin tämän puheeksi lääkärin kanssa, lääkäri vähätteli huoltani eikä lainkaan halunnut kuunnella minua. Kyseessä oli ehkä 3-kymppinen nainen ja kylmä kuin mikä, puheidensa ja olemuksensa perusteella vaikutti siltä että ei kiinnostanut potilas yhtään vaan halusi tuon toimenpiteen tehdä vaan tieteellisen mielenkiinnon takia. Epävarmana ensisynnyttäjänä sitten lopulta suostuin mutta kaduttaa kyllä. Toimenpide meni ihan penkin alle (ei sentään jouduttu sektioon), lopulta lääkäri joutui kutsumaan kokeneemman mies-kollegansa paikalle. Minulle ei ole synnytyksistä jäänyt mikään kaivelemaan vaikka toinen tuli luomuna ja toinen usean päivän käynnistelyn jälkeen imukupilla. Mutta ikinä en aio enää suostua turhiin toimenpiteisiin jos itse en näe syytä, ainakaan en ensikerralla jää hiljaiseksi vastaavassa tilanteessa jos ei muuta hyvää seurannut. Muu henkilökunta pääosin on tuollakin sairaalassa ollut mielestäni hyvää, jopa mahtavia, ihania tyyppejä löytyi. Kiitos heille.