Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kertoo se jos ihminen osaa muutella käsialaansa?

Vierailija
02.11.2014 |

Ja erittäin taidokkaasti vieläpä. Osaa kopioida toisten nimikirjoituksia tuosta vain, ja muutella käsialaansa todella erilaiseksi. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on käsi jo väsynyt kirjoittamisesta kun käsiala rupee muuttumaan... ;-)
Siis käsialan muuttuminen on siitä merkki.

Vierailija
2/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on CIA:n huippuväärentäjä ja nykyinen duuni on vaan peite jollekin isommalle operatsuunille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppoa! Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?

Vierailija
4/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on kuvataiteellista lahjakkuutta ja hyvä käden ja silmän yhteistyö.

Vierailija
5/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankin tässä takaa sitä, että jos ihminen voi ihan huvikseen siis muutella käsialaansa erilaiseksi, ja käsiala on erittäin siistiä aina. Kai tällainen ihminen on hyvinkin luova tai jotain?

ap

Vierailija
6/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö kaikki osaa vai?

Vierailija
7/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:53"]

Ja erittäin taidokkaasti vieläpä. Osaa kopioida toisten nimikirjoituksia tuosta vain, ja muutella käsialaansa todella erilaiseksi. 

[/quote] Taiteellisesti lahjakas, hyva piirtaja.

Vierailija
8/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä vain siksi, kun esim äitini käsiala on aina juuri samanlaista, ei koskaan erilaista mitenkään vaan hyvin vakaata ja samanlaista AINA. Eikä varmastikaan muuttelisi sitä edes. Mutta entäpä ihminen joka muuttelee sitä ja on tosi taitava siinä?

ap

Vierailija
9/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on opettelusta. Ihminen voi oppia ihan niin monta kirjoitustyyliä kuin haluaa!

Vierailija
10/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en itse edes aina tunne omaa kirjoitustani, kun on niin erilainen eri mielentilassa ja nimmaritkin osaan väärentää tai ainakin koulu aikoina osasin jälki istunto lappuihin. Ja ihan terveen kirjoissa olen.

Vierailija
11/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tässä todella hyvä.

Lukioaikoina piti kuitata poissaololaput vanhemmilla. Urheilijana olin paljon leireillä ja kisoissa, joten lappuja piti kirjoitella usein. Kirjoitin äitini nimissä (luvan kanssa) laput itse.

Lisäksi kouluaikoina olin se ärsyttävä pikkutarkka täydellisyyteen pyrkivä nipo, joten käsialani oli kuin konekirjoitusta. Erittäin siistiä ja säntillistä. Eihän sellainen enää yliopistomaailmassa luennolla muistiinpanoja kirjoittaessa onnistunut, kun oli kiire. Minulla on siis kaksi erilaista käsialaa (jopa kynäote on näissä hieman erilainen).

Lisäksi olen harjoitellut ja kehitellyt omaa nimikirjoitustani. Hionut sen taiteelliseksi sotkuksi eli täydelliseksi koukerokauneudeksi. Jouduin opettelemaan myös uuden allekirjoituksen mennessäni naimisiin, joten harjoiteltuakin on toki tultu.

Pysyyn nykyään kopioimaan allekirjoituksen kuin allekirjoituksen ja myös aika pitkälle matkimaan käsialoja

Vierailija
12/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo kyky. Jo 80-luvulla koulussa väärensin kavereiden vanhempien nimiä poissaololappuihin ja pystyin myös matkimaan heidän käsialaansa tekaistuihin "Lähdemme viikolla xx lomamatkalle Espanjaan..."-lappuihin. :) Opettajien "viestit" luokkaretkistä onnistuivat. Olin kovin suosittu luokkakavereiden keskuudessa. :D

Vierailija
13/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:02"]Itse olen tässä todella hyvä.

Lukioaikoina piti kuitata poissaololaput vanhemmilla. Urheilijana olin paljon leireillä ja kisoissa, joten lappuja piti kirjoitella usein. Kirjoitin äitini nimissä (luvan kanssa) laput itse.

Lisäksi kouluaikoina olin se ärsyttävä pikkutarkka täydellisyyteen pyrkivä nipo, joten käsialani oli kuin konekirjoitusta. Erittäin siistiä ja säntillistä. Eihän sellainen enää yliopistomaailmassa luennolla muistiinpanoja kirjoittaessa onnistunut, kun oli kiire. Minulla on siis kaksi erilaista käsialaa (jopa kynäote on näissä hieman erilainen).

Lisäksi olen harjoitellut ja kehitellyt omaa nimikirjoitustani. Hionut sen taiteelliseksi sotkuksi eli täydelliseksi koukerokauneudeksi. Jouduin opettelemaan myös uuden allekirjoituksen mennessäni naimisiin, joten harjoiteltuakin on toki tultu.

Pysyyn nykyään kopioimaan allekirjoituksen kuin allekirjoituksen ja myös aika pitkälle matkimaan käsialoja
[/quote]

Miksi nää välit ei toimi..? Pitää vielä lisätä, että olin jossain vaiheessa jo hassun kiinnostunut käsialoista/tekstaustyyleistä ja muistan lainanneeni kirjastostakin jonkun kirjan liittyen aiheeseen.

Vierailija
14/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hakee vastausta: hänellä on rikollinen mielenlaatu ja harrastaa käsialojen väärentämistä.

Oikea vastaus on todennäköisesti niinkin yksinkertainen, kuin että henkilö on hyvä piirtämään ja osaa siis jäljentää näkemäänsä.

Syy siihen, että äitisi kirjoittaa aina samalla käsialalla on varmaan jonkinlainen urautuminen ja käsialan kaavoihin kangistuminen. Aika yleisesti vanhemmat ihmiset taitavat kirjoittaa melko muuttumattomalla käsialalla, itselläni käsiala voi muuttua hieman tilanteesta riippuen ja osaan vääntää sen vaikka millaiseksi halutessani, vaikkakaan en tavoittele tempulla kenenkään käsialan jäljittelyä saatika väärentämistä :D

Vierailija
15/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsialatutkijoiden (tarkoitan ihan rikospuolen tutkijoita) mukaan se ei muutu kuitenkaan, vaikka ihminen itse niin kuvittelee. Tietyt viivat ja kaaret ihminen tekee kuulemma aina samalla tavalla, vaikka kirjainten muoto tai käsialan kaltevuus muuttuisikin. 

Vierailija
16/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No okei, puhun itsestäni. Mutta minä en ole hyvä piirtämään, päinvastoin, en koskaan ole ollut hyvä siinä. Mutta käsiala on äärettömän siistiä ja tosiaan, pystyn muuntelemaan sitä haluamakseni :)

ap

Vierailija
17/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:18"]

No okei, puhun itsestäni. Mutta minä en ole hyvä piirtämään, päinvastoin, en koskaan ole ollut hyvä siinä. Mutta käsiala on äärettömän siistiä ja tosiaan, pystyn muuntelemaan sitä haluamakseni :)

ap

[/quote]

HEH, arvasin kans että puhut itsestäsi :-P
Mutta joo eipä siinä, ihan kivahan se on, ettei "tunnistu" käsialasta. Oli kätevää väärentää porukoiden nimmareita (niiden luvalla) kun eivät jaksaneet kirjotella lappuja ja muita.
Enkä ole taiteellisesti lahjakas minäkään.

Vierailija
18/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole ajatellut, että siinä olisi jotain ihmeellistä, mutta itse ainakin vaihtelen välillä. Nimmareita olen väärentänyt yläasteella toki myös, eikä se ole vaikeaa ollut. Olen hyvä piirtämään, olisko se sitten se syy.

Vierailija
19/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole ihan tavallista? Ennemmin ihmettelisin, jos joku ei pystyisi.