Kirpputori asia mietityttää..
Tuosta yhdestä kirpputori keskustelusta aloin miettimään, että mitä sinne kirpparille sitten kannattaa viedä myytäväksi? Minun piti viedä myyntiin itse tehtyjä lasten/ vauvojen villasukkia ja -lapasia. Menevätkö sellaset kaupaksi? Väri valikoimaa ja mallia on todella paljon, on hempeetä vauvan värejä, yksivärisiä, kirjavia ja sitten erillaisia eläin ja auto sekä marja aiheisia. Olen ollut sairaslomalla ja ainoa mitä pystyin tekemään oli nämä käsityöt. Havahduin siihen kun niitä on kertynyt tuonne laatikkoon aivan mieletön määrä. Tarkoitus olisi vain päästä niistä eroon joten hinnatkaan eivät olisi todellakaan korkeita, kunhan saan lankojen hinnat takaisin. Mutta miten on, meneekö itse tehty kirpputorilla kaupaksi. Jos ei, niin lahjoitan nuo sitten niitä tarvitseville.
Kommentit (19)
Osa ihmisistä ostaa edullisesti, osa ei osta sen periaatteen takia, että käsitöiden myynti kirpputorilla on pimeää yritystoimintaa ja vie elannon käsityöläisiltä, jotka joutuvat sukkien hintaan laskemaan langan lisäksi oman paikkansa, verot ym. kulut.
Teen kaikki sukat ja lapaset vähintään 75% villasta. Jälki on siistiä ja malleja on tosiaan paljon erilaisia, tossumalleja, tavallisia sukkamalleja ja hiukan erikoisempia, esim ballerina sekä converse, yms. Lapasista löytyy kärpässieni, mansikka, mustikka, possu, pupu,kissa yms. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:21"]Teen kaikki sukat ja lapaset vähintään 75% villasta. Jälki on siistiä ja malleja on tosiaan paljon erilaisia, tossumalleja, tavallisia sukkamalleja ja hiukan erikoisempia, esim ballerina sekä converse, yms. Lapasista löytyy kärpässieni, mansikka, mustikka, possu, pupu,kissa yms. Ap
[/quote]
Silti, myyntiin vain esim. toiminimellä. Muuten viet leivän käsityöläisen lasten suusta ja yhteiskunnalta veroja.
Oman kokemukseni mukaan itse tehdyt sukat, lapaset tai muut lastenvaatteet eivät käy kaupaksi, vaikka hinta olisi alle materiaalikulujen. Todella sääli. Myyjäisistä niitä kyllä ostetaan.
no se mitä omasta kirppupöydästäni meni ihan ekaksi, oli juuri nuo itsetehdyt neuleet. Ehkä möin liian halvalla!
Meilläpäin ovat ihqn himoittuja nuo itse tehdyt neuletuotteet. Myyntiin vain.
No, kaipa sitten laitan vaan suosiolla lahjotukseen. En haluisi ärsyttää ketään oikeaa käsityöntelijää minun sukillani sekä ilmeisesti eivät varmaankaan mene edes kaupaksi. Ihan hyvä että ensin kysyin, säästyn vaivalta muiden mielipahalta. Tulee ainakin joku tyytyväiseksi ja ehkä jopa onnelliseksi. Enhän minä mitään voittoa edes noilla yrittänyt tehdäkkään. Ap
mistä kaupungista olet? ostaisin mielellään lapsille lapaset sinulta.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:34"]No, kaipa sitten laitan vaan suosiolla lahjotukseen. En haluisi ärsyttää ketään oikeaa käsityöntelijää minun sukillani sekä ilmeisesti eivät varmaankaan mene edes kaupaksi. Ihan hyvä että ensin kysyin, säästyn vaivalta muiden mielipahalta. Tulee ainakin joku tyytyväiseksi ja ehkä jopa onnelliseksi. Enhän minä mitään voittoa edes noilla yrittänyt tehdäkkään. Ap
[/quote]
Voisitko lahjoittaa jonkun sairaalan lastenosastolle? Lapsille lahjoiksi siis? Olisi ihanaa!
Voisin kuvitella, että Converce- tosswukat olis kova sana joululahjaksi. Näin niitä torissa, oliko sun tekemiä, vai tekeekö niitä monikin. Oli hienoja:)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:58"]Voisin kuvitella, että Converce- tosswukat olis kova sana joululahjaksi. Näin niitä torissa, oliko sun tekemiä, vai tekeekö niitä monikin. Oli hienoja:)
[/quote]
Eivät olleet minun tekemiä, mutta kaipa niitä joku muukin tekee. Itse en tee mistään valmiista mallista, vaan jostakin syystä osaan tehdä ns. omasta päästä. Ei tarvitse kuin miettiä tai nähdä jokin malli niin helposti saan sellaset tehtyä. Neulominen on ollut minulle hyvin terapeuttista ja nyt olen jäänyt ihan koukkuun tähän homman, kun huomasin että voin tehdä minkälaiset tai malliset vain :) ja nyt kun niitä on jo kertynyt aivan mielettömästi ( villasukkia, -tossuja 110 paria ja lapasia 80 paria. Koot keskosesta kokoon 36) niin ajattelin josko niitä joku haluaisi vaikka ostaa. Mutta jos yleisesti mielipide on että kaupaksi ei mene ja on veronkiertoa, niin enpä sitten tiedä. Ap
toivoisin et enemmän nuorten naisten vaatteita
Mä ainakin voisin ostaa kirppikseltä, uskoisin että hyvinkin voi mennä kaupaksi :). Mutta olisiko joku nettikirppisryhmä parempi koittaa? Ei menisi ainakaan pöytävuokraa turhaan. Huutis tai FB:n kirppis.
Myyy huutiksessa tai torissa. Pyydä ainakin 15 e per sukka + postikulut
Eiköhän ne kaupaksi mene :) Ei varmaan kukaan alkaisi toiminimeä perustamaan muutaman villasukan takia, joista saa voittoa muutaman euron. Itse joskus kyselin täältä, menisivätköhän virkatut tilkkupeitot kaupaksi kirppiksellä. Muutama ajankuluksi virkattu oli ja sanottiin, ettei niitä kukaan osta. Laitoin sitten niille hintaa 6 euroa ja ekan 10 minuutin sisällä kumpikin oli myyty. Kieltämättä vähän harmitti, kun meni aika pilkkahintaan.
Höpöhöpö mitään veronkiertoa ole kun ei tee niillä mitään voittoa. Ottaa huomioon langat ja puikot niin ei jää käteen sellasta VOITTOA mikä verottajaa kiinnostais. Siis nimenomaan pitäisi VOITTOA saada myynnisyä. Tämä on tieto. Ja kyllä ne kaupaksi todellakin menee. Ei mene jos on 20e aikuisen villasukat niin ei varmaan menekään. Ihme kateellisia vinkujia ja valehtelijoita täällä.
Jos elannokseen käsitöitä myy niin se varmaan tehdään jossain muualla kuin kirpputorilla, haloo pöljät.
Menee myydyksi kunhan hinta ja laatu ovat kunnossa.