Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Tyttöjen välinen ystävyys on raakaa vallankäyttöä, joka voi jatkua aikuisiälläkin” Kolmen porukasta pois jättäminen, kokemuksia?

Vierailija
18.09.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-7877921

Itsellä opiskelupiirissä käynyt nyt näin. Olemme ihan aikuisia. Huomasin jo alussa, kuinka kolmen porukamme yksi nainen vaikutti olevan minulle kateellinen mm. Ulkonäöstäni ja perhetaustastani. Hän siis esim kommentoi ikävästi tai vähättelevästi asioitani, no, tiedätte kateellinen ihmisen kommentit. Toinen porukamme nainen on hyvin arka, miellyttämisen haluinen ja kiltti.

Kesällä nämä eivät pitäneet enää yhteyttä minuun, vaan alkoivat hengata jatkuvasti kahdestaan. Ei se sinällään haitannut, mutta tuntui tietysti ikävältä kun olen yrittänyt kysyä että olisi kiva nähdä kolmisteen, viesteihini ei olla vastattu. Somessa tämä kateellinen kaveri on tehnyt ison numeron heidän kahdenkeskisestä ystävyydestään, ja kuvat joissa olen ollut mukana on poistettu.

Löysin tuon artikkelin ja samaistuin kaikkiin tuossa kerrottuun. Tuntuu tosi pahalta. Minulla on kuitenkin onneksi muita hyviä ja pitkäaikaisia ystäviä.

Muilla kokemusta vastaavasta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta itsellä eikä tyttären äitinä.

Kolmen porukat ja isommat on tavallista, ei oo tullut ongelmia.

En tiedä onko tämä sitten niiden juttu, jotka eivät kykene muunlaiseen sosialisointiin kuin nyhjäämään bestiksen kanssa?

Väittäisin, että kasvatus ja äidin asenne ratkaisee.

Vierailija
2/23 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettet menettänyt paljon.

En itse ole koskaan käyttäytynyt noin, ja olen myös tyttäreni ja poikani kasvattanut kivoiksi kavereiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Oon vähän varovainen näissä kun joka ikinen narsisti on omasta mielestään kateellisten ihmisten uhri. Ja nimenomaan kateellisten. Itse on aina pyhimys ja täysin viaton tilanteeseen. Vähän huono merkki tuokin että aloitetaan koko oman sukupuolen vetämisellä lokaan kun on kyse kolmen ihmisen keskinäisestä kemiasta.

Vierailija
4/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh. Oon vähän varovainen näissä kun joka ikinen narsisti on omasta mielestään kateellisten ihmisten uhri. Ja nimenomaan kateellisten. Itse on aina pyhimys ja täysin viaton tilanteeseen. Vähän huono merkki tuokin että aloitetaan koko oman sukupuolen vetämisellä lokaan kun on kyse kolmen ihmisen keskinäisestä kemiasta.

Itseäni jaksaa taas joka kerta kummastuttaa se, että kun kertoo omista kokemuksistaan tällä palstalla, niin aina on joku, joka diagnisoi aloittajan narsistiksi. Eikö kuitenkin narsistinen henkilö ole se kateellinen?

Sukupuolella on asian kanssa tekemistä siten, että artikkeli vain nyt koski tyttöjä ja olen itsekin nainen. Ehkä tosiaan on niin, kun elämme yhteiskunnassa, jossa jo lapset omaavat aikuisilta kapeita sukupuolirooleja, sukupuolten välillä on käyttäytymisessä eroja?

En jaksa todistella tilannettani enempää. Itsellä on tästä tilanteesta ajoittain todella paha mieli, varsinkin kun pyyntöön näkemisestä ei vastattu ja yhteiset kuvat on poistettu. En ikinä tekisi vastaavaa kenellekään.

Ap

Vierailija
5/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokenut tuota lapsena, ja aikuisenakin yhden lapsuudenkaverin toimesta. tälle kaverille on tärkeää vain että joku on paras kaveri, ja muut on varakavereita. ei ole muuttunut lapsuudesta. jotkut sitten ei ole samanlaisia omistushaluisia olleet koskaan. 

Vierailija
6/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on muita hyviä ja pitkäaikaisia ystäviä mutta nyt kuitenkin tämä teidän kolmen kärhämä on se jolla koko naissukupuoli mitataan? Jotenkin haiskahtaa taas kerran Porvoo.

Vierailija
7/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kokemusta tyttären äitinä. Ihan käsittämätöntä toimintaa.

Vierailija
8/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella oli tuollaista bestistouhua kyllä, ei enää sen jälkeen. Minulla on mm. 10 vuotta kestänyt kolmesta naisesta muodostuva ystäväporukka, lisäksi 20 vuotta kestänyt viidestä naisesta koostuva toinen porukka, sitten on näitä yksittäisiä ystäviä ja kavereita ja tuttuja. Ja kaikilla näillä porukoiden jäsenillä on myös paljon muita ystäviä ja ystäväporukoita jne. Yleensä nimenomaan naisista koostuvia, jos miehiä on mukana niin ovat jonkun poikaystäviä tai homoja.

Vierailija
9/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on vieläkin tällaista? Missä mennään vikaan? Äidit eivät jaksa kasvattaa tyttöjä? Äidit ovat samanlaisia? Ryhmäharrastusten puute? Ainoa tapa parantaa tasa-arvoa on yhdistää tyttöjä ja naisia.

Vierailija
10/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpaa ottavat poskeen samalta pojalta ja tappelee siitä.

Vierailija
11/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä sitten niiden juttu, jotka eivät kykene muunlaiseen sosialisointiin kuin nyhjäämään bestiksen kanssa?

SOSIALISOINTIIN??? Katsopas, tynnyrissä kasvanut ääliö, vaikkapa Googlesta, mitä sosialisointi tarkoittaa, mikäli kissavideoiden katsomiseltasi ehdit. Voi juma näitä nykyihmisten juttuja, kun edes normaaleja asioita ei enää tiedetä. Oletko koskaan kuullut kommunismista ja sosialismista, tollo?

Vierailija
12/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusteni mukaan kaikkien (nais)porukoiden ryhmädynamiikka perustuukin juuri tuohon, että yhtä kiusataan ja/tai eristetään porukasta (lopulta) ja just se on se heidän porukkaa yhdessäpitävä liimansa. Mitä sitten kun tämä yksi on savustettu porukasta pois, ottavatko uuden uhrin samasta porukasta vai etsitään kokonaen uusi tyyppi kiusattavaksi tilalle? Poissavustettuna uhrina en tiedä mitä porukassa sitten tapahtuu.

Ja Suomessa on todella paljon kiusaaja/narskuporukoita kaikissa mahdollisissa yhteisöissä, että vähättelijät/itse kiusaavat älkää vaivautuko edes. Ja tietysti kiusaajaporukka voi pelata ensin vaikka vuosia tätä sammakko kiehuvassa vedessä- tekniikkaansa, että välillä esitetään sille kiusatullekin mukavaa, niin se ei lähde tai pääse karkuun ja varsinkaan missään nimessä löydä normaaleita ihmissuhteita tilalle.

Vierailija
13/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissä vastaavat käärmeet on yleensä rikollisia ja pahoja poikia. Tyttöjen/naisten heikko aines näkyy mm. selkäänpuukottamisena ja muuna narttuiluna.

Vierailija
14/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kokemusteni mukaan kaikkien (nais)porukoiden ryhmädynamiikka perustuukin juuri tuohon, että yhtä kiusataan ja/tai eristetään porukasta (lopulta) ja just se on se heidän porukkaa yhdessäpitävä liimansa. Mitä sitten kun tämä yksi on savustettu porukasta pois, ottavatko uuden uhrin samasta porukasta vai etsitään kokonaen uusi tyyppi kiusattavaksi tilalle? Poissavustettuna uhrina en tiedä mitä porukassa sitten tapahtuu.

Ja Suomessa on todella paljon kiusaaja/narskuporukoita kaikissa mahdollisissa yhteisöissä, että vähättelijät/itse kiusaavat älkää vaivautuko edes. Ja tietysti kiusaajaporukka voi pelata ensin vaikka vuosia tätä sammakko kiehuvassa vedessä- tekniikkaansa, että välillä esitetään sille kiusatullekin mukavaa, niin se ei lähde tai pääse karkuun ja varsinkaan missään nimessä löydä normaaleita ihmissuhteita tilalle.

Mikä siinäkin on että olen vuosia ollut kaikenlaisten naisten kaveri ilman mitään tällaisia kuvioita 🤔. Jos sinulle aina käy noin niin onko ihan 100% mahdoton ajatus että miettisit omaa osuuttasikin, jos ei muuhun niin kavereiden valintaan.

Vierailija
15/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on positiivisia kokemuksia juuri tällaisista kolmen tytön/naisen porukoista. Sen sijaan jos ryhmään on kuulunut neljä tai sitä useampia jäseniä, ovat ongelmat alkaneet välittömästi. Jotenkin siinä on ruvettu hakemalla hakemaan jotain hierarkiaa ja työntämään jokaista porukan jäsentä johonkin tiettyyn rooliin. Ikään kuin tämä kaveriporukka ei olisi jäseniään varten vaan jäsenet tätä porukkaa varten. Kolmen henkilön muodostama porukka on sen verran pieni, ettei siinä ole ollut varmaan edes tullut kenellekään mieleen mitkään nokkimisjärjestykset ja muutenkin jokainen on saanut vapaammin olla sellainen kuin on.

Vierailija
16/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes yrittää muuta kuin pakolliset suhteet. Naiset on niin ikäviä, hirveitä valehtelijoita. Yhtä tuttua naista haluaisin loukata mahdollisimman hyvin, ihan vaan huvikseni koska hän muka yrittää olla kaikille kiva. Näen sen läpi. Niin tylsä tyyppi ja ruma. Kyselee minulta kaikkea ja ei vaan tajua että ei kiinnosta, todella epätoivoinen. Luulen että onnistuin loukkaamaan viimeksi kun nähtiin, toivottavasti. Jos näen häntä muun kanssa liikkuessa pidän huolen että kaikki poistimme aina ilman että hänelle sanotaan edes heipat vaikka olisi hänen ja hänen järjestämänsä juttu. Osallistun hänen järjestämiin juttuihin vain jotta voin kiusata.

Vierailija
17/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa edes yrittää muuta kuin pakolliset suhteet. Naiset on niin ikäviä, hirveitä valehtelijoita. Yhtä tuttua naista haluaisin loukata mahdollisimman hyvin, ihan vaan huvikseni koska hän muka yrittää olla kaikille kiva. Näen sen läpi. Niin tylsä tyyppi ja ruma. Kyselee minulta kaikkea ja ei vaan tajua että ei kiinnosta, todella epätoivoinen. Luulen että onnistuin loukkaamaan viimeksi kun nähtiin, toivottavasti. Jos näen häntä muun kanssa liikkuessa pidän huolen että kaikki poistimme aina ilman että hänelle sanotaan edes heipat vaikka olisi hänen ja hänen järjestämänsä juttu. Osallistun hänen järjestämiin juttuihin vain jotta voin kiusata.

Kirjoitat ihan totaalisen kajahtaneen psykoviestin jossa syytät muita ihmisiä kamaliksi. Enpä ole hetkeen yhtä vahvaan projisointiin törmännyt.

Vierailija
18/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat ihan totaalisen kajahtaneen psykoviestin jossa syytät muita ihmisiä kamaliksi. Enpä ole hetkeen yhtä vahvaan projisointiin törmännyt.

Oisko trolli. Ja sinä olet keittiöpsylologi vissiin.

Vierailija
19/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko trolli. Ja sinä olet keittiöpsylologi vissiin.

Ei ole tuollaisen kirjoittanut trolikaan ihan päästään terve.

Vierailija
20/23 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa siinä ihmistuntemus kasvaa, kunhan uskaltaa tehdä oikeita johtopäätöksiä. Porukat ei ole mitään homogeenista, periaatteessa neutraalia massaa, se kuuluisa Yleinen Mielipide, jota pitää niin silmä kovana seurata. Monenmoista ongelmoijaa riittää kiusaksi asti, ja kaikkien kavereille yllätyksiä matkan varrella.