Miten voi aina väsyttää vaikka nukun 9h yössä??
Onko tämä nyt sitä kaamosväsymystä, kun ei edes mikään huvita? Vähän sellainen etova olokin vähän väliä, kun koko ajan on veto pois ja tulee vain lojuttua sohvalla.
Voisi luulla, että olen raskaana, mutta en ole.
Saako niistä energiapatukoista energiaa yhtään vai onko ne vain jotain suklaapatukoita? Jos sellaisen voimalla saisi itsensä vaikka kävelylle.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:25"]
Vitamiininpuutos ehkä? Ehkä vihannesten ja hedelmien syönnin lisääminen auttaisi, ja B ja D vitamiinilisät.
[/quote]
Voi olla. Syön aika vähän kasviksia ja hedelmiä. Täytyy hakea apteekista joku purkki.
ap.
Nukutko liikaa? Itse olen huomannut että yli 8 tuntia on liikaa ja alle 7 tuntia liian vähän. Eli jos nukun vaikka 9 tuntia, on jotenkin höntti ja väsynyt olo koko päivän.
Raudanpuutteen oireet kuulostaa kyllä osuvilta, kun googletin. Ottaako ne tk:ssa hemoglobiinin ilman ajanvarausta? Kun siellä olisi käyntiä ensi viikolla, niin ottaisikohan ne sitä siinä?
ap.
Liikunnan puute jos kerran patukoiden avulla meinaat jotenkin saada itsesi kävelylle. Minä ainakin olen tosi väsynyt heti jos en pääse liikkumaan. Rankka treeni tietysti väsyttää omalta osaltaan, mutta kevyt saa ihan vaan veren kiertämään paremmin ja jaksat paremmin.
Pakotat vaan itsesi kävelylle vähintään neljä kertaa viikossa, edes lyhyelle. :)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:30"]
Nukutko liikaa? Itse olen huomannut että yli 8 tuntia on liikaa ja alle 7 tuntia liian vähän. Eli jos nukun vaikka 9 tuntia, on jotenkin höntti ja väsynyt olo koko päivän.
[/quote]
Joo, olen huomannut saman, ettei ole hyvä jos liikaa nukkuu. Ehkä tuo 9h on sitten hiukan liikaa ja voisi tunnilla kokeilla lyhentää. Muistelisin, että kesällä ja vielä keväälläkin nukuin vain sen 8h.
Mutta tuo raudanpuute voisi olla kyllä kans yksi vahva syy.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:45"]
Liikunnan puute jos kerran patukoiden avulla meinaat jotenkin saada itsesi kävelylle. Minä ainakin olen tosi väsynyt heti jos en pääse liikkumaan. Rankka treeni tietysti väsyttää omalta osaltaan, mutta kevyt saa ihan vaan veren kiertämään paremmin ja jaksat paremmin.
Pakotat vaan itsesi kävelylle vähintään neljä kertaa viikossa, edes lyhyelle. :)
[/quote]
Ihan varmasti on liikunnan puute, mutta kun ei jaksa lähteä. :/ Siksi noita patukoita mietin, että jos sellaisesta saisi jonkun ihmeellisen virtapiikin, että saisi mentyä kävelylle. heh, varmaan toiveajattelua, että sellaisia ihmepatukoita olisi.
Pyydä joku kaverisi lenkkiseuraksi? Tulee helpommin lähdettyä. :)
Itse nukun 14 tuntia ja silti väsyttää.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:59"]
Kilpirauhasen vajaatoiminta?
[/quote]
Itsellä ei ainakaan ole, testattu on t.12
No haloo jos sun elämäntavat on ihan perseestä niin kai väsyttää. Kasviksia ruokavalioon ja pakotat itsesi lenkille. Niin me muutkin tehdään.
Vitamiininpuutos ehkä? Ehkä vihannesten ja hedelmien syönnin lisääminen auttaisi, ja B ja D vitamiinilisät.