Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko ok soitella tai viestiä mihin aikaan tahansa?

Vierailija
02.11.2014 |

Paina yläpeukku jos mielestäsi on ok soittaa tai laittaa viestejä ihmisille mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Jokaisen ihmisen vastuulla on hoitaa oma puhelimensa äänettömälle silloin kun nukkuu. Mikä tahansa mieleen pälkähtävä asia tai hassu kuva on ok viestiä vaikkapa keskellä yötä. 

Paina alapeukku jos mielestäsi ei ole ok soittaa ja laittaa ei-kiireellisiä viestejä öisin tai vaikkapa aikaisin viikonloppuaamuina. Mielestäsi ihmisellä on oikeus pitää puhelimessaan äänet päällä myös öisin hätätapausten varalta. Ajattelet, että hassut kuvat ja muut heippa-viestit voi hoitaa sellaiseen aikaan kun vastaanottaja on todennäköisesti hereillä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa

Vierailija
2/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti on mun mielestä ok, puhelu ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:51"]

[/quote]

No mutta kyllähän siihen viestiinkin herää.

Vierailija
4/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että jos 9 jälkeen illalla tulee soitto niin säikähtäisin että nyt on jotain vakavaa sattunut. Tekstarit ok.

Vierailija
5/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kun 3! Viestin voi laittaa yölläkin, mutta turhia puheluita ei soitella. Minulla on aina kännykkä päällä öisin hätätapauksia varten. Sellaisissa tilanteissa minulle saa soittaa

Vierailija
6/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:51"]

[/quote]

No mutta kyllähän siihen viestiinkin herää.
[/quote]

Riippuu tietenkin ihmisestä, mä en herää ikinä viestiin ja muutenkin puhelin aina äänettömällä.

Vierailija
7/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet kun näissä uusissa hienoissa älypuhelimissa ei enää ole tiloja tai profiileja niin kuin aiemmissa puhelimissa oli.

Ennen meni äänet pois klo 23 ja palasivat klo 7 (paitsi viikonloppuisin). Nyt pitää itse muistaa ottaa äänet pois tai panna lentokonetilaan.

Kehitys kehittyy!

Eli ei yhteydenottoja minulle öisin.

Vierailija
8/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin jo lapsena, että yhdeksän jälkeen illalla ei enää soitella turhanpäiväisiä puheluita, mutta jos on todellinen hätä, niin asia on tietenkin toinen. Samoin aamulla ei soitella "ennen ylösnousua". Ja sunnuntaina ja juhlapyhinä ollaan vielä entistäkin huomaavaisempia. Hätkähdän aina, jos puhelin pirahtaa myöhemmin illalla. Ensimmäinen ajatus on, mitä on taas tapahtunut, onko joku läheinen kuollut.

Vierailija
9/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö muut herää viestiin? Minäkö se vaan oon? Ap

Vierailija
10/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen omaisten takia puhelinta ei voi laittaa äänettömälle, jos siis heille tulee joku hätätapaus. Siksi ei ole kivaa jos joku viestitteleekään öisin. Puhelin kun rupeaa ääntelemään jotain yöllä, niin tulee heti mieleen että nyt on mummulla joku sairaskohtaus.

Vierailija
11/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka valvonkin usein myöhään niin en halua mitään viestejä tai puheluita enää puolenyön jälkeen. Perheenjäsenet erikseen, mut muilta ei. 

Vierailija
12/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei liity vain baarissa hilluviin yöviestijöihin, vaan myös pikkulasten vanhempiin, joiden mielestä on ok viestiä viikonloppuaamuisin ennen auringonnousua. Hehän ovat hereillä, joten loogisesti ajatellen kaikki muutkin varmaan ovat.

Vierailija
13/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän semmoinen kaveripiiri että laitan puhelimen äänettömällle viikonloppuöisin.

Vierailija
14/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kanssa opetettu tuo yhdeksän sääntö. Sekä aamulla että illalla. Viikonloppu-aamuisin odottaisin vielä kymmeneen.

Vierailija
15/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:09"]

Mulle on kanssa opetettu tuo yhdeksän sääntö. Sekä aamulla että illalla. Viikonloppu-aamuisin odottaisin vielä kymmeneen.

[/quote]

Mun mielestä viikonloppuna voi odottaa puolille päivin.

Vierailija
16/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni kaikki on ok. Paitsi jos on työjuttu tai kaupustelija tms. Pidän puhelinta öisinkin kuultavilla.

Vierailija
17/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:15"]

Mun mielestäni kaikki on ok. Paitsi jos on työjuttu tai kaupustelija tms. Pidän puhelinta öisinkin kuultavilla.

[/quote]

Siis susta on ok herätä keskellä yötä kuuntelemaan kännisen kaverin sokellusta, tai herätä uniltasi puoli seitselmältä juuri sinä aamuna kun saisit nukkua, koska vauvallinen kaveri haluaa jutella Minja-Eerikin sosekokeiluista? 

Vierailija
18/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit on ok. Mutta sydän kylmää aina jos puhelin soi 21 jälkeen. Minulla on yksi kaveri joka joskus soittelee 23-02 välillä (ja siis ihan selvinpäin), ja harvoin vastaan niin myöhään. Eikä hänellä ikinä mitään oikeaa asiaa ole, kunhan haluaa rupatella :)

Vierailija
20/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään viestiin ja se ärsyttää. Mulle ei tarvi soitella öisin. yleensä pidänkin äänettömällä, mut joskus unohtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi