Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia? 12v tyttöni fanittaa muumeja!

Vierailija
02.11.2014 |

Eli tilanne siis tämä: 12-vuotias, pian 13 vuotta täyttävä tyttäremme on ihan hulluna muumeihin! Haluaa keräillä muumimukeja, ostelee muumipehmoleluja ja -vaatteita, muumiheijastimia, muumi reppuja, muumikirjoja sun muuta! Puhuu myös kokoajan muumeista, ei oikeasti mistään muusta! Piirtelee myös joka päivä muumeja, ja laulaa "Muumitalo" -laulua! Kirjoittelee myös muumeista runoja, ja joskus leikkii muumihahmojakin! Onko tämä normaalia? Fanittavatko teidän muiden esiteini-ikäiset tyttäret muumeja ja sentapaisia? Jos eivät, niin mitä fanittavat?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se on erilaista kuin pikkuisilla kuitenkin. Se on tuon ikäisellä halua sellaiseen idealismiin, puhtoisuuteen, lapsuuteen jne... lapsuus on takana ja se pelottaa, aikuisten maailma on ankea, kylmä, rahaan keskittyvä, kiireinen, joten muumifilosofia on ihana vastapaino sille. Mä taisin vielä 20-vuotiaana "fanittaa" tällaisia : hyppiminen lehtikasoihin syksyllä, pehmolelut, ihqut teinikalenterit, tikkarit, hubbabubbat. Tyttösi ikäisenä kävin leffassa katsomassa disney'n elokuvia kuten Pocahontas ja Lion King. Aikuinen minusta silti tuli, hyvässä ja pahassa.  

Vierailija
22/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa. t. 13w

Vierailija
24/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin menee
koulussa opettaja tuntee lapsesi ja on koulutettu myös lasten mahd. ongelmia varten. Hän voi tarvittaessa ohjata esim psykologille, en nyt tarkoita tässä jutussa mutta noin yleisesti. Meillä on loistava peruskoulusysteemi ja sieltä jos mistä saa tukea kasvatusvastuulleen. Itse olen kyllä omien lasten kanssa luottanut tosi paljon opettajien näkemykseen vaikka kyllä se lopullinen vastuu on aina vanhemmilla.

Vierailija
25/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa aina nämä 12-vuotiaiden lasten "huolestuneet äidit", jotka ovat jo terapeutille kuskaamassa tytärtään jos tuossa iässä ei jo meikkaus ja limudiskot kiinnosta. Itse kasvoin noista "lapsellisista" jutuista ja piirrettyjen fanituksesta vasta 14-15-vuotiaana ulos, kyllä sitä viinaa kerkesi sitten aikuisiälläkin kaatamaan kurkusta ja tekemään muita tervehenkisiä asioita. 

Vierailija
26/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko äiti onnellisempi, jos tyttösi hengailisi ostarilla, polttaisi tupakkaa ja hörppisi keskikaljaa tai sidukkaa? Kyllä se tyttö ehtii vielä noihin teinien paheisiinkin tutustua. Anna olla lapsi niin kauan kuin itse haluaa. En ole koskaan itse ollut muumifani, mutta tuon ikäisenä leikimme kyllä vielä pienillä' nukeilla sekä paperinukeilla, mutta olihan ne leikkien sisällöt jo alkaneet muuttua, koska elämän realiteetit olivat jo alkaneet aueta meillekin.

Vierailija
28/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:25"]

ette varmaan sitten syö leipäjuustoa? [/quote] Sorry mulla meni ohi videon ja keskustelun yhteys.

[/quote] no muumifaneille linkkiä. Kuten täällä palstalla aina keskustelu rönsyilee sivu-urille? 

Vierailija
29/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:44"]

Olisitko äiti onnellisempi, jos tyttösi hengailisi ostarilla, polttaisi tupakkaa ja hörppisi keskikaljaa tai sidukkaa? Kyllä se tyttö ehtii vielä noihin teinien paheisiinkin tutustua. Anna olla lapsi niin kauan kuin itse haluaa. En ole koskaan itse ollut muumifani, mutta tuon ikäisenä leikimme kyllä vielä pienillä' nukeilla sekä paperinukeilla, mutta olihan ne leikkien sisällöt jo alkaneet muuttua, koska elämän realiteetit olivat jo alkaneet aueta meillekin.

[/quote] Luuletteko että nuo asiat jotenkin sulkevat toisensa pois? Kyllä minäkin melkein pelkään mitä teini saa päähänsä, ja kauhuelokuvien välissä se saattaa silti miltei fanittaa jotain ihan pienten juttua.

Vierailija
30/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 24v muumifani.

Vierailija
31/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your daughter is fucking retarded.

Vierailija
32/34 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vain olisi aspergerin oireyhtymää?

Vierailija
33/34 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol

Vierailija
34/34 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kovasti pidän muumeista!t:pian 13w tyttö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme