Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulukiusaaminen tuhosi elämäni

Vierailija
25.10.2014 |

Olen 28v kotiäiti. Miksikö. Koska en kykene työelämään. En uskalla lähteä opiskelemaan enkä edes harrastaa mitään. Epäonnistumisen ja kiusatuksi tulemisen pelko hallitsee elämääni. Minua on haukuttu siitäkin, että olen kotona. Säälittävä sossupummi, joka ei ansaitse olla äiti. Olen vastannut haukkujilleni ylimielisesti ja käyttäydyn muutenkin ihmisiä kohtaan ilkeästi ja minusta saa itsekeskeisen kuvan. Mamma täydellinen niinkun jotkut sanovat.

Totuus on kuitenkin se, että pelkään niin paljon ihmisiä ja ihmisryhmien kanssa tekemisiin joutumista, että ajan kaikki pois ja kerjään valmiiksi haukkuja. On helpompi niinsanotusti kerjätä turpaansa, kun uskoa ja luottaa ja pudota sitten kovaa korkealta.
Olen kateellinen kaikille ihmisille, joilla on ystäviä ja halua toteuttaa unelmansa. Minä en uskalla edes tutustua keneenkään enkä toteuttaa itseäni. Osaan laulaa, tanssia ja näytellä. Rakastan esiintymistä, mutta epäonnistumisen pelon takia en enää pysty edes siihen. Ei kaikki ihmiset ole olleet mulle ilkeitä, mutta mulle riittää, että se 1 haukkuu, halveksii ja pilkkaa. Mulle riittää, että yksi yleisöstä buuaa. :(
Tämä on perua lapsuudesta. Olen saanut vapaan kasvatuksen ja äitini on pitänyt kaikkea mitä teen täydellisenä. Koulussa opettajat kehui mua, mutta lapset oli se paha. Lapset olikin kaksinaamaisia ja valehtelijoita. Se teeskentelyn määrä mihin törmäsin kouluiässä oli käsittämätön. Minä olen avoin ja rehellinen enkä herkkänä ihmisenä kestänyt sitä, etten voi tietää mitä kukin ihminen oikeasti tarkoittaa. Joten eristäytydyin ja pikkuhiljaa lakkasin edes yrittämästä. :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejako?

Vierailija
2/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa ihminen, jolla on sosiaalinen ahdistuneisuushäiriö. Se on yleisimpiä mielenterveyden ongelmia. Siihen voi saada apua lääkityksestä ja psykoterapiasta. Uhrin roolista pääsee kuitenkin eroon vain omalla päätöksellä ja psykologisella työllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani kaikesta kokemastasi.

Tarvitset itsellesi apua. Kätket pahan olosi olemalla muihin ylenkatseinen, ja kuten näet, se ei tuota tulosta.

Se on ihan totta, että kiusaaminen voi vaikuttaa pitkälle aikuisikään, eikä se ole ihme. Sinua kohtaan on oltu todella julmia silloin, kun et itse ole voinut mitenkään rakentavasti puolustaa itseäsi tai käsitellä kokemaasi tuskaa.

Siltikin olet nyt vastuussa omasta elämästäsi. Jos luovutat ja jätät kouluttautumatta, kiusaajasi ovat voittaneet.

Terveisin toinen jota kiusattiin, eikä äitikään auttanut mitenkään

Vierailija
4/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:38"]Kappalejako?
[/quote] sori ei onnistu könnykällä :(

Vierailija
5/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här...

Vierailija
6/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosta kohtalon kollegani. Niinhän siinä voi käydä, tosi ikävästi, mutta sirpaleista kootaan usein ne kauneimmat kokoomat. Iloa ja jaksamista, niin kauan on kaikki hyvin, kun yksikin unelma on elossa..

Vierailija
7/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:42"]Olen tosi pahoillani kaikesta kokemastasi.

Tarvitset itsellesi apua. Kätket pahan olosi olemalla muihin ylenkatseinen, ja kuten näet, se ei tuota tulosta.

Se on ihan totta, että kiusaaminen voi vaikuttaa pitkälle aikuisikään, eikä se ole ihme. Sinua kohtaan on oltu todella julmia silloin, kun et itse ole voinut mitenkään rakentavasti puolustaa itseäsi tai käsitellä kokemaasi tuskaa.

Siltikin olet nyt vastuussa omasta elämästäsi. Jos luovutat ja jätät kouluttautumatta, kiusaajasi ovat voittaneet.

Terveisin toinen jota kiusattiin, eikä äitikään auttanut mitenkään
[/quote] ei minuakaan äiti voinut auttaa. Hän antoi mun jäädä kotiin, kun itkin etten halua kouluun.

Yks hyvä esimerkki siitä teeskentelystä oli, kun pyörin yhdessä tyttöporukassa ja koin olevani osa porukkaa. Meidän koulussa painettiin lehteä missä voi toivottaa terveisiä kavereille. Siellä sitten julkisesti mun nimi ja niiden mun kavereiden nimet. "Jätä (nimi) (nimet) rauhaan. Ootko sä noin tyhmä ettet tajua ettei ne kaipaa sun seuraas" :( näin aikuisena mietin MITEN tuollainen on edes päässyt lehteen. Eikö kukaan aikuinen valvonut sisältöä.

Vierailija
8/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:36"]

Olen saanut vapaan kasvatuksen ja äitini on pitänyt kaikkea mitä teen täydellisenä. Koulussa opettajat kehui mua, mutta lapset oli se paha. Lapset olikin kaksinaamaisia ja valehtelijoita. Se teeskentelyn määrä mihin törmäsin kouluiässä oli käsittämätön. Minä olen avoin ja rehellinen enkä herkkänä ihmisenä kestänyt sitä, etten voi tietää mitä kukin ihminen oikeasti tarkoittaa.

[/quote]

Tervetuloa todellisuuteen. Ei täällä meitä muitakaan koko aikaa kehuta ja ylistetä kuin lapsuudessa. Ihmisiä on erilaisia, yksi- ja useampinaamaisia, joita kaikkia ei voi miellyttää, mutta joiden kanssa täytyy tulla aikuisena toimeen. Uhriutumalla ja ylimielisyydellä ei juurikaan mihinkään pääse. Kuten joku ylempänä mainitsi ahdistuneisuushäiriöstä, yhtä lailla kun sinua pelottaa muut ihmiset, voi joku/toinen ahdistunut pelätä sinua.

Vierailija
9/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuhosi minunkin. KIITOS IHAN VITUSTI NOORA. A. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
11/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:26"]

Niin tuhosi minunkin. KIITOS IHAN VITUSTI NOORA. A. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[/quote]

En ole noora a mutta voisit silti vähän rauhoittua ja unohtaa kaiken. Jumittuminen ei mun mielestä edistä sun omaa elämääsikään vaan pelkästään päinvastoin. 

Vierailija
12/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten suusta kuulee totuuden.

Vierailija
13/13 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia voisi auttaa. Tsemppiä.