Onko normaalia? 12v tyttöni fanittaa muumeja!
Eli tilanne siis tämä: 12-vuotias, pian 13 vuotta täyttävä tyttäremme on ihan hulluna muumeihin! Haluaa keräillä muumimukeja, ostelee muumipehmoleluja ja -vaatteita, muumiheijastimia, muumi reppuja, muumikirjoja sun muuta! Puhuu myös kokoajan muumeista, ei oikeasti mistään muusta! Piirtelee myös joka päivä muumeja, ja laulaa "Muumitalo" -laulua! Kirjoittelee myös muumeista runoja, ja joskus leikkii muumihahmojakin! Onko tämä normaalia? Fanittavatko teidän muiden esiteini-ikäiset tyttäret muumeja ja sentapaisia? Jos eivät, niin mitä fanittavat?
Kommentit (34)
Mä oon 23v, ja oon muumifani. En kyllä ihan noin isosti. Olisit tyytyväinen että lapsesi saa vielä olla lapsi, eikä ole pilattu kaikkea sanomalla että se on liian lapsellista. Kyllä herätys tulee kun ylä asteelle menee.
Muumit oli muotia ton ikäisillä silloin 90-luvulla kun minä olin ton ikäinen. Ei vaan ollu sillon näin paljon krääsää mitä ostaa. Ja muumitaloa laulettiin kuorossa välitunneilla XD
Sanoisin että paljon parempi tapa kuluttaa aikaansa on kirjoittaa runoja Muumeista kuin kaupungilla luuhailu tupakkaa polttaen ja täysi-ikäisiltä alkoholia kerjäten.
Minä olen 23 ja rakastan muumeja ja Harry Potteria, pieni vaihe oli yläasteella jolloin en muka tykännyt niistä mutta kasvoin siitä ohi. :)
Todellakin on normaalia, hän on vasta nuori ja muumitkin on alunperin suunniteltu aikuisille ja vasta myöhemmin lapsille, fanittaahan aikuisetkin barbeja ja saahan sitä tykätä mistä haluaa, se ei todellakaan ole mikään syy kiusata!
Joo mutta äidin pointti taisi olla siinä että tyttö ei ajattele mitään muuta kuin muumeja. Kyllä varmaan kannattaa puhua koulun kanssa asiasta, vaikkei nyt niin kovin vakavalta kuulosta.
Olen 54 ja fanitan muumeja. Tänään kävin katsomassa Muumit Rivieralla-elokuvan. Mukana oli mun 21- ja 18- ja 12-vuotiaat muumifanityttäret.
On kai toi parempi kuin 18-v amisviiksen corollan takapenkin fanitus..
Anna fanittaa, älä puutu. Kohta se kuitenkin loppuu itsestään ja on tosiana kiva että lapset osaa olla vielä lapsia
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:16"]Joo mutta äidin pointti taisi olla siinä että tyttö ei ajattele mitään muuta kuin muumeja. Kyllä varmaan kannattaa puhua koulun kanssa asiasta, vaikkei nyt niin kovin vakavalta kuulosta.
[/quote]
Puhua KOULUN kanssa? Miksi?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:16"]Joo mutta äidin pointti taisi olla siinä että tyttö ei ajattele mitään muuta kuin muumeja. Kyllä varmaan kannattaa puhua koulun kanssa asiasta, vaikkei nyt niin kovin vakavalta kuulosta. [/quote] Puhua KOULUN kanssa? Miksi?
[/quote] Kouluhan se on kasvatusvastuussa
No minun kohta 24v ystäväni on totaalinen muumifani myös... :D