Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi saa jäädä stadin vuokra-asuntoon erotilanteessa

Vierailija
02.11.2014 |

Saimme aikanaan stadin vuokra-asunnon avopuolisoni tekemällä hakemuksella. Molempien nimet ovat vuokrasopimuksessa. Meillä on kolme lasta. Yhteiselo on ollut ongelmallista ja valitettavasti nyt on ero edessä. Onko kenelläkään kokemusta miten tällaisessa tilanteessa asunnon kanssa menetellään? Onko minulla oikeus jäädä lasten kanssa asuntoon? Olen saanut jonkun verran perintövaroja vuokrasopimuksen tekemisen jälkeen. Otetaankohan ne huomioon, kun katsotaan kuka asuntoon jää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voitte miehen kanssa sopia asiasta? Luulisin että hän on myös sitä mieltä ettei lasten ole hyvä muuttaa pois kodistaan kun ovat muutenkin uuden tilanteen edessä.

Vierailija
2/8 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:12"]

Saimme aikanaan stadin vuokra-asunnon avopuolisoni tekemällä hakemuksella. Molempien nimet ovat vuokrasopimuksessa. Meillä on kolme lasta. Yhteiselo on ollut ongelmallista ja valitettavasti nyt on ero edessä. Onko kenelläkään kokemusta miten tällaisessa tilanteessa asunnon kanssa menetellään? Onko minulla oikeus jäädä lasten kanssa asuntoon? Olen saanut jonkun verran perintövaroja vuokrasopimuksen tekemisen jälkeen. Otetaankohan ne huomioon, kun katsotaan kuka asuntoon jää?

[/quote]

Voitte joutua hakemaan asuntoa ihan yleisessä haussa. Katsos se asunto ei ole toisen osapuolen niin hän ei voi sitä sinulle antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä päätetään joskus ihan käräjäoikeudessa. Jos sinulla on paremmat edellytykset asuntomarkkinoilla, se vaikuttaa, kuten sekin, kummalle lapset jäävät.

Vierailija
4/8 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, joka pystyy maksamaan asunnon vuokran yksinkin.

Vierailija
5/8 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sujuisi sopimalla. Vielä ei pahoja riitoja asian tiimoilta ole, mutta mistä sitä ikinä tietää mitä tuleman pitää.En ole vielä saanut aikaiseksi soitella asuntotoimistoon asiaa kysyäkseni, koska koko eroasia on vasta viritteillä. Huolestuttaa vaan, jos omaisuuteni ( jolla ei kuitenkaan mitään perheasuntoja ostella) estää meidän jäämistä nykyiseen asuntoon.

Vierailija
6/8 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ensisijaisia, se joka jää hoitamaan lapsia asuntoon on vahvoilla. Mun kaveri pariskunta erosi yhdessä radan varren kaupungissa. Kaksi varhaisteini-ikäistä lasta. Paperilla isä haki uutta asuntoa toisen lapsen yksinhuoltajana. Sai hyvän asunnon alle kolmessa kuukaudessa. Oikeasti molemmat lapset jäivät äidin kanssa vanhaan asuntoon.

Vierailija
7/8 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/8 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Jos katsovat varallisuutta, niin sillä perusteella jäämisessä ei pitäisi olla ongelmaa:). Tiedän muuton jälkeen eronneita naapureita. Niistä perheistä isä on muuttanut pois. On niin herkkä aihe, etten ole kehdannut kysellä asumisjärjestelyihin liittyneitä yksityiskohtia.Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi