Missä asioissa naiset ovat parempia kuin miehet?
Siis jos ei lasketa synnyttämistä ja muita ilmeisiä juttuja.
Itse olen sitä mieltä että naiset osaavat hoitaa useita asioita kerralla, mies ei.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:31"]
Tunneälyn käytössä.
[/quote] Hirveän tärkeä kyky
[/quote]
Joo, ei toisten ihmisten kanssa toimimisessa ole mitään hyötyä ihmisyhteiskunnassa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:37"]
Naiset on hyviä olemaan kauniita
[/quote]
En sanoisi niinkään. Miehen nalkkiin saamisvaiheessa kyllä, sen jälkeen voi rupsahtaa, kun lompakko on saatu nalkkiin.
Miksi edes kysyt kun tulet kuitenkin kiekumaan että matemaattinen lahjakkuus se on ainoa oikea hyödyllinen taito
Johtamisessa, helposti. Ihmisten motivoimisessa ja suostuttelussa, hyvän työpaikan luomisessa. Ai mutta hitsi, hyvän johtajuuden määritelmä olikin se, että polkee alaistensa oikeuksia ja tekee mahdollisimman paljon rahaa itselleen. Naiset eivät taida olla sellaisessa hyviä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:42"]
Johtamisessa, helposti. Ihmisten motivoimisessa ja suostuttelussa, hyvän työpaikan luomisessa. Ai mutta hitsi, hyvän johtajuuden määritelmä olikin se, että polkee alaistensa oikeuksia ja tekee mahdollisimman paljon rahaa itselleen. Naiset eivät taida olla sellaisessa hyviä.
[/quote]
Naisvaltaisilla aloilla on eniten selkäänpuukotusta, kokemusta on. Joten unohda tuo feministien horina,
naisjohtamisestakin löytyy faktaa, joka ei ole kovin mairittelevaa.
Käsi ylös, kuinka monessa suhteessa ja perheessä mies oikeasti tekee päätöksiä eikä vain luule tekevänsä niitä? Aika harvassa. Siispä sanon että naiset ovat erityisen hyviä "taustavaikuttamisessa" :)
Naiset ottavat paremmin vastuuta, osaavat ajatella pidemmälle (esim. 2 viikon ulkomaanmatka, kenen mies pakkaa koko perheen tavarat, myös vaimon tavarat??)
Mutta ammateista ei voikaan puhua, koska on naisia "miesten" aloilla, minä mukaanlukien, jotka tekevät saman homman useasti paremmin kuin moni mies. Esim. Minä ajan rekkaa paremmin kuin moni mies työkaverini (minä en ole rikkonut yhtään mitään työurani aikana) ja tehokkaammin.
Eli ylimpänä mainitsemani naiset tekevät yleisesti paremmin, mutta ammateissa se on yksilökysymys.
Naiset ja miehet ovat taitotasoltaan keskimäärin samanlaisia (pieniä eroja on, miehet parempia matemaattisesti ja avaruudellisessa hahmottamisessa, naiset kielellisesti ja tekemään useaa asiaa samaan ainaan) mutta naiset eivät ole hyviä itsensä korostamisessa. Aiheesta on useita tutkimuksia, samantasoisissa osaajissa nainen määrittää taitonsa "ihan hyväksi" ja mies "erinomaiseksi".
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:48"]
Naiset ottavat paremmin vastuuta, osaavat ajatella pidemmälle (esim. 2 viikon ulkomaanmatka, kenen mies pakkaa koko perheen tavarat, myös vaimon tavarat??) Mutta ammateista ei voikaan puhua, koska on naisia "miesten" aloilla, minä mukaanlukien, jotka tekevät saman homman useasti paremmin kuin moni mies. Esim. Minä ajan rekkaa paremmin kuin moni mies työkaverini (minä en ole rikkonut yhtään mitään työurani aikana) ja tehokkaammin. Eli ylimpänä mainitsemani naiset tekevät yleisesti paremmin, mutta ammateissa se on yksilökysymys.
[/quote]
Tämä on totta.
Itse omistan useita asuntoja, ja katson nykyään tarkkaan, että niitä tulee maalaamaan, remontoimaan yms. aina naiset.
Miehillä ei pidä aikataulut, ne ei tee tarkasti hommia jne. joten en palkkaa niitä enää.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:41"]Loisiminen, lokkeilu, nalkutus, pihtaus.
[/quote]
Rakastaminen, mielihyvän tuottaminen, kehuminen ja vaivannakö. Ai et ole kokenut sellaista naisilta, miksihän. :)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:31"] Tunneälyn käytössä. [/quote] Hirveän tärkeä kyky [/quote] Joo, ei toisten ihmisten kanssa toimimisessa ole mitään hyötyä ihmisyhteiskunnassa.
[/quote] Niin siis tarkoitin ihan kirjaimellisesti sitä, mitä kirjoitin. terv. nro 16
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:41"]Loisiminen, lokkeilu, nalkutus, pihtaus. [/quote] Rakastaminen, mielihyvän tuottaminen, kehuminen ja vaivannakö. Ai et ole kokenut sellaista naisilta, miksihän. :)
[/quote]
Luemmenko samaa palstaa? Miehet on sikoja jaadajaadajaa.
Yleistäen:
Kaikki tunnollista suorittamista vaativat asiat. Tämä näkyy jo tytöillä koulussa ja myöhemmin töissä. Arkisten jokapäiväisten asioiden hoitaminen; kodin siivoaminen, pukeutuminen, ruoanlaitto, lasten hoito, hygieniasta huolehtiminen.
Lisäksi tunnepuolen asioista ainakin: ihmissuhteiden ylläpitäminen. Henkinen tukeminen. Käytöstavat. Tunneäly.
- Mies
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:30"]
Naiset osaavat myöntää olevansa väärässä, mies ei koskaan.
[/quote]
Tämä!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:41"]Loisiminen, lokkeilu, nalkutus, pihtaus. [/quote] Rakastaminen, mielihyvän tuottaminen, kehuminen ja vaivannakö. Ai et ole kokenut sellaista naisilta, miksihän. :)
[/quote]
Luemmenko samaa palstaa? Miehet on sikoja jaadajaadajaa.
[/quote]
Kokemuksesi naisista rajoittuu siis oikeasti tähän palstaan? Aikamoista.
Tyhjästä valittamisessa. Vaikka kaikki olisi elämässä muuten kunnossa niin joku pikkujuttu saa aikaan ihme ulinaa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:42"]
[/quote]
Buahahahaa!! Hyvän johtajan on tarkoitus tehdä mahdollisimman paljon rahaa yritykselle.
"Yrityksissä, joiden toimitusjohtaja oli nainen, liikevoittoprosentti eli liikevoiton suhde liikevaihtoon oli 12–17 prosenttia pienempi kuin yrityksissä, joita johti mies.
- Tarkoituksenamme oli naisten päivän alla toteutetussa tutkimuksessa saada selkänojaa väitteille, joiden mukaan naisjohtajat tuottavat parempaa tulosta ja yrityksillä pitäisi siten olla vahvat taloudelliset perusteet ottaa naiskysymys vakavasti. Mutta tulokset olivatkin päinvastaisia, Ringqvist kirjoittaa."
http://www.hs.fi/talous/a1394419168758?jako=270c20482cc92de49cdf8343a56b2945&ref=fb-share
"Tradenomiopiskelijat Essi Kurkela ja Mira Rantalainen päättivät tutkia, miksi naiset eivät pääse johtajiksi. Opinnäytetyön tulos on, että syypäänä ovat enimmäkseen naiset itse."
http://yle.fi/uutiset/nuoret_naiset_lasikattoa_puhkomassa/6661212
Vastuun ottaminen, asioiden hoitaminen ja järhestäminen, muiden ajatteleminen. näin lähipiirissä. Yleensä inhoan erottelua ja yleistämistä, naiset sitä ja miehet tätä.