Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas on se aika vuodesta kun isättömät itkua tuhertaen askartelevat

Vierailija
02.11.2014 |

isänpäiväkortteja, olisikohan äitien kannattanut vähän miettiä minkälaisen miehen kanssa tekee lapsia? Suurin osa isättömistä ei ole leskien lapsia että ei tarvitse leskien tulla valittamaan ettei tiennyt miehensä kuolevan.

Perinteisestä syystä lapsen ainoaksi vanhemmaksi jäämisestä, eli leskeytymisestä, on tullut harvinainen syy yksinhuoltajuuden alkamiselle. Nykyisin enää muutama prosentti yksinhuoltajista on leskiä, kun vielä 1970-luvulla heitä oli 29 %.

http://www.yvpl.fi/leija/taustaa-ja-tilastoja/

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan ei miehiä pakota isiksi kun ehkäisy on saatavilla tässä maassa jokaista nussimiskertaa varten.

Vierailija
2/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mikä sinun ratkaisusi tähän asiaan on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:02"]

Onneksi kukaan ei miehiä pakota isiksi kun ehkäisy on saatavilla tässä maassa jokaista nussimiskertaa varten.

[/quote]Jep, ja kortsujakin voi laittaa vaikka kaksi päällekkäin jos oikein pelottaa.

Vierailija
4/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se ratkaisu olisi että naisen pitää ihan miten hyvänsä käyttäytyvälle miehelle tehdä yksin ne kotityöt ja tarjoilla pyhää vulvaa hopeatarjottimelta, jotta mies ei tuntisi tarvetta hylätä lapsiaan.

Vierailija
5/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen orpo ja joka syksy ja kevät pakotettiin tekemään isäinpäivä- ja äitienpäiväkortit orpoudestani huolimatta.

Vierailija
6/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasteni isä kuoli juuri alle kaksi viikkoa sitten.. :(Eipä oo kivaa ku koulussa ja eskarissa askarrellaa lahjoja. Meidän lapset menee isän hautajaisiin kun toiset juhlii isiensä kanssa...

Vierailija
7/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä askartelin ilman itkua vaarille.

Vierailija
8/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten? Paras olisi siis määrätä miehille esim vankeusrangaistus jos meinasivat hylätä perheensä? Vieraissa hyppimisestä pallit pois!

Vierailija
9/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ääliö. Anteeksi, että tuomitsen mutta älä sinä hyvä ihminen käytä lapsia lyömäaseena ja tuomitse ihmisiä, joita et edes tunne.

Vierailija
10/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä perähikiällä se ap asuu, kun siellä päin ei vielä ole älytty isäinpäiväkortin tekoa esim. isäpuolelle, vaarille tai muulle tärkeälle mieshenkilölle lapsen elämässä? Tuletko sieltä junttilasta mistä Bb-jennakin, Ylitorniolta tai Torniosta? Siellä ollaan muutenkin niin lestadiolaisia, että avioerojen on hirweä synnin kauhistus.

Vierailija
11/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:04"]

[/quote]

Edes yrittäisi pitää lupausta mikä alttarilla tuli annettua.

Vierailija
12/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joka vuosi tenyt ukilleni isänpäivälahjat. Ei oo niin iso juttu, yks pv vuodessa. t. teini

Vierailija
13/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:04"]

[/quote]

Edes yrittäisi pitää lupausta mikä alttarilla tuli annettua.
[/quote]
Kaikki lapset eivät synny avioliitossa ja kaikkia avioliittoja ei solmita alttarilla. YlläriPylläri!

Vierailija
14/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:18"]Minä olen joka vuosi tenyt ukilleni isänpäivälahjat. Ei oo niin iso juttu, yks pv vuodessa. t. teini
[/quote]

Eikä kaikilla ole kristallipalloa. Se ihminen, jonka kanssa onnellisesti saatat perustaa perheen ja yrittää raskautta, lopulta plussata ja alkaa odottaa lasta, saattaa olla erilainen sen jälkeen, kun lapsi syntyy tänne. Ehkä jo siinä vaiheessa, kun kumppani plussaa. Kaikista miehistä ei ole isäksi lapselle, eikä kaikista naisista äideiksi. Ei nyt tehdä yhdestä päivästä mtn elämää suurempaa. En ymmärrä näitä, joiden on pakko polkea yksinhuoltajia jatkuvaan alemmaksi. t. teini

Vierailija
15/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan nyt. Meidän pimu tekee paapanpäivänkortin eikä tuherra itkua. Isää ei ole, kuoli kun oli vauva. Itsekin olin isätön ja tein kortin isäpuolelle. Jotkut tekevät kortin äidille ikäänkuin olisi toinen äitienpäivä. Onpa ongelmat!

Vierailija
16/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se taas on enemmän opettajien vika, että pakottavat suunnilleen tekemään isänpäiväksi jotain. Oma isäni kuoli kun olin 13 ja joka vuosi se sama juttu tuli moneltakin opettajalta "Tee vaikka papallesi sitten". Onneksi en ole mikään hissukka ja osaan pitää puoleni, joten yhtenäkän vuonna en isän kuoleman jälkeen ole mitään isänpäiväjuttuja väkerrellyt koulussa. Ja en koe, että minun pitäisi pappaani muistaa, koska hänellä on kuitenkin itsellään kolme lasta äitini mukaan lukien, jotka häntä muistaa eikä ole minun isäni vaan äitini isä.

Vierailija
17/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhemmat vois vähän ojentaa opettajia tästä aiheesta.

Vierailija
18/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:01"]

isänpäiväkortteja, olisikohan äitien kannattanut vähän miettiä minkälaisen miehen kanssa tekee lapsia? Suurin osa isättömistä ei ole leskien lapsia että ei tarvitse leskien tulla valittamaan ettei tiennyt miehensä kuolevan.

Perinteisestä syystä lapsen ainoaksi vanhemmaksi jäämisestä, eli leskeytymisestä, on tullut harvinainen syy yksinhuoltajuuden alkamiselle. Nykyisin enää muutama prosentti yksinhuoltajista on leskiä, kun vielä 1970-luvulla heitä oli 29 %.

http://www.yvpl.fi/leija/taustaa-ja-tilastoja/

[/quote]

Mietipä, miten nuo yksinhuoltajat päätyivät silloin 1970-luvulla leskiksi. Sodasta oli 1970 25 vuotta, joten yhtään varsinaista sotaleskeä joukossa ei enää ollut. Mihin luulet, että ne miehet silloin kuolivat? Auto- ja työonnettomuudet olivat toki yleisempiä kuin nyt, ja syöpäkuolleisuus eri tasolla. Mutta silti, suurin osa alle 50-vuotiaista miehistä kuoli 70-luvulla tavalla tai toisella alkoholismin seurauksena.  

Pelkästään minun 25 lapsen ala-aste oli kolme sellaista lasta, joiden isä kuoli ennen yläasteikää. Kaikki kuolivat tavalla tai toisella alkoholismin seurauksena. Onneksi tuolloin elettiin jo 80-lukua, jolloin naisillekin oli hyvin töitä, ja yleisen mielipiteen mukaan oli jo ihan hyväksyttävää erota juoppopuolisosta. Kenenkään noista lapsista ei tarvinnut elää alkoholistivanhemman kanssa vain, koska kulissit piti pitää koossa tai äidillä ei yksinkertaisesti ollut varaa lähteä liitosta.

En myöskään muista kenenkään vääntäneen itkua niitä isäinpäiväkortteja tehdessään. Seurasin itse tätä tarkasti, koska minä olin luokan ainoa "äiditön". Muistan myös, että minua säälittiin enemmän kuin isättömiä, mikä oli mielestäni aika outoa. Äitini oli kuollut sairauteen ollessani niin pieni, etten oikein edes osannut häntä kaivata. Ja minulla oli hyvä isä ja muuta perhettä ympärillä. En osannut ajatella ollenkaan esim. opettajien luultavasti ajatelleen noiden luokkakaverien isien kuolemien olleen itseaiheutettuina jotenkin pienempiä tragedioita, tai heillä olevan asioiden paremmin ilman isää. Minun opettajani olivat sitä ikäluokkaa, että olivat opettaneet jo 50-luvun puolessa välissä syntyneitä, joiden isissä oli paljon sodan traumatisoimia, usein todella "särkyneitä" miehiä, joista ei tosiaan isiksi ollut, vaikka olivatkin fyysisesti läsnä lasten elämässä.

Vierailija
19/19 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa isänpäivä askartelua. Jokainen lapsi syntyy ja isä on olemassa. Kertokaa lapselle isästä.