Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä järkytti tuo Hesarin Jakomäki-artikkeli

Vierailija
02.11.2014 |

http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1414555862365

Nuo talothan ovat aivan kamalan huonokuntoisia. Luulisi, että ne olisi laitettu asumiskieltoon jo ajat sitten.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:21"]

Minua järkytti se, että kaikenlainen roskasakki saa asunnon kaupungilta. Minä en ottaisi vuokralaiseksi yhtäkään noista artikkelin ihmisistä. Itse olen pienen lapsen työssäkäyvä yksinhuoltaja, akateemisesti koulutettu. Viisi vuotta jo jonottanut stadin asuntoihin. Suuri osa varoistani menee yksityiselle vuokraan. En vaan tajua, miksei kaupunki hyväksy kunnollisia vuokralaisia.

[/quote]

Mitä noille Jakomäen asukkaille olisi pitänyt tehdä? Sillan alle?

Kyllä Stadin asuntoihin otetaan myös ihan tavallisia ihmisiä vuokralaisiksi. Ihan jo sen vuoksi ettei syntyisi niitä ghettoja. Hakijoita vaan on niin valtavasti ettei jokaiselle mitenkään riitä asuntoa.

Olethan muuten muistanut uusia hakemuksesi välillä? Muistelisin että hakemus on voimassa puoli vuotta.

[/quote]

Kiitos, olen muistanut uusia. Olen soitellut asiakaspalveluun jopa viikottain. Ei vaan löydy asuntoa. En tajua miksi minulle, helsinkiläiselle perheelliselle veronmaksajalle, ei löydy asuntoa, mutta kaikille noille artikkelin pulimummoille ja pullolla tappelijoille löytyy.

Minusta nuo artikkelin asukkaat voisivat joko asua asuntolassa, koska suurin osa oli sinkkuja, tai sitten vapauttaa vuokra-asuntomarkkinoille. Ihan hölmöä että heillä on jokin veto-oikeus valmistuviin asuntoihin. 

[/quote]

Olisikohan niin ettei sun jonopäivät riitä. 5 vuotta on tässä yhteydessä kovin vähän.

Vierailija
42/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:17"]

En jaksanut juttua lukea mutta tuleeko tilalle uusia kaupungin vuokrataloja vai yksityisille?

[/quote]

Kaupungin vuokrataloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:55"]

Minua järkytti se, että kaikenlainen roskasakki saa asunnon kaupungilta. Minä en ottaisi vuokralaiseksi yhtäkään noista artikkelin ihmisistä. Itse olen pienen lapsen työssäkäyvä yksinhuoltaja, akateemisesti koulutettu. Viisi vuotta jo jonottanut stadin asuntoihin. Suuri osa varoistani menee yksityiselle vuokraan. En vaan tajua, miksei kaupunki hyväksy kunnollisia vuokralaisia.

[/quote]

Jos sinulla on hyvä työpaikka ja akateemisesti koulutettuna jonkinlainen palkkakin, niin ei sinulle kaupungin asunto edes kuulu.

Miksi et muuten ole ostanut omaa asuntoa, miksi asut edelleen vuokralla, vaikka olet akateemisesti koulutettu?

[/quote]

En ole tuo akateemisesti koulutettu, mutta satutko tietämään Helsingin omistusasuntojen hintatasoa? Ja lisäksi monella akateemisella ei ole mikään hyvä palkka. Huvittavinta tässä onkin se, että jos itse yrittää ja tekee töitä, niin monesti jää huonompaan osaan kuin kotona loisivat.

[/quote]

vaadi sitten asuntosääntelyä ja alivuokralaisalkoveja,  kyllä hkiin väkeä sopii kun laitetaan mahtumaan. niin se on ennenkin tehty.

Vierailija
44/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:21"]Minua järkytti se, että kaikenlainen roskasakki saa asunnon kaupungilta. Minä en ottaisi vuokralaiseksi yhtäkään noista artikkelin ihmisistä. Itse olen pienen lapsen työssäkäyvä yksinhuoltaja, akateemisesti koulutettu. Viisi vuotta jo jonottanut stadin asuntoihin. Suuri osa varoistani menee yksityiselle vuokraan. En vaan tajua, miksei kaupunki hyväksy kunnollisia vuokralaisia.
[/quote]

Sun pitää sanoa että ukkosi on linnassa ja itse olet toipumassa alkoholi ongelmasta.

Vierailija
45/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:45"]

Oletko eri mieltä ja miksi? Eihän niissä asu mitään muuta kuin paskasakkia. Spurguja, syrjäytyneitä, manneja ja neekereitä.

[/quote] Asun kaupungin asunnossa Helsingin keskustan liepeellä. En ole spurgu, syrjäytynyt, manne enkä edes neekeri:).  Käyn normaalisti työssä. Seinänaapureina suomalainen eläkeläispariskunta ja suomalainen lapsiperhe. Kommenttisi paskasakista on vähintäänkin mielenkiintoinen. Mielestäni paskasakkia on kaltaisesi juntit tuollaisella järjenjuoksulla.

Vierailija
46/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:59"]

Oli kyllä niin asenteellisesti kirjoitettu artikkeli! Kaupungin taloissa ei todellakaan asu vain sosiaalisesti heikompia tapauksia, vaan myös esim. opettajia ja korkeakoulutettuja, kuten meidän talossamme. 

[/quote]

Minusta taas tuo ei ollut ollenkaan asenteellisesti vaan jotenkin lämpimästi kirjoitettu juttu. :) Itsekin tosiaan asun kaupungin kämpässä ja tuontyylistä fiilistä on täälläkin. Kyseisessä talossa vaan sattui asumaan tuollaista porukkaa - täälläkin samanlaista sakkia on paljon. Lisäksi on nuorempia sinkkuja, muutamia lapsiperheitä, erilaisista etnisistä taustoista jne. Näitä Jakis-jutun tyylisiä "alkuasukkaita" näkee pihalla useimmin, muut ovat ehkä enemmän omissa oloissaan.

En mä ajattele näitä meidän naapureita ensisijaisesti "sosiaalisesti heikompina tapauksina", he ovat mulle Enska, Sisko, Ritva jne. Jos joku juo hiukan liikaa ja toinen on sairaseläkkeellä, ei se tee heistä suoralta kädeltä pelkästään pahoja ihmisiä. Ystävällisiä ovat ja tervehtivät aina kun pihalla törmätään.

Vierailija
47/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sain kaupungin asunnon hyvältä alueelta, vaikka olen työssäkäyvä normaalituloinen. Jonotin vain 3kk, mieletön tuuri, mutta mulla olikin muuttouhka, eli asunto oli menossa alta kun vuokranantaja laittoi sen myyntiin.

Eli jos sulla nyt on asunto, eikä häätöä tai muuttouhkaa näkyvissä, et ole kiireellisessä asunnontarpeessa.

Miksi ylipäätään haluat tänne "roskasakin" keskelle:)?

Vierailija
48/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut yllätti se, että kaupungin vuokra-asunto siirtyy perintönä lapsille. Siinähän oli joku, jonka vanhemmat kuoli ja aikuinen tytär maksoi vuokran, vaikka itse asui ulkomailla => asunto oli tyhjillään, siinä oli nimellinen asukas. Sitten tytär palasi Suomeen ja sillä oli kämppä valmiina.

Vierailija
49/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:36"]

Minut yllätti se, että kaupungin vuokra-asunto siirtyy perintönä lapsille. Siinähän oli joku, jonka vanhemmat kuoli ja aikuinen tytär maksoi vuokran, vaikka itse asui ulkomailla => asunto oli tyhjillään, siinä oli nimellinen asukas. Sitten tytär palasi Suomeen ja sillä oli kämppä valmiina.

[/quote]

Kuten mainittiin niin hän oli siinä asunut vanhempiensa kanssa monet vuodet kunnes kähti matkaoppaaksi ulkomaille. Oli varmaan kirjoilla tuossa asunnossa joten siksi asunto jäi hänelle. 

Vierailija
50/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu! Taidanpa lähteä käymään ottamassa selfien tuolla gettotalojen pihalla:)

Vierailija
51/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:12"]

Hyvä juttu! Taidanpa lähteä käymään ottamassa selfien tuolla gettotalojen pihalla:)

[/quote]

Meinaatko mennä Jakikseen ihan vartavasten selfien takia?