Kyllä järkytti tuo Hesarin Jakomäki-artikkeli
http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1414555862365
Nuo talothan ovat aivan kamalan huonokuntoisia. Luulisi, että ne olisi laitettu asumiskieltoon jo ajat sitten.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:38"]Näissä kapungin vuokra-asunnoissa asuu tätä heikompaa ainesta jonka lisääntyminen tulisi ehdottomasti estää.
[/quote]
Kokoomuksen päivystävä edustajakin heräsi.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:21"]
Minua järkytti se, että kaikenlainen roskasakki saa asunnon kaupungilta. Minä en ottaisi vuokralaiseksi yhtäkään noista artikkelin ihmisistä. Itse olen pienen lapsen työssäkäyvä yksinhuoltaja, akateemisesti koulutettu. Viisi vuotta jo jonottanut stadin asuntoihin. Suuri osa varoistani menee yksityiselle vuokraan. En vaan tajua, miksei kaupunki hyväksy kunnollisia vuokralaisia.
[/quote]
Mitä noille Jakomäen asukkaille olisi pitänyt tehdä? Sillan alle?
Kyllä Stadin asuntoihin otetaan myös ihan tavallisia ihmisiä vuokralaisiksi. Ihan jo sen vuoksi ettei syntyisi niitä ghettoja. Hakijoita vaan on niin valtavasti ettei jokaiselle mitenkään riitä asuntoa.
Olethan muuten muistanut uusia hakemuksesi välillä? Muistelisin että hakemus on voimassa puoli vuotta.
[/quote]
Kiitos, olen muistanut uusia. Olen soitellut asiakaspalveluun jopa viikottain. Ei vaan löydy asuntoa. En tajua miksi minulle, helsinkiläiselle perheelliselle veronmaksajalle, ei löydy asuntoa, mutta kaikille noille artikkelin pulimummoille ja pullolla tappelijoille löytyy.
Minusta nuo artikkelin asukkaat voisivat joko asua asuntolassa, koska suurin osa oli sinkkuja, tai sitten vapauttaa vuokra-asuntomarkkinoille. Ihan hölmöä että heillä on jokin veto-oikeus valmistuviin asuntoihin.
Minua järkytti se, että kaikenlainen roskasakki saa asunnon kaupungilta. Minä en ottaisi vuokralaiseksi yhtäkään noista artikkelin ihmisistä. Itse olen pienen lapsen työssäkäyvä yksinhuoltaja, akateemisesti koulutettu. Viisi vuotta jo jonottanut stadin asuntoihin. Suuri osa varoistani menee yksityiselle vuokraan. En vaan tajua, miksei kaupunki hyväksy kunnollisia vuokralaisia.
[/quote]
Jos sinulla on hyvä työpaikka ja akateemisesti koulutettuna jonkinlainen palkkakin, niin ei sinulle kaupungin asunto edes kuulu.
Miksi et muuten ole ostanut omaa asuntoa, miksi asut edelleen vuokralla, vaikka olet akateemisesti koulutettu?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:55"]
Kiitos, olen muistanut uusia. Olen soitellut asiakaspalveluun jopa viikottain. Ei vaan löydy asuntoa. En tajua miksi minulle, helsinkiläiselle perheelliselle veronmaksajalle, ei löydy asuntoa, mutta kaikille noille artikkelin pulimummoille ja pullolla tappelijoille löytyy.
Minusta nuo artikkelin asukkaat voisivat joko asua asuntolassa, koska suurin osa oli sinkkuja, tai sitten vapauttaa vuokra-asuntomarkkinoille. Ihan hölmöä että heillä on jokin veto-oikeus valmistuviin asuntoihin.
[/quote]
Oletko sinä vähän hei-hei? Lääkkeet tänään ottamatta? Siltä sinä ainakin kuulostat, sinä akateemisesti koulutetttu.
Koetas vähän skarpata, hei. Ovat jo vähän vanhoja nuo sinun juttusi.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:55"]
[/quote]
Jos sinulla on hyvä työpaikka ja akateemisesti koulutettuna jonkinlainen palkkakin, niin ei sinulle kaupungin asunto edes kuulu.
Miksi et muuten ole ostanut omaa asuntoa, miksi asut edelleen vuokralla, vaikka olet akateemisesti koulutettu?
[/quote]
En ole tuo akateemisesti koulutettu, mutta satutko tietämään Helsingin omistusasuntojen hintatasoa? Ja lisäksi monella akateemisella ei ole mikään hyvä palkka. Huvittavinta tässä onkin se, että jos itse yrittää ja tekee töitä, niin monesti jää huonompaan osaan kuin kotona loisivat.
Oli kyllä niin asenteellisesti kirjoitettu artikkeli! Kaupungin taloissa ei todellakaan asu vain sosiaalisesti heikompia tapauksia, vaan myös esim. opettajia ja korkeakoulutettuja, kuten meidän talossamme.
On myös olemassa täysin turhaa ja hyödytöntä akateemista koulutusta. Yleensä nämä pätkätöiset humanistipellet kuvittelevat kuitenkin olevansa jotain suurta.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:58"]
En ole tuo akateemisesti koulutettu, mutta satutko tietämään Helsingin omistusasuntojen hintatasoa? Ja lisäksi monella akateemisella ei ole mikään hyvä palkka. Huvittavinta tässä onkin se, että jos itse yrittää ja tekee töitä, niin monesti jää huonompaan osaan kuin kotona loisivat.
[/quote]
*haukotus*
Hohhoijjaa. Keksi jotain vähän parempaa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:59"]
Oli kyllä niin asenteellisesti kirjoitettu artikkeli! Kaupungin taloissa ei todellakaan asu vain sosiaalisesti heikompia tapauksia, vaan myös esim. opettajia ja korkeakoulutettuja, kuten meidän talossamme.
[/quote]
Eihän tuo artikkeli kertonut kaikista kaupungin taloista vaan tuosta yhdestä talosta. Ja olihan siellä työssäkäyviäkin, mm. se yh-äiti oli Palmialla töissä.
Ai miten niin pulimummot? En saanut kuvaa, että artikkelin naisilla olisi alkoholiongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:01"]
[/quote]
Eihän tuo artikkeli kertonut kaikista kaupungin taloista vaan tuosta yhdestä talosta. Ja olihan siellä työssäkäyviäkin, mm. se yh-äiti oli Palmialla töissä.
[/quote]
Se antoi aivan tietynlaisen kuvan kaupungin asunnoista. Siinä ei ollut ainoatakaan ydinperhettä, vaikka niitäkin on pilvin pimein kaupungin asunnoissa. Esim. meidän koko talo on hyvin rauhallinen. Naapurissa asuu työtä tekevä venäläisperhe, jolla on kolme lasta ja jotka harrastavat aktiivisesti musiikkia ja soittamista. Perheen isä on liikemies ja äidistä en tiedä, kova lenkkeilemään ainakin. Yläkerrassamme asuu espanjan opettaja perheineen. Minulla itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa. Meidänkin rapusta voisi valikoida joitain hieman syrjäytyneitä mummoja tai jonkin syrjäytyneen nuoren miehen, mutta näitä vastaa myös meitä aivan elämässä kiinni olevia ihmisiä, joita on vähintään yhtä paljon.
Ei sinun ap kannata olla järkyttynyt :)! Minäkään en ole, ja olen sentään ensimmäisen puoliskon elämästäni viettänyt Jakomäessä. Ihania muistoja tuli, kun luin artikkelin. Ihmiset tekevät alueen, eivät rakennukset!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:06"]
[/quote]
[/quote]
Se antoi aivan tietynlaisen kuvan kaupungin asunnoista. Siinä ei ollut ainoatakaan ydinperhettä, vaikka niitäkin on pilvin pimein kaupungin asunnoissa. Esim. meidän koko talo on hyvin rauhallinen. Naapurissa asuu työtä tekevä venäläisperhe, jolla on kolme lasta ja jotka harrastavat aktiivisesti musiikkia ja soittamista. Perheen isä on liikemies ja äidistä en tiedä, kova lenkkeilemään ainakin. Yläkerrassamme asuu espanjan opettaja perheineen. Minulla itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa. Meidänkin rapusta voisi valikoida joitain hieman syrjäytyneitä mummoja tai jonkin syrjäytyneen nuoren miehen, mutta näitä vastaa myös meitä aivan elämässä kiinni olevia ihmisiä, joita on vähintään yhtä paljon.
[/quote]
Oli maahanmuuttaja, työssäkäyvä ydinperhe, Karim ja naisen nimeä en muista.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:38"]Näissä kapungin vuokra-asunnoissa asuu tätä heikompaa ainesta jonka lisääntyminen tulisi ehdottomasti estää.
[/quote]
[/quote] Kokoomuksella on nykyään natsien ideologia. Vain rikkaat menestyjät saavat olla olemassa. Muut voisi vaikka tappaa....
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Edelleenkin tuo juttu kertoi YHDESTÄ TALOSTA. Jakomäen taloissa nyt sattuu asumaan enemmän ns. sosiaalista asukasta kuin vaikka Helsingin Jätkäsaaren kaupunginasunnoissa, johon jostain syystä asuntotoimisto on valinnut todella paljon korkeastikoulutettuja porukkaa.
Yleensä tällaisiin lehtijuttuihin suostuvat vieläpä tuollaiset vanhemmat asukkaat, ei töissäkäyvillä välttämättä ole aikaa lehtijuttuihin jne.
En jaksanut juttua lukea mutta tuleeko tilalle uusia kaupungin vuokrataloja vai yksityisille?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Edelleenkin tuo juttu kertoi YHDESTÄ TALOSTA. Jakomäen taloissa nyt sattuu asumaan enemmän ns. sosiaalista asukasta kuin vaikka Helsingin Jätkäsaaren kaupunginasunnoissa, johon jostain syystä asuntotoimisto on valinnut todella paljon korkeastikoulutettuja porukkaa.
Yleensä tällaisiin lehtijuttuihin suostuvat vieläpä tuollaiset vanhemmat asukkaat, ei töissäkäyvillä välttämättä ole aikaa lehtijuttuihin jne.
[/quote]
No, me emme asu Jätkäsaaressa vaan yhdellä Helsingin alimman tuloluokan asuinalueella, ei kuitenkaan Itä-Helsingissä. Talo on rakennettu 60-luvulla.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:38"]Näissä kapungin vuokra-asunnoissa asuu tätä heikompaa ainesta jonka lisääntyminen tulisi ehdottomasti estää.
[/quote]
[/quote] Kokoomuksella on nykyään natsien ideologia. Vain rikkaat menestyjät saavat olla olemassa. Muut voisi vaikka tappaa....
[/quote]
Hieman yliammuttua (heh). Ei ketään nyt tappamassa olla mutta voisi ne siirtää johonkin reservaattiin tai vaikka eheyttävälle työleirille :)
En tosin äänestä Kokoomusta.
Näissä kapungin vuokra-asunnoissa asuu tätä heikompaa ainesta jonka lisääntyminen tulisi ehdottomasti estää.