Onko sossu maksanut yksityislääkärillä käynnin?
Onhan se kalliimpi kuin jonottaa kunnallisellw mutta kun rahaa oli sen verran ja oli pakko päästä hoitoon heti. Julkinen puoli vähätteli eikä ruvennut millekään. Kun hain sossusta rahaa näihin kuluihin eli lääkärikäynti ja määräämänsä lääkkeet ei sossu suostu korvaamaan mitään. Eikö lääkärin määräämät lääkkeet pidä korvata? Onko yksityinen lääkäri muka huijari sossun mielestä kun määrätyt lääkkeet ei korvata! Vituttaa.Täällä on huono päästä julkiselle ja vittuilevat ja pitkittävät hoitoa kaikin tavoin.
Kommentit (50)
Miksi sossun pitäisi maksaa, jos pystyit itse maksamaan?
Ei sossu maksa yleensä yksityistä, se on sama sääntö kaikille.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:18"]
Ei sossu maksa yleensä yksityistä, se on sama sääntö kaikille.
[/quote]
kaikki julkisenkin puolen lääkkeetkin ostetaan yksityiseltä. Tuollaisella linjanvedolla sosku ei voi korvata apteekista ostettuja lääkkeitä.
Entä jos työssäkäyvä on sossun asiakas, ja työpaikka on järjestänyt työterveyshuollon yksityisellä.Eikö silloinkaan työterveyshuollon määräämiä lääkkeitä sossu maksa?
Tuohan on rinnastettava moniin Eu:n päätöksiin yritystuista ja sairaanhoidosta. Soskuakin koskee samat lait. Jos se maksaa apteekista reseptillä ostetut lääkkeet yhdelle, on ne maksettava toiselle. Ei laki mahdollista, että sosku voi valita kenen lääkkeitä korvaa ja kenen ei millään pärstäkertoimeen perustuvalla ratkaisulla. Vain lääkäri voi arvioida lääkkeiden tarpeellisuutta ja jos sosku haluaa uudelleen arvioida henkilöiden lääkkeiden tarpeellisuuden, sen pitää pyytää lääkäriä tutkimaan asia aivan kuin vakuutusyhtiöidenkin.
Tuo sossu ei voi olla sossu. Taatusti korvaavat ne lääkkeet. Jos esim. jollain on pysyvä laakitys, jonka akunperin yksityinen määrännyt, esim. kolesteroli, niin joutuuko potilas hakemaann uuden reseptin kunnalliselta jos joutuu sossun asiakkaaksi?
Missä pääsee viikossa tk-lääkärille? Mä olen ollut jonossa nyt viisi kuukautta ja kolme viikkoa. Ihan tavalliselle, toki tk:n mukaan kiireettömälle vastaanottokäynnille.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:01"]Ohjeistus on, että julkisen terveydenhuollon kulut ja julkisen lääkärin määräämät reseptit korvataan. Poikkeuksia voidaan tehdä esim yths:n käynteihin oikeutetuille. Yksityisistä lääkärikäynneistä/lääkkeistä et saa korvauksia, koska se on ollut oma valintasi mennä yksityiselle julkisen sijaan.
-sossu
[/quote]
Minulle maksettiin kokonaan yksityinen sairaanhoito tiettyjen kahden sairauksien osalta ja myös yksityislääkärin muihin sairauksiin määräämät lääkkeet. Näin tehtiin koko opiskelujeni ajan yhteensä kuusi vuotta. En hakenut tukea muuten kuin näihin kalliisiin hoitoihin. Että kyllä se taitaa olla neuvottelu kysymys.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:37"]
Missä pääsee viikossa tk-lääkärille? Mä olen ollut jonossa nyt viisi kuukautta ja kolme viikkoa. Ihan tavalliselle, toki tk:n mukaan kiireettömälle vastaanottokäynnille.
[/quote]
Vantaalla ainakin mun omalääkärille.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:37"]
[/quote]
Vantaalla ainakin mun omalääkärille.
[/quote]
Kaikilla ei ole mitään omalääkäreitä.. Joten lopettaisitko jankkauksen :D
Ei makseta lääkkeitä. Yksityiseltä saat ne liian helposti
Kyllä sossun pitää maksaa reseptilääkkeet, ei sillä oo väliä kuka on määrännyt, kun vain on lääkäri! Yksityisistä lääkärimaksuista sossu maksaa osan (n.saman verran kuin julkisellakin puolella).
T. Toimeentulotuessa työskennellyt
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:37"] Missä pääsee viikossa tk-lääkärille? Mä olen ollut jonossa nyt viisi kuukautta ja kolme viikkoa. Ihan tavalliselle, toki tk:n mukaan kiireettömälle vastaanottokäynnille. [/quote] Vantaalla ainakin mun omalääkärille. [/quote] Kaikilla ei ole mitään omalääkäreitä.. Joten lopettaisitko jankkauksen :D
[/quote]
No onko se jotenkin mun vika ettei ole? Enkä mä mitään jankkaa, vaan vastasin kysymykseen missä päin pääsee viikossa lääkärille ja meillä pääsee "tälle jonka nimeä ei saa sanoa". Olet sinäkin vähän pölhö.
Tämän takia mä käyn aina julkisella puolella. Rahaa olisi yksityiseenkin, mutta tämä on periaatekysymys.
Jos kaikki (joilla siihen on varaa) siirtyvät käyttämään yksityisiä, supistetaan kummallisia terveyspalveluita entisestään. Helppo säästökohde, kun käyttäjiä ei ole. Silloin vähävaraisemmat jäävät näiden huonontuvien palveluiden armoille.
Käyttäkää hyvät ihmiset niitä julkisia palveluita, ettei niitä lakkauteta. Ne myös pysyvät tasokkaina, jos niitä käytetään aktiivisesti.
(tämä pätee myös kirjastoihin jne...)
Sori, meni ohi aiheen...
Ei kummallisia, vaan kunnallisia. Hemmetin autocorrect :D
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:37"]
Missä pääsee viikossa tk-lääkärille? Mä olen ollut jonossa nyt viisi kuukautta ja kolme viikkoa. Ihan tavalliselle, toki tk:n mukaan kiireettömälle vastaanottokäynnille.[/quote]
Helsingissä pääsee kiireelliselle samalle päivälle tai seuraavalle, kiireetöntä joutui odottamaan kuukauden.
Kyllä minulla on sossu maksanu yksityislääkärin määrämän lääkkeen. Outoa olisi jos ei maksaisi.
toi on mun mielestä väärin, ettei edes lääkkeitä korvata :/ voitko käydä kunnallisella ja pyytää siellä lääkäriä kirjoittamaan saman lääkereseptin jonka yksityinen kirjoitti? tiedän, että menee monimutkaiseksi mutta ei ne lääkkeet mitään halpoja ole :(
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:55"]Kyllä sossun pitää maksaa reseptilääkkeet, ei sillä oo väliä kuka on määrännyt, kun vain on lääkäri! Yksityisistä lääkärimaksuista sossu maksaa osan (n.saman verran kuin julkisellakin puolella).
T. Toimeentulotuessa työskennellyt
[/quote]Ei maksa mulle! T. Ap ps. Turha valittaa, olen jo sossusta toisen asian takia valittanut ja sen takia vittuilevatkin esim tässä lääkeasiassa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:10"]Siis kyllähän yhdenvertaisuuden tulee soskussakin toteutua. Jos lääkäri määrää lääkkeitä, samalla tavallahan soskun on suhtauduttava resepteihin potilaan kohdalla, joka on käynyt julkisella kuin toisen kanssa, joka on käynyt yksityisellä. Ei laki anna perustetta maksaa vain "saman firman" asiakkaiden lääkekuluja. Kela ratkaisee erikseen lääkkeiden muun korvattavuuden.
jos siis määrätään yksityisellä lääkkeitä, eikä niitä korvata, ei lain mukaan voi korvata julkisellakaan samoja määrättyjä lääkkeitä. Tee valitus.
[/quote]Mutta kun sossu ei suostu edes lääkkeitä korvaamaan! Miten tämä on laillista ketjun sossu?! Ap