Ruotsinlaivojen risteilyjen hinnat pitäisi nostaa reilusti ylöspäin
Halvimmat hytit olisi vaikkapa 300 euroa. Samalla korjattaisiin hytit uuteen uskoon, kuten koko laivan sisustus. Kenties olisi syytä hommata uudet laivatkin. Risteilyohjelmaa kehitettäisiin, laatuun satsattaisiin määrän kustannuksella. Näin saisimme laivaristeilyille luxusta, jossa ihmiset voisivat rentoutua arjen huolista. Lisäksi epätoivottu aines ei tulisi laivoille, koska hinta. Sanktioita voisi myös koventaa niin, että jos joku kuitenkin erehtyy väkivaltaiseksi, saisi elinikäisen porttikiellon laivalle.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ristelyhommista meni maku, kun rupesivat kontrolloimaan omien viinojen juomista. Risteilyjen yksi mukava juttu oli juuri se, että omassa hytissä pystyi järjestämään omia juominkeja ja kuvioita. Jos risteilyllä haluaa juopotella - ja moni haluaa - niin siitä tulee kallista touhua laivan ravintoloissa. Enkä minä ainakaan edes jaksa istua ravintolassa kovin kauan ainakaan. Mieluummin omassa rauhassa ja omassa porukassa.
Väärinkäsitysten välttämiseksi: En missään nimessä hyväksy äänekästä riekkumista hytissä yöllä enkä edes päivällä. Vaikka hytissä juopottelisikin, siitä ei tarvitse eikä saakaan kuulua meteliä.
Miten ne sitä kontrolloi? Itse ostan aina viskipullon ja nappailen siitä siivuja hytissäni. Ei ole kukaan koskaan sanonut ja miten ne sen tietää mitä minä siellä juon? Osaan toki käyttäytyä siivosti.
Laivalle on samantekevää missä hytissä yövyt, kun vaan ostat taxfreestä ja käytät palveluja, syöt ja juot.
Laivat ei kulje Suomi-Ruotsi väliä risteilyjen takia, vaan rahdin takia.
Joka päivä kauppoihin tuodaan ruokaa ym rekoilla jotka tulee laivoilla.
Ne siis saavat valtiolta kuljetustukea.
Risteilyt on vaan sivubisnes.
Jos haluat luxusta, voithan yöpyä kotikaupunkisi hotellissa. Rahalla saa.
Ja halvemmissakin hotelleissa voi yöpyä, kotiin tullessa on tunne että on kuitenkin ollut jossain.
Voi myös valita tukeeko amerikkalaista ketjuhotellia vaiko kotimaista yrittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko näissä olla eri luokat, jotka olisivat eristetty toisistaan? Raharössit omassa ja epätoivottu aines omassaan.
Samaa toivoisin myös bussiin.
Ja ei kyllä olisi pahitteeksi jossain pikaravintoloissakaan.
Viikkarin ja Tallinkin purkit on autolauttoja joissa huvimatkat on vain sivutuotteita. Risteilyalukset erikseen. Esim NCL. Matkat maksaa enemmän mutta laatu on ihan eri tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ristelyhommista meni maku, kun rupesivat kontrolloimaan omien viinojen juomista. Risteilyjen yksi mukava juttu oli juuri se, että omassa hytissä pystyi järjestämään omia juominkeja ja kuvioita. Jos risteilyllä haluaa juopotella - ja moni haluaa - niin siitä tulee kallista touhua laivan ravintoloissa. Enkä minä ainakaan edes jaksa istua ravintolassa kovin kauan ainakaan. Mieluummin omassa rauhassa ja omassa porukassa.
Väärinkäsitysten välttämiseksi: En missään nimessä hyväksy äänekästä riekkumista hytissä yöllä enkä edes päivällä. Vaikka hytissä juopottelisikin, siitä ei tarvitse eikä saakaan kuulua meteliä.
Miten ne sitä kontrolloi? Itse ostan aina viskipullon ja nappailen siitä siivuja hytissäni. Ei ole kukaan koskaan sanonut ja miten ne sen tietää mitä minä siellä juon? Osaan toki käyttäytyä siivosti.
Eikös Viking Line jo Suomessa terminaalissa pyytänyt matkustajia availemaan laukkujaan ja näyttämään, ettei ole omia eväitä mukana? Lisäksi laivoilla on suoranaisia kieltoja nauttia omia eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko näissä olla eri luokat, jotka olisivat eristetty toisistaan? Raharössit omassa ja epätoivottu aines omassaan.
Kannatan ja se yksi aines kumiveneissä siinä laivan perässä.
Ai että mieluummin risteilylle kuuntelemaan Tuiskua kuin Pariisin oopperaan? 🤣😂😅
Noilla laivoilla kulkee paljon muitakin kuin vain risteilyturisteja. Tulee yhä halvemmaksi kulkea väli laivalla kuin lentäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Helsingin busseissa olisi ykkös ja kakkosluokka, jotka olisi eristetty toisistaan, ottaisin ykkösluokan lipun heti. Takaosassa olisi kakkosluokka ja etuosassa ykksluokka. Äänieristetty ja luodinkestävä pleksi välissä.
Mun puolesta vois olla vaikka 3000e ja yritystuet pois.
Nyt valtio tukee tällaista riehumista ja riekkumista. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mieluummin risteilylle kuuntelemaan Tuiskua kuin Pariisin oopperaan? 🤣😂😅
Miksi ei? Makunsa kullakin ja rahansa saa käyttää niin kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja kaupunkeihinkin erikseen hyväosaisten asuma-alueet ja ghetot vuokrataloineen. Hyväosaisten alueelle korkeat muurit ja aseistetut vartijat ja valvontakamerat. Ruotsissa tähän suuntaan on menty jo hyvän matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei kyllä olisi pahitteeksi jossain pikaravintoloissakaan.Jos Helsingin busseissa olisi ykkös ja kakkosluokka, jotka olisi eristetty toisistaan, ottaisin ykkösluokan lipun heti. Takaosassa olisi kakkosluokka ja etuosassa ykksluokka. Äänieristetty ja luodinkestävä pleksi välissä.
Sama täällä! Voisin maksaa tuplahinnan nykyiseen verrattuna.
t. eka lainattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👌👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Viking Line jo Suomessa terminaalissa pyytänyt matkustajia availemaan laukkujaan ja näyttämään, ettei ole omia eväitä mukana? Lisäksi laivoilla on suoranaisia kieltoja nauttia omia eväitä.
En ole törmännyt tällaiseen kuin joskus lukioikäisenä, kun mentiin kouluporukalla. Ja tämä oli tyyliin vuonna -95. Aikuisena saa olla ihan vapaasti, kunhan ei törttöile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne tavallaan nytkin, ei siellä kalliimpien hyttien käytävillä mekkaloida kovin usein. Ehkä pitäisi olla erilliset ravintolat, joihin pääsisi hyttiluokituksen mukaisesti?
Todellakin pitäisi. Osa kokemusta on se, ettei tarvitse kuunnella rahvaan älämölöä viereisestä pöydästä. Tämä on oikeastaan ainoa syy miksi en käy laivoilla vaan menen suosiolla maissa kalliimpaan ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei kyllä olisi pahitteeksi jossain pikaravintoloissakaan.Joo, ja kaupunkeihinkin erikseen hyväosaisten asuma-alueet ja ghetot vuokrataloineen. Hyväosaisten alueelle korkeat muurit ja aseistetut vartijat ja valvontakamerat. Ruotsissa tähän suuntaan on menty jo hyvän matkaa.
Niin on ja ikävää mutta pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Aina on voinut viedä omat viinat laivalle niin Ruotsista kuin Suomestakin.
Ei merkitystä, kela ja sossu maksaa matkat asiantuntijatohtoreille tarvittaessa. Porttikielto rassissmia.