Vakituiset työssäkävijät: milloin olit viimeksi sairaslomalla?
Ja joudutko yleensä vuosittain ottamaan sairaslomaa? Kerro myös ammattisi.
Ap: kolme vuotta sitten 2pv (flunssa), yläkoulun opettaja. Välillä tosiaan menee useampia vuosia, ettei ole tarvetta sairaslomaan (koputtaa puuta).
Kommentit (70)
Puoli päivää vuonna -97 kun ajoin kolarin ja meni jalka poikki. Olisin menny jo aikaisemmin töihin, mut palokunnalla kesti irrottaa mut autosta. Ei katso sairautta, töihin on mentävä vaikka sitten pää kainalossa. Saatanan lusmut kun olette jonkun flunssan takia pois.
Minun sädekehäni on kirkas, entä sun?
Toimistotyöntekijä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:46"]
Puoli päivää vuonna -97 kun ajoin kolarin ja meni jalka poikki. Olisin menny jo aikaisemmin töihin, mut palokunnalla kesti irrottaa mut autosta. Ei katso sairautta, töihin on mentävä vaikka sitten pää kainalossa. Saatanan lusmut kun olette jonkun flunssan takia pois. Minun sädekehäni on kirkas, entä sun? Toimistotyöntekijä.
Niin ja sehän tosiaan oli sitä aikaa, ettei ollut läppäreitä tai muita, joilla olisit voinut tehdä toitä siinä irrotusta odotellessasi:)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:46"]
Puoli päivää vuonna -97 kun ajoin kolarin ja meni jalka poikki. Olisin menny jo aikaisemmin töihin, mut palokunnalla kesti irrottaa mut autosta. Ei katso sairautta, töihin on mentävä vaikka sitten pää kainalossa. Saatanan lusmut kun olette jonkun flunssan takia pois. Minun sädekehäni on kirkas, entä sun? Toimistotyöntekijä.
[/quote]
Ah, keskuudessamme on marttyyri.
lähihoitaja elo-syyskuu työuupumuksen takia, 2014 loppuun 50% työtunnit ja osasairauspäiväraha.
Keväällä, pohjelihakseni repesi, en päässyt kävelemään. Olin pari viikkoa saikulla.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:13"]
Vuosi sitten, kaksi päivää. Olin influenssasta johtuen niin kovassa kuumeessa, etten pysynyt edes pystyssä. Olen opettaja. Meillä on säästösyistä ollut sijaiskielto voimassa jo vuosia, eli meidän odotetaan myös sairaana huolehtivan opetuksesta. Käytännössä lähetämme opiskelijoille Wilman kautta tehtävät. Tämä on kuitenkin aika hankalaa, koska yleensä oppikirjat ovat koululla eivätkä kotona. Itsenäisesti tehdyt tehtävät pitäisi myös tarkistaa jälkikäteen, ja tähän kuluu paljon aikaa, kun muutenkin sairaana jää toimistohommia ja muuta sälää rästiin. En missään tapauksessa kannata sairaana työskentelemistä, mutta valitettavasti itse koen pääseväni vähemmällä, kun vain raahaudun töihin. Tiedän, ettei tämä ole kohtuullista eikä ehkä lainmukaistakaan, mutta nykyisessä taloustilanteessa joutuu venymään aika lailla, mikäli haluaa työnsä säilyttää :/
[/quote]
Ei tainnut olla ihan influenssa, jos kahdella päivällä selvisit...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:46"]Puoli päivää vuonna -97 kun ajoin kolarin ja meni jalka poikki. Olisin menny jo aikaisemmin töihin, mut palokunnalla kesti irrottaa mut autosta. Ei katso sairautta, töihin on mentävä vaikka sitten pää kainalossa. Saatanan lusmut kun olette jonkun flunssan takia pois.
Minun sädekehäni on kirkas, entä sun?
Toimistotyöntekijä.
[/quote]
Hmmm...kyllä minusta toimistohommien tekeminen paketoidun jalan kanssa kuulostaa iisimmältä kuin 40 asteen kuumeessa. Itse sairastan harvoin nuhakuumetta tai influenssaa, mutta kun sairastan, nousee minulle aina tosi korkea kuume pariksi päiväksi.
Vuonna 2009 sytostaattihoitojen takia. Joka hoitokerran jälkeen 3-5 päivää olivat sellaisia, etten kyennyt töihin. Olen toimittaja.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:46"]
[/quote]
Ah, keskuudessamme on marttyyri.
[/quote]Mä luulen et 85% tähän ketjuun kirjoittaneista on marttyyreja :D
Viime kesänä loman aikana pari päivää (kuume+flunssa). Sitä ennen keväällä pari pv, vatsatauti. Sitä ennen taisi olla vuosi välissä. En ole paria päivää pidempään ollut koskaan. Todella korkea kynnys jäädä pois. Juristi.
Syksyllä olin 3 päivää pois flunssan vuoksi. En ole ollut tuota noin kolmea päivää pois ihan joka vuosi, ehkä noin joka toinen vuosi.
Lopputalvesta viikko, H1N1. Ammatti sairaanhoitaja.
Viime huhikuussa kaksi päivää hampaan poiston takia. Sitä ennen olin 2011 puolitoista viikkoa Noro-viruksessa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 11:38"]Viime huhikuussa kaksi päivää hampaan poiston takia. Sitä ennen olin 2011 puolitoista viikkoa Noro-viruksessa.
[/quote]
Ja sanottakoon että itse olen todella huono jäämään kotiin ja yleensä flunssat ym sairastan kun sattuu lomat ja vapaapäivät. :D
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:13"]
Vuosi sitten, kaksi päivää. Olin influenssasta johtuen niin kovassa kuumeessa, etten pysynyt edes pystyssä. Olen opettaja. Meillä on säästösyistä ollut sijaiskielto voimassa jo vuosia, eli meidän odotetaan myös sairaana huolehtivan opetuksesta. Käytännössä lähetämme opiskelijoille Wilman kautta tehtävät. Tämä on kuitenkin aika hankalaa, koska yleensä oppikirjat ovat koululla eivätkä kotona. Itsenäisesti tehdyt tehtävät pitäisi myös tarkistaa jälkikäteen, ja tähän kuluu paljon aikaa, kun muutenkin sairaana jää toimistohommia ja muuta sälää rästiin. En missään tapauksessa kannata sairaana työskentelemistä, mutta valitettavasti itse koen pääseväni vähemmällä, kun vain raahaudun töihin. Tiedän, ettei tämä ole kohtuullista eikä ehkä lainmukaistakaan, mutta nykyisessä taloustilanteessa joutuu venymään aika lailla, mikäli haluaa työnsä säilyttää :/
[/quote]
Ei tainnut olla ihan influenssa, jos kahdella päivällä selvisit...
[/quote]
Kyseiset päivät olivat syyslomaa edeltävät torstai ja perjantai.
Kesäkuussa viikko sairauslomaa keuhkoputkentulehduksen takia, Ravintolapäällikkö.
Elokuu 2014, 1 päivä, tauti flunssa ja ammatti lastenhoitaja.
Myyjä. Kuukauden sairasloma viime kesänä leikkauksen vuoksi. Tässä työpaikassa ollut 7vuotta, ensimmäinen kerta sairaslomalla.
Seitsemän vuotta sitten viikon sairasloma. Välilevynpullistuma.
Asiantuntija tehtävissä