Vakituiset työssäkävijät: milloin olit viimeksi sairaslomalla?
Ja joudutko yleensä vuosittain ottamaan sairaslomaa? Kerro myös ammattisi.
Ap: kolme vuotta sitten 2pv (flunssa), yläkoulun opettaja. Välillä tosiaan menee useampia vuosia, ettei ole tarvetta sairaslomaan (koputtaa puuta).
Kommentit (70)
Lääkäri. En muista tarkkaan milloin oon viimeksi ollut saikulla, muistaakseni joskus viime keväänä mahataudin vuoksi päivän ja sitten edellisenä syksynä kolme päivää, kun flunssa vei äänen. Sairastelen aika harvoin, mutta sillon kun olen kipeä, olen kyllä hyvällä omallatunnolla pois. Toipuu nopeammin kun saa levätä eikä tartuta toisia.
alukuvuodesta 2012, olen toimistotyössä
pari viikkoa sitten palasin töihin 2 viikon sairauslomalta (ms-taudin pahenemisvaihe). Taisi olla 4. sairausloma tälle vuodelle.
It-alalla olen suunnittelijana.
Olin viime talvena yhden päivän kuumeessa, se oli perjantai ja ma jälleen töihin. Flunssaoireisena teen yleensä töitä kotona. Pisin sairauslomani on ollut viikon mittainen ja silloin toivuin pienestä leikkauksesta. Kerran olen sairastanut influenssan ja sekin osui osittain talviloman ajalle. IT-ala, 20 v. työura.
Tänä syksynä lokakuussa 3 pv. Oli keuhkokuume. Sitä ennen joskus viime keväänä.
Oman sairastelun vuoksi viimeksi n. vuosi sitten päivän kuumeen vuoksi.
Lasten sairastellessa pyrin tekemään mahdollisuuksien mukaan etänä. Tänä syksynä lapsilla ollut vaiks mitä: silmätulehdus, oksennustauti, kuumetta, nuhaa ja köhää... Puuh. Melkoista sirkusta. Mutta semmoista se elämä on.
"Ammatti": verkkoviestinnän tehtävissä
Kaksi kertaa 2pvää vuoden sisässä, molemmilla kerroilla ruokamyrkytysoireet. Voisi sanoa jo että huonoa tuuria.
Parhaillaan, olen raskaana. Ja asiantuntija.
Tämän vuoden elokuussa kolme päivää. Olen lähihoitaja ja työskentelen huonon vastustuskyvyn omaavien ihmisten kanssa. Meille normaali flunssa voi tarkoittaa heillä teholle joutumista.
382 vuorokautta sitten. Minut palkittiin siitä hyvästä esimiehen toimesta.