Vakituiset työssäkävijät: milloin olit viimeksi sairaslomalla?
Ja joudutko yleensä vuosittain ottamaan sairaslomaa? Kerro myös ammattisi.
Ap: kolme vuotta sitten 2pv (flunssa), yläkoulun opettaja. Välillä tosiaan menee useampia vuosia, ettei ole tarvetta sairaslomaan (koputtaa puuta).
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:45"]
Yli vuosi sitten oli flunssaa viimeksi.
[/quote]
Ammatti piti myös kertoa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:50"]
Seitsemän vuotta sitten, yhden päivän vatsatauti.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:53"]
Toissa viikolla. En todellakaan mene töihin, jos tunnen oloni kipeäksi, ei ne työt sieltä mihinkään karkaa tai kaadu kenenkään muun niskaan. Sairastan yleensä pari-kolme kertaa vuodessa, flunssaa tai joku vatsatauti. Lisäksi mulla on migreeniä aina välillä, enkä ole silloin työkykyinen.
[/quote]
Vuosi sitten, kaksi päivää. Olin influenssasta johtuen niin kovassa kuumeessa, etten pysynyt edes pystyssä. Olen opettaja. Meillä on säästösyistä ollut sijaiskielto voimassa jo vuosia, eli meidän odotetaan myös sairaana huolehtivan opetuksesta. Käytännössä lähetämme opiskelijoille Wilman kautta tehtävät. Tämä on kuitenkin aika hankalaa, koska yleensä oppikirjat ovat koululla eivätkä kotona. Itsenäisesti tehdyt tehtävät pitäisi myös tarkistaa jälkikäteen, ja tähän kuluu paljon aikaa, kun muutenkin sairaana jää toimistohommia ja muuta sälää rästiin. En missään tapauksessa kannata sairaana työskentelemistä, mutta valitettavasti itse koen pääseväni vähemmällä, kun vain raahaudun töihin. Tiedän, ettei tämä ole kohtuullista eikä ehkä lainmukaistakaan, mutta nykyisessä taloustilanteessa joutuu venymään aika lailla, mikäli haluaa työnsä säilyttää :/
Olen työurani aikana ollut yhden päivän sairaslomalla, 3 vuotta sitten ruokamyrkytyksen takia. Jostain syystä sairastun vain viikonloppuisin ja lomilla. Lastenhoitaja.
Parasta aikaa, masennus ja ammatti leipomotyöntekijä
Kaksi vuotta sitten. Yhteensä olen koko 20 vuoden työuran aikana ollut kolme kertaa sairauslomalla. Virkamies.
Viime keväänä, flunssa. Yläkoulun ope, ja vuosittain sairastan lyhyen flunssan tai mahataudin. Monta omaa lasta ja sairastun herkästi.
Toukokuussa 1989. 6 viikkoa meni akillesjännettä korjatessa. Metsuri.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:53"]
Toissa viikolla. En todellakaan mene töihin, jos tunnen oloni kipeäksi, ei ne työt sieltä mihinkään karkaa tai kaadu kenenkään muun niskaan. Sairastan yleensä pari-kolme kertaa vuodessa, flunssaa tai joku vatsatauti. Lisäksi mulla on migreeniä aina välillä, enkä ole silloin työkykyinen.
[/quote]
[/quote]
itse taidat olla nettipoliisi?
Keväällä olin lapsen sairauden takia kaksi kertaa pois töistä.
Oman sairauteni takia olen ehkä viiden vuoden välein pois.
Lasten sairauksien vuoksi olen pari kertaa vuodessa pois töistä.
Toimistotyössä.
Olen viimeksi ollut sairalomalla yhden päivän vuonna 2009. Olen lukion lehtori.
5 vuotta sitten yhden päivän. Parturi-kampaaja olen. Siinä on koko elämäni sairaslomat. Edes koulusta en ole ollut pois.
Tänä vuonna ja kaikki palkalliset sairaslomapäivät pidetty. Syöpä. Lähihoitaja
Henkilöstöpäällikkö, 2 vuotta sitten vatsatauti. Sitä iloa riittikin sitten viikoksi.
Yhden päivän viime keväänä kuumeflunssan takia (perjantai). Oon aineenope.