Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menette töihin alle 3000€ bruttopalkalla?

Vierailija
02.11.2014 |

Ihan aidosti kiinnostaa. Mulle oli selvä juttu että mun aikani on arvokasta, sillä olen hyvä ja ahkera työntekijä, ammattilainen ja siitä kannattaa maksaa. Ensimmäinen työpaikkani sain v. 2011 tuntipalkka oli 14,71€+lisät nykyään 22,53€+lisät (Olen vaihtanut työpaikkaa). Koulutukseni on pelkkä perustutkinto. Työkaverini tekevät samaa työtä jopa puolet halvemmalla kun eivät osaa vaatia enempää palkkaa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sattuu vaan olemaan matalapalkkainen koulutuksesta huolimatta. Toisaalta asiantuntijatyö on aika kivaa. Saan matkustella, tavata mielenkiintoisia ihmisiä, suunnitella ja toteuttaa mukavia juttuja. En myöskään ole kenenkään elämästä vastuussa. Olen onnekas, että mulla on arvostettu työ, joka on aidosti kiinnostavaa ja kivaa. Enkä maksa edes paljoa veroja. Ylitöitäkään ei tarvitse tehdä, jos ei halua. Työssäni on myös mahdollisuus osallistua mielenkiintoisiin illanviettoihin ja tapahtumiin, jos haluaa. 

Vierailija
42/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:04"]Mitä työtä teet ap?
[/quote]

Olen sosiaali- ja terveysalalla vanhustenhoitajana. Ap
[/quote]

:D **tut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan yli 3000€/kk mutta en sillä rehentelisi. Eikä kannata kenenkään muunkaan. Ylpeys käy lankeemuksen edellä!

Vierailija
44/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ahkera. Uskon sanontaan, että hullu paljon työtä tekee, viisas selviää vähemmälläkin.

Nojoo, vakavammin sanoen, en saisi parempaa palkkaa varmaan missään. Olen peruskoulutukseltani humanisti, tykkään kielistä, mutta en osaa niitä niin hyvin, että kukaan palkkaisi minua oman alan töihin. En usko kykyihini. Joten teen työtä, johon minut on hyväksytty, vaikka mulla ei ole mielestäni yhtään lahjoja sille alalle eikä kauheasti kiinnostustakaan. Olen tehnyt samaa työtä samalla työnantajalla jo yli 20 vuotta. Olen jo vanha työmarkkinoilla. Teen työni niin hyvin kuin osaan ja jaksan, mutta en kuvittele itsestäni enää mitään suuria.

Sitä paitsi, vaikka olisit kuinka hyvä työntekijä, sinut unohdetaan pian sen jälkeen kun olet jäänyt eläkkeelle. Ei kukaan enää kymmenen vuoden kuluttua muista tekojasi työpaikalla. Sama juttu elämässä yleensäkin. Omat lapset voivat muistaa sinut, kun olet kuollut, muut tuskin kovinkaan usein.

Eri asia tietysti on, jos olet joku Jorma Ollila tai Tove Jansson.

Vierailija
45/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:04"]Mitä työtä teet ap? [/quote] Olen sosiaali- ja terveysalalla vanhustenhoitajana. Ap

[/quote]

Teetkö pelkkiä yövuoroja, joiden lisäksi olet rohmunnut kaikki pyhävuorot? Noin toimien ehkä brutto nousee just ja just 3000 eur, mutta mikä idea tuolla on kehuskella?

Ei tuo ole vielä sellainen palkka, että sitä kukaan kadehtisi. Enemmän kehuskelusi herättää huvittuneisuutta. Sikäli kuin on edes totta  :)

Vierailija
46/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö antaa pillua pomolle?

Vierailija
47/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rakastamani alan tes on umpisurkea ja sille en voi mitään. Rakastan työtäni ja alallani yrittäjäksi lähteminen on niin riskialtista että ei kannata.

Vierailija
48/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullessani nykyiseen työhöni pistin sen minimisumman millä oikeasti halusin tehdä töitä: 3300€. Aiempi palkka oli 2500€.

Työnantaja tuli 3100€:hen vastaan.

Vierailija
49/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et luullakseni ole vakituisessa työsuhteessa, vaan teet tuntityöläisenä  työvuorot, mistä tulee hyvin lisiä.

Ei lähihoitajan kuukausipalkka ole ainakaan julkisella bruttona yli 3000 e. Haluat herättää vain kateutta. 

Mikset ole töissä nyt, kun tulisi pyhätyökorvaukset? Vai julistatko paremmuuttasi sieltä toimiston työpöydän äärellä  ja olet hyvä manipuloimaan työkaverit juoksuun :( Tunnen tuon tyypin, joka aina osaa pomottaa ja tekee itsensä tärkeäksi. Tunnen myötätuntoa työkavereitasi kohtaan, kirjoitti eräs hoitaja

Vierailija
50/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:01"]Kun YT:t tulee on AP ensimmäinen uloslähtijä, koska näin saadaan suurin kustannussäästö.
[/quote]

Sorry, YT:t oli ja meni jo. Kuten jo sanoin, olen todella hyvä työntekijä. Ap
[/quote]

Kukaan ei ole korvaamaton.

Vierailija
51/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:04"]Mitä työtä teet ap? [/quote] Olen sosiaali- ja terveysalalla vanhustenhoitajana. Ap

[/quote]

Teetkö pelkkiä yövuoroja, joiden lisäksi olet rohmunnut kaikki pyhävuorot? Noin toimien ehkä brutto nousee just ja just 3000 eur, mutta mikä idea tuolla on kehuskella?

Ei tuo ole vielä sellainen palkka, että sitä kukaan kadehtisi. Enemmän kehuskelusi herättää huvittuneisuutta. Sikäli kuin on edes totta  :)

[/quote]

Yksityisellä olen. Ja hei - Itseasiassa olen pidetty työkaveri. En sairastele turhia, lomien ajankohdalla ei ole minulle merkitystä. Yhtä paljon minulla pyhävuoroja kuin muillakin. Pidän työstäni ja asiakkaistamme. Työnantajan kanssa on ollaan sovittu että pääsen jatkamaan koulutustani ensi vuonna.

Ap

Vierailija
52/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:45"]Ap on kyllä jotain todella erityistä, en ole koskaan kuullut että kukaan olisi noin erinomainen työntekijä, jos työkään ei ole edes millään tavalla vaativaa. Ehkä sitten omakehu on niin massiivista että sitä uskoo jopa työnantajakin.
[/quote]

En nyt sanoisi että kovin erityistä, mutta arvostan itseäni ja aikaani. Sehän on kaikki minulta ja lapsiltani pois.

Vierailija
53/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:31"]

Ihan aidosti kiinnostaa. Mulle oli selvä juttu että mun aikani on arvokasta, sillä olen hyvä ja ahkera työntekijä, ammattilainen ja siitä kannattaa maksaa. Ensimmäinen työpaikkani sain v. 2011 tuntipalkka oli 14,71€+lisät nykyään 22,53€+lisät (Olen vaihtanut työpaikkaa). Koulutukseni on pelkkä perustutkinto. Työkaverini tekevät samaa työtä jopa puolet halvemmalla kun eivät osaa vaatia enempää palkkaa.

[/quote]

Olet selvä provo

Vierailija
54/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, jäädään kaikki alle 3000 e tienaavat huomenna kotiin. Jäisi varmaan puoli Suomea sitten pois töistä.

Vierailija
55/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:08"]

[/quote]

Tietenkin olet. Lehmätkin lentää

Vierailija
56/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tsiisus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi