Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suojatiellä vihreä valo ja kääntyvä auto tööttää mulle, miksi?

Vierailija
18.09.2021 |

Yrittikö se sanoa että mene nopeammin vai mitä ihmettä? Meillä molemmilla paloi siis vihreä ja toki jalankulkija päästetään ensin. Mutta piti töötätä ensin? Ihan normaalia vauhtia kävelin enkä mitenkään madellut. Ja vaikka olisin ollut joku rollomummo, minulla olisi ollut oikeus kävellä niin hitaasti yli kuin pääsenkin. Ei autoilija ole mitenkään etuoikeutettu.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on usein töötättu risteyksessä, jossa pääsee samalta kaistalta suoraan ja oikealle. Olen kääntymässä autolla oikealle, mutta en pääse, kun suojatiellä on tungosta.

Sulla ei ole ollut vilkku päällä niin takana oleva ei tiedä aikeistasi kääntyä.

Vierailija
62/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on usein töötättu risteyksessä, jossa pääsee samalta kaistalta suoraan ja oikealle. Olen kääntymässä autolla oikealle, mutta en pääse, kun suojatiellä on tungosta.

Sulla ei ole ollut vilkku päällä niin takana oleva ei tiedä aikeistasi kääntyä.

Tai vaihtoehtoisesti on jääty siihen suoraan ajavien eteen odottamaan eikä ajettu lähemmäs suojatietä niin, että suoraan ajavat pääsevät eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jalankulkija luulee, että kun hänelle palaa vihreä, hän ei missään tilanteessa ole vöistövelvollinen. Eli virheellisesti olettu.

Vierailija
64/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään otti päähän, kun vanha henkilö ei mennyt suojatietä kadun yli, VAIKKA auto oli jo pysähtynyt sen eteen. Vanhus viittilöi käsillään autoa jatkamaan vaan ajamista.

🙄 Ehkä hän tunsi tekevänsä kohteliaasti, ja sai siitä hyvän mielen.

Liikennesäännöt on kumminkin pidettävä, eikä alkaa itse jakamaan lupia, että "mene nyt vain, kyllä minä joudan odottamaan."

Tässä tilanteessa olin itse tulossa pyörällä samalle suojatielle, jonka edessä auto oli pysähtynyt. Mitäs jos auto olisikin vanhuksen neuvosta lähtenyt menemään? Olisi tullut törmäys!

Vierailija
65/65 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttrdt