Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suojatiellä vihreä valo ja kääntyvä auto tööttää mulle, miksi?

Vierailija
18.09.2021 |

Yrittikö se sanoa että mene nopeammin vai mitä ihmettä? Meillä molemmilla paloi siis vihreä ja toki jalankulkija päästetään ensin. Mutta piti töötätä ensin? Ihan normaalia vauhtia kävelin enkä mitenkään madellut. Ja vaikka olisin ollut joku rollomummo, minulla olisi ollut oikeus kävellä niin hitaasti yli kuin pääsenkin. Ei autoilija ole mitenkään etuoikeutettu.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei huomannut sinulla palavaa vihreää valoa ja luuli sinun menevän punaisia päin.

Vierailija
2/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vaan ei tieä väistämissääntöjä. Moni autoilija ainakin täällä pysähtyy antamaan tietä pyöräilijäle joka pyrkii suoralla tieosuudela yli tavallisen suojatien kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli sun viime vkonlopun pano joka tunnisti?

Vierailija
4/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisi että hän on havainnut sinut.

Vierailija
5/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen noin joka kerta kun näen jonkun ylittävän tietä puhelin kädessään.

Vierailija
6/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suojatiellä ja vihreä valo palaa, mutta autoilija tööttää, niin voit huoletta näyttää keskisormea. Sinä olet oikeassa, autoilija 100 prosenttisen väärässä. Tööttäily kertoo että kyseessä on kuspää.

Vierailija
7/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisi että hän on havainnut sinut.

Ei tööttiä edes saa käyttää tuossa tilanteessa. Sitä käytetään vaarasta varoittamiseen. Yrittikö hän varoittaa että ajaa mun päälle?

Vierailija
8/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen noin joka kerta kun näen jonkun ylittävän tietä puhelin kädessään.

Sama. Vastaan tulevia autoilijoitakin on kiva säikäytellä näin🤣

Vierailija
9/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet suojatiellä ja vihreä valo palaa, mutta autoilija tööttää, niin voit huoletta näyttää keskisormea. Sinä olet oikeassa, autoilija 100 prosenttisen väärässä. Tööttäily kertoo että kyseessä on kuspää.

Niin näytinkin! Keskisormen nosto on aika nopea refleksi noissa tilanteissa kun auto meinaa ajaa päälle suojatiellä tai muutenkin kun kuski ei noudata liikennesääntöjä.

Vierailija
10/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin näytinkin! Keskisormen nosto on aika nopea refleksi noissa tilanteissa kun auto meinaa ajaa päälle suojatiellä tai muutenkin kun kuski ei noudata liikennesääntöjä.

Girl power💪

Vierailija
11/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerit keskisormen näyttämiselle täyttyvät, myöskin entistä hitaampi kävely. Jossain tapauksessa voisin harkita myös tekeväni siinä autoilijan edessä punnerruksia niin kauan kunnes valo vaihtuu.

Vierailija
12/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitä enää mietit? Kohti uusi minä melkein jäin auton alle kun Helsingistä lähti joku ajamaan Turkuun.

Vierailija
13/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos olen väärässä. Raisiossa on yksi risteys, jossa on minusta ristiriita. Autoilijoille palaa nuolivalo, mutta kuitenkin jalankulkijoille saman aikaisesti vihreä valo?

Vierailija
14/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjatkaa jos olen väärässä. Raisiossa on yksi risteys, jossa on minusta ristiriita. Autoilijoille palaa nuolivalo, mutta kuitenkin jalankulkijoille saman aikaisesti vihreä valo?

Sellaisia liikennevalot ovat, niihin ei kannata kiinnittää liikaa huomiota. Tärkeämpää katsoa itse tilannetta.

Vierailija
15/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että jollain on niin kiire, etteivät ehdi odottamaan omaa vuoroaan liikenteessä. Muutaman minuutin viive perille tulossa olisi kohtuuton ärsytystekijä ja siksi pois alta mummot, lapset ja männynkävyt. Viis liikennesäännöistä, koska "minä minä" -tyypillä oli autokoulussa parempaa tekemistä kuin perehtyä niihin ja nopea auto alla. Itsekin käytän keskaria aika jouhevasti liikenteessä kun on joutunut kohtaamaan näitä teiden kuninkaita, jotka omalla toiminnallaan vaarantavat kaikkien hengen.

Vierailija
16/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennesäännöt ovat unohtuneet

Vierailija
17/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan yleinen tilanne monessa risteyksessä Suomessa. Autoilijoilla on siinä tilanteessa väistämisvelvollisuus. Mutta kyllä kannattaa olla itsekin tarkkana tietä ylittäessä, koska autoilijatkin ovat ihmisiä joilla voi olla huomiokyky herpaantunut ja tekevät virheitä.

Vierailija
18/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä risteys?

Vierailija
19/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös ottaa puhelimen ja videoida tilanteen, zoomata huolella autoilijaan.

Vierailija
20/65 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuolivalo tarkoita sitä etteikö risteävällä suojatiellä voisi palaa jalankulkijalle myös vihreä. PALLONUOLIVALO tarkoittaa sitä että muita ei tule samaan aikaan (kuin hälytysajoneuvot).