Synnytyksessä repeäminen eikä ompelua!
Repesin jonkin verran synnytyksessä mutta kätilö sanoi ettei sitä tarvitse ommella, on niin pieni repeämä ja korjaantuu itsestään. Nyt synnytyksestä on jo 4 vuotta mutta alapää on riekaleina. Mulla ei ole sellaista pyöreää reikää vaan sirpaleinen aukko. Repeämä kolmessa kohtaa. Uusi miesystäväni (37v) kysyi mitä mulle on tapahtunut!! Voiko julkisella puolella korjauttaa? Onko muilla jäänyt repeämiä vai korjataanko ne normaalisti/palautuvat entiselleen itsestään?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Miten miehet voivat olla noin kuvottavia. 🤮
Itsekin varmaan olet kuvottava jollain tavalla. Ja itsepähän naiset otette )änniksiä miehiksenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Kun miesystävä äimistelee naisen oudon näköistä alapäätä? Kyllä se monelle miehelle voi olla järkytys nähdä tuollainen! Tuskimpa naisella itselläkään on hyvä olla tuollaisen alapään kanssa mutta synnytystavan voi valita ja jos itsepäisesti haluaa synnyttää alateitse, ottaa sen riskin että menettää pillunsa siinä kohdin eikä se enää välttämättä palaudu entiselleen. Aina on vaihtoehtona sektio.
Ei meidän sairaalassa ainakaan saanut valita synnytystapaa. Itse en saanut kivunlievitystäkään kummassakaan synnytyksessä.
Kun vauva syntyy keisarileikkauksella niin lapsi saa helpommin astman myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
On kai se nyt kuitenkin parempi kuulla asia suoraan ennemmin kuin tulla torjutuksi tai vierastetuksi syystä jota ei saa koskaan edes tietää.
Minulla repesi koko värkki, myös sisältä, lapsi oli iso, pää ja hartiat syntyivät, jäi kiinni mahastaan, kätilö veti ulos.
Kandi ei uskaltanut tikata, takapäivystäjä oli kiinni toisessa salissa. Kätilö kysyi saako hän ommella, sanoin, että anna mennä vaan. Tästä on aikaa, en tiedä miksi ensin yritettiin lääkäriä tikkaamaan, siksiköhän kun tikkejä tuli paaaaaljon.
Kätilö sanoi, että hän tekee nätin ja niin teki. Minulla oli ensimmäisestä synnytyksestä kehittynyt ”vasta-aineet”, tikit eivät sulaneet lainkaan, ensimmäiselläkin kerralla hyvin hitaasti, toisilla lähti jo laitoksella, minulla vasta kotona.
Toisen synnytyksen jälkeen näkyvät tikit poistettiin kun kirrasivat järkyttävästi, kanavasta ne lopulta kaiveli tuttu lääkäri, meni 1,5 h, oli melkoinen homma kun olivat painuneet kudokseen. Olihan se urakka mutta lopulta kaikki tikit saatiin pois.
Pimpsukasta tuli hyvä!
😉😂 niin ja tutuille terkut. Ja hyvät joulut!
En ymmärrä nykyistä synnyttäjien repeämien hoitoa.
Aikaisemmin aina tehtiin välilihan leikkaus, joka ommeltiin ja alapää oli siisti.
Epäilen, ettei nykykätilö osaa sitä tehdä, niin annetaan revetä, eikä aina edes ommella.
Nykyaikana ei vain haluta hoitaa asioita hyvin.
T.hoitsu evp
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Kun miesystävä äimistelee naisen oudon näköistä alapäätä? Kyllä se monelle miehelle voi olla järkytys nähdä tuollainen! Tuskimpa naisella itselläkään on hyvä olla tuollaisen alapään kanssa mutta synnytystavan voi valita ja jos itsepäisesti haluaa synnyttää alateitse, ottaa sen riskin että menettää pillunsa siinä kohdin eikä se enää välttämättä palaudu entiselleen. Aina on vaihtoehtona sektio.
Voi hyvänen aika, pillun ulkonäön takia sektio! Hulluja te olette! Jos mies ei pillun ulkonäköä kestä, niin sellainen typerys joutaa mennä. Ei ihme, että terveysmenot kasvavat sietämättömäksi kun nuoret naiset ovat tuommoisia rassukoita.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nykyistä synnyttäjien repeämien hoitoa.
Aikaisemmin aina tehtiin välilihan leikkaus, joka ommeltiin ja alapää oli siisti.
Epäilen, ettei nykykätilö osaa sitä tehdä, niin annetaan revetä, eikä aina edes ommella.
Nykyaikana ei vain haluta hoitaa asioita hyvin.
T.hoitsu evp
Lässyn, lässyn.
Huhhuh. Mulla oli muutama nirhauma ja kätilö ompeli kaikki. Palauduin synnytyksestä hyvin ja nopeasti.