En keksi ihmisten kanssa puhuttavaa!
Olen aina keskuteluissa mukana tyyliin "joo, tosi kiva" "joo mäkin tykkään" jne. Minulla ei ole mielipiteitä asioista, en tiedä mistään mitään. Kaikilla muilla on aina paljon tarinoita kerrottavana, juttuja, hauskoja asioita. Minulla on vain oma tyhjä ja tyhmä blondin pääni jolla ei leikkaa ollenkaan.
Pitääkö alkaa kartella muiden ihmisten seuraa vai miten tässä pitäisi elää tätä elämää?
Kommentit (26)
Kuuntele, hymyile, nyökyttele ja kysele, suurin osa ihmisistä tykkää kun niistä ollaan kiinnostuneita. Äläkä ota turhia paineita, ei kaikkien tarvitse olla tarinankertojia.
Tunnen yhden kaltaisesi tyypin. Hänelläkään ei ole koskaan oikein mitään sanottavaa mihinkään. No itse taas haastan ja jopa kaverillisesti väittelen mielelläni, eikä kärsivällisyys oikein riitä siihen että joudun pitämään keskustelua yllä ja toinen vaan vastaa "joo" aina välillä.
Ap sulla ei missään nimessä ole pakko olla mielipiteitä tai tietoa mistään mutta älä ihmettele jos seuraasi vältellään.
Mä oon samanlainen, osaan keskustella käytännönläheisestä asioista kuten lapsista, työstäni (kollegojen kanssa) tai vaikka auton ostosta. Mutta jos tulee hiljainen hetki, tai jos aletsan keskustella aiheesta josta minulla ei ole omakohtaista kokemusta, en kyllä keksi mitään sanottavaa. Olen myös tosi huono keksimään keskustelua eteenpäin vieviä kysymyksiä tai uusia keskustelunaiheita. Usein istunkin tuppisuuna, mutta ei se mua haittaa, tykkään kuunnella muiden juttuja.
Minäkään en keksi. Yleensä olen hiljaa tuntemattomampien seurassa, kun he keskustelevat sävyisästi tylsistä aiheistaan teeskennellysti tasapainoisina ja pian selviääkin että trendi-, ihmissuhde- ja velkavankeina. Minä en osaisi olla korottamatta ääntäni innostuksesta, huitomatta käsilläni, kertomatta erikoisia tositarinoita ja elehtimättä niin voimakkasti, että suomalaiset pitäisivät sitä pelottavana ja agressiivisena! Viisainta ollakin hiljaa tällä temperamentilla?
Yritä enemmän, kerro/selitä vaikka päivän asioista, voi tuntuia ehkä tylsisltäkin jutuilta mutta kun aloitat jollain niin kyllä se keskustelu etenee(kunhan et ole kaltaisesi kanssa juttelemassa :D). Varmaan sustakin niitä juttuja irtoaa kun vähän enemmän mietit.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 21:05"]
Tunnen yhden kaltaisesi tyypin. Hänelläkään ei ole koskaan oikein mitään sanottavaa mihinkään. No itse taas haastan ja jopa kaverillisesti väittelen mielelläni, eikä kärsivällisyys oikein riitä siihen että joudun pitämään keskustelua yllä ja toinen vaan vastaa "joo" aina välillä.
Ap sulla ei missään nimessä ole pakko olla mielipiteitä tai tietoa mistään mutta älä ihmettele jos seuraasi vältellään.
[/quote]
Musta tuntuu että kaltaisesi seurassa en oikein tuntisi oloani hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 21:12"]
[/quote]
Musta tuntuu että kaltaisesi seurassa en oikein tuntisi oloani hyväksi.
[/quote]
Et varmaan mutta kaikki eivät pidä toisistaan. Se on aivan normaalia.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 21:12"]Yritä enemmän, kerro/selitä vaikka päivän asioista, voi tuntuia ehkä tylsisltäkin jutuilta mutta kun aloitat jollain niin kyllä se keskustelu etenee(kunhan et ole kaltaisesi kanssa juttelemassa :D). Varmaan sustakin niitä juttuja irtoaa kun vähän enemmän mietit.
[/quote]
Mut kun ei jaksa eikä kiinnosta väkisin vääntää juttua. Mieluummin mietin omiani.
-5
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 21:12"]Yritä enemmän, kerro/selitä vaikka päivän asioista, voi tuntuia ehkä tylsisltäkin jutuilta mutta kun aloitat jollain niin kyllä se keskustelu etenee(kunhan et ole kaltaisesi kanssa juttelemassa :D). Varmaan sustakin niitä juttuja irtoaa kun vähän enemmän mietit. [/quote] Mut kun ei jaksa eikä kiinnosta väkisin vääntää juttua. Mieluummin mietin omiani. -5
[/quote]
Mieluummin mietit omiasi. Kuule, peruskohteliaisuuteen kuuluu, että seurassa keskustellaan ja jokainen on vastuussa muiden viihtymisestä ja siitä, että se keskustelu pysyy ylläRaivostuttavaa joutua esim työhommissa sinunlaistesi suomalaisten kanssa samaan pöytään, kun kukaan ei keksi mitään sanottavaa ja sitten istutaan vaivautuneina hiljaa.
Itse keksijuttua vaikka mistä. Mikään ei ole nolompaa kuin se, että seurueessa ei voida keskustella. Tilaa Hesari ja Suomen kuvalehti ja lue ne kanssa, voit ainakin jostain ajankohtaisesta jutella. Kysele edes ihmisten harrastuksista tms. Kyse ei ole siitä, kiinnostaako sua vai ei vaan siitä, miten ihmisten ilmoilla käyttäydytään. Ihan samoin voisit sanoa, että joo, en kätellyt enkä tervehtinyt ketään, kun mua ei nyt vaan huvita. Tietyt käyttäytymistavat kuuluu olla, huvitti tai ei.
Henkistä laiskuutta. Nyt petraat.
"on se ilmoja pidelly, tänäänkin on melko kylmää"
jos tämä ei tuota tarpeeksi vaivaannuttavaa hiljaisuutta, kokeile seuraavaa:
"mites toi sun seksielämä sujuu?"
Yleissivistys, yleissivistys ja yleissivistys. Kun tiedät mahdollisimman monista aihepiireistä edes pikku hitusen, pystyt tarttumaan aiheeseen ja vaikka kysymään lisää. Kannattaa selata suht säännöllisesti esim. Hesari (myös kulttuurisivut ja Nyt) sekä Suomen Kuvalehti. Silloin on jo hieman perillä maailman menosta. Enkä tässä suinkaan tarkoita että pitäisi olla asioista samaa mieltä kuin ko. lehdet. Niistä kuitenkin saa vähän pohjaa ajatuksilleen, jos ei muuten mistään mitään tiedä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:11"]
Tilaa Hesari ja Suomen kuvalehti ja lue ne kanssa, voit ainakin jostain ajankohtaisesta jutella.
[/quote]
Heh, HS ja SK olikin jo mainittu. Pahoittelen. No, jo toinen kommentti niiden hyväksi. Kannattaa siis ottaa nämä lehdet haltuun. Jos ei halua tilata, niin kirjastosta löytyy. t. 14
Tärkeintä on, että opit kyselemään toisilta kysymyksiä. Sinun itsesi ei tarvitse kertoilla juttuja.
Ihmisestä ja tilanteesta riippuen voit kysellä vaikka mitä, kunhan kysymys ei edellytä vain kyllä tai ei -vastausta.
Mitä teitte syyslomalla?
Ai kun kivalta kuulostaa - missä muualla olet matkustellut? Mikä sun suosikkimatkakohde on?
Seuraatko telkkarista jotain sarjaa? Mäkin tykkään siitä! Mitä mieltä olet siitä kun...?
Harrastatko vielä sitä...? Millaista se on?
Miten sun lasten harrastukset/lemmikkn kasvatus/puolison rakennusprojekti sujuu?
HS:n luen päivittäin, SK:n silloin kun ehdin. Teen työtä, jossa minun pitää puhua, puhua ja puhua, monesti päivän jälkeen suuta kuivaa puhumisesta. Tämä ei ole ongelma, pidän työstäni ja minusta pidetään. Lounaspöydässä minua ei niin hirveästi kiinnostaisi jauhaa p:tä, koska olen sitä jo koko päivän tehnyt. En ole ainoa. Työpaikan lounaalla olen itseasiassa sieltä puhemiaimmasta päästä. Vapaalla en sitten yleensä hankkiudu tilanteisiin jossa pitäisi pitää keskustelua yllä, koska minua ei kiinnosta.
-5
Olin juuri juhlissa jossa oli pappikin käymässä. Pappi oli jätetty yksin kahvipöytään istumaan kun suurin osa juhlavieraista oli juurikin näitä "omiaan miettiviä". Menin kuppini kanssa papin viereen ja aloin jutella. Matkustelusta hänen työnsä aloittamiseen jne. Kai muut pitivät pappia liian "hienona" eivätkä tohtineen liittyä seuraan. Monesti olen nähnyt vastaavaa. Kai mäkin olisin tykännyt hiljaa mussuttaa pullaa nurkassa mutta noloa joku vieras jättää yksin istumaan.
Mulla on sama ongelma, etenkin työkuvioissa. Kerran sain todella puheliaan ja avoimen työkaverin. Seurasin oikein, miten hän sen tekee :) Huomasin, että hän ei vain kysellyt muilta/vastannut, kun kysytään, vaan jakoi myös asioita omasta elämästään tyyliin: "Kävinpä viikonloppuna sienessä. Onpa tänä vuonna paljon suppilovahveroita." Siitä sitten muut jatkavat keskustelua. Hän ei liikaa miettinyt, että voinko nyt sanoa tämän ja tämän asian, vaan jakoi asioita sen kummempia miettimättä. Ei tietysti töksäytellyt tökeryyksiä tai puhunut tabuista asioista, vaan normaaleista arkipäivän jutuista.
[/quote]
Sekin on aika rasittavaa, jos joku tarttuu yksinkertaisiinkin asioihin ja alkaa inttää perusteita ja että miksi? En sano, että sinä teet niin, mutta on tullut tavattua sellaisia ihmisiä.
Itse olen sillä tavalla estoinen, etten saa ajatuksiani helposti puettua sanoiksi, joten usein tulee vastattua hyvin lyhyesti, että' päästään eteenpäin.
Minä en pidä ihmisistä, jotka tenttaavat vain, mutta eivät itse kerro itsestään mitään. Minusta se ei ole keskustelemista.
Ole oma itsesi ja heitä omia juttuja. Jos tuntuu että seura jossa olet ei ymmärrä ta pitää sinua outona, etsi itsesi kaltaista seuraa. Älä esitä mitään