Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 40v nainen ja 164cm ja 102kg. Mitenkähän tässä laihtuis

Vierailija
25.11.2014 |

?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän?

Vierailija
2/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti. Mitä olet tänään syönyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: aamulla puuron voisilmällä ja kahvin. Lounaaksi spagettia ketsupilla. Joo oli huono valinta.

Vierailija
4/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinäpä pohdittavaa sulle.

Vierailija
5/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilaria ja hiilaria. Eipä sitä muuta tarvitakaan...

Sama pituus mutta 40kg kevyempi.

Vierailija
6/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea syöt vielä päivän mittaan?

Olen 164/55. Söin aamiaiseksi myös puuroa ja kahvia. Lounaaksi riisiä,kanakastiketta ja salaattia. Nyt kahvia ja omenan. Päivälliseksi eilistä nakkikeittoa ja varmaan pari palaa leipää. Iltapalaksi puuroa.

En harrasta mitään hikiliikuntaa enkä kiellä herkkuja itseltäni mutta silti painoni pysyy samana.

Vierailija
7/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita nyt. Poistu koneen äärestä ja tee 10 kyykkyä.
Ja lupaa itsellesi, että harrastat tästä lähtien edes vähän liikuntaa päivittäin. Näin alkuun sen ei tarvitse mitään hikitreeniä olla. Sitten kun tuo liikunta on tullut todellakin jokapäiväiseksi tavaksi, voit lisätä määrää.
Kuvaa kaikki mitä syöt. Päivän päätteeksi voit palata siihen syömishetkeen, selata kuvat ja miettiä mielessäsi, onko jotain parannettavaa, olisiko jotain voinut jättää syömättä.

Tsemppiä! :)

Vierailija
8/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vähemmän kuin kulutat. Se on tasan niin yksinkertaista.

Vierailija
9/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen ostos- ja ruokalista:

- kaurahiutaleita, maitoa, voita > puuro voisilmällä

-1% viili > välipala

- 2 kesäkurpitsaa, purjo, timjamia, pippuria, suolaa, pieni loraus avokadoöljyä > keitto, soseuta esim sauvasekoittimella

- porkkanat > popsi

- klementiinit > 2 päivässä

- salaatti ja lohimedaljonki > aseta revityn salaatin päälle valmislohi ja nauti

- ruisleipä, suolakurkkuja > syö ilman voita kaksi siivua leipää päivässä

- punaisia linssejä, avokadoöljyä, valkosipulia ja/ tai sipulia, timjamia, tomaaattipyrettä, liemikuutio > keitto, soseuta

- broilerin rintapaloja > salaattiin?

Keitot ovat valmiita 15 min kiehuttuaan ja ovat hyvin nopeita tehdä noista aineksista. Punaisia linssejä täytyy huuhtoa kolme kertaa löyhässä vedessä ennen kiehuvaan veteen laittamista.

Vierailija
10/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhde liikkeelle, vaikka pieniä kävelylenkkejä ensin. Merkkaa syömiset esim. kalorilaskuriin, syö tarpeeksi. Pieniä muutoksia, vähän kerrallaan.

Vierailija
11/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäämällä liikuntaa, järkevöittämällä ja vähentämällä syömistä. Kuulostaa hurjan helpolta, vaan voi olla vaikeaa, jos motivaatiota ei ole tai se heittelee.

Ja itse tässä noin 18 kiloa sinua kevyempänä pohdiskelen samaa. Miten aloittaa siten, ettei alkuinnostus vain pääse laantumaan ja olisi oikeasti mahdollista saada se toivomani 20 kiloa pois.

Vierailija
12/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee soseita tehosekoittajalla, porkkanaa appelsiinia mitä vain hedelmiä, hiukan mehua joukkoon.

Jätä kaikki vaalea leipä ja leivonnaiset pois.

Pelkkä liikunta ei auta muutoin on hyväksi tietty.

Vierailija
13/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit ensin mitä on mennyt pieleen, että olet päätynyt tuohon tilanteeseen ja sitten tarvitset totaalisen elämäntapamuutoksen. Mikään ihmedieetti ei auta.

Vierailija
14/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä vinkkejä tullutkin jo. Ap, tsemppiä laihdutukseen.

Vierailija
15/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutan superdieetillä aloitin ja sen jälkeen sovellellen loppuvuosi, painoa lähtenyt yhteensä 18kg ja vielä olisi 6,5kg normaalipainoon. Pikkuhiljaa.

Vierailija
16/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on pidemmän aikavälin laihdutuksen tulosten ja lihasten ylläpidon kannalta tärkeää. Liikuntaa tarvitaan laihduttamiseen esim. lenkkeilyn muodossa +20km/pv enkä usko suomalaisten kykyyn arvoida oikeaa palautumisenergiantarvetta saatikka siihen että liikkuisivat.

Huonelämpötilan lasku ja pukeutuminen kevyesti arjen sisätiloissa voi auttaa, itselläni laski paino helpommin ja jopa itsestään. Toki kylmyys on epämukavaa sen 3-5KK mutta ylipaino on myös epämukavaa.

Jätä aterioita väliin, muista kuitenkin monipuolisuus. Esim. syö hyvä aamupala ja skippaa raskas lounas vapaapäivinä... äläkä juo paljon vettä aterioiden jälkeen koska tiedän kokemuksesta että vedenjuonti syönnin jälkeen tuo näläntunteen.

Paljon eniten on auttanut kun menee mahdollisimman tyhjällä vatsalla nukkumaan. Nälkä hiipuu makuuasennossa ja yön aikana keho alkaa käyttää vararavintoja kun ulkopuolinen ravinnonlähde jää vajaaksi eli nopsaan nukkumaan kevyen leipäviipaleen jälkeen. Onnea. tv. -8kg 2kk aikana

Vierailija
17/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka ikinä sitten antoi alapeukkua niin yritin vain auttaa, itselleni on toiminut ja tyytyväinen olen. Ei ihminen laihdu syömällä terveellistä hömppää olemalla jatkuvassa stressitilassa, ruokavalio auttaa laadussa ei painossa, määrä vaikuttaa määrään. Nälkä se joskus olla pitää jos aikoo laihtua, napostelemalla menee kontrolli ja se on nähty monesti.

Vierailija
18/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan kouvolan seudulla. Jäin suureksi kaksosten jälkeen. Olin odotusaikana väsynyt ja siksikö lihoin? Jokatapauksessa laihdutan. Olisiko seuraa kävelylle? Käy kaikenikäinen seura.

Vierailija
19/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ongelmakohtien ymmärtäminen on varmasti tärkeintä. Minulla niitä oli muutama. Ensinnäkin rakastin ruuanlaittoa. Siis niin paljon, että saatoin kuluttaa tuntikausia tehdäkseni hurjia määriä erilaisia ruokia aterialle samalla napostellen niitä välillä. Tämän ongelman ratkaisin siten, että aloin etsiä valmistustavaltaan mahdollisimman monimutkaisia ruokia. Saan siis edelleen käyttää aikaa rakkaan harrastukseni parissa, mutta siinä missä ennen tein tarjolle sen kymmentä eri vaihtoehtoa, minulla menee sama aika yhden pääraaka-aineen ja parin kasvislisukkeen tekemiseen. Leivän leipomisen olen toistaiseksi laittanut jäihin.

Toinen ongelmani oli se, että söin silmilläni ja se taas tarkoitti valtavia annoksia. Vaihdoin lautaset pienempiin ja ongelma katosi. En edes huomannut pienentäneeni ruoka-annoksia, kun lautanen oli edelleen täyden näköinen.

Kolmas kompastuskiveni oli muut harrastukseni, jotka eivät totisesti auttaneet laihtumaan. Lukeminen ja musiikin kuuntelu siis. Päätin, että voin edellen jatkaa näitä harrastuksiani, mutta kirjoja voin lukea vain, jos olen tehnyt kirjastoreissuni kävellen ja musiikin kuuntelun päätin yhdistää pelkästään lenkkeihin.

Tosi pieniä muutoksia oikeasti, mutta pikkuhiljaa, kun huomasin painon putoavan, "nälkä" laihtua lisää kasvoi. Vähitellen aloin liikkua enemmän ja monipuolisemmin, ja osa lukuharrastuksestani siirtyi keittokirjoihin ja sitä kautta aina vain terveellisempiin ruokavalintoihin.

Nämä tuskin toimivat suoraan kenelläkään toisella, mutta idea varmasti tuli selväksi. Jokainen voi miettiä mikä se oma ongelma on, miksi paino nousee tai miksi se ei putoa ja miettiä siihen itselleen sopivan ratkaisun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän