Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varatun flirtti tarkoittaa?

Vierailija
17.09.2021 |

Olen aloittanut uudessa työpaikassa ja siellä on mies, joka on alkanut flirttailla minulle. Alussa oli silmäpeliä, nyt on edennyt kosketteluun. Koskettelu on niin sanotusti viatonta, hartia, käsivarsi ja yläselkä -alueella. Hakeutuu myös seuraani usein. Miehellä on perhekuvia pöydällä ja puhuu yleisesti perheestään. Olen nähnyt heidät yhdessä monta kertaa perheenä lasten kanssa. Vaimo ollut myös mukana. Miksi ihmeessä mies siis käyttäytyy näin? Minulla myös mies ja lapset. Mitä hän tästä irti saa? En usko, että haluaa mitään salasuhdetta, sen verran rehti mies kyseessä.

Miksi siis flirttailet varattuna?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin on sanoneet, tuo on häirintää ja ahdistelua, ei flirttailua.

Ota äkkiä etäisyyttä. Älä hymyile, älä katso mieheen päinkään ellei ole ihan pakko, pysy fyysisesti etäämmällä. Jos koskee, niin astu sivummalle niin että ote irtoaa.

Jos ukko alkaa ihmetellä käytöstäsi, niin voit sanoa ettet tykkää siitä kun varatut miehet tulee iholle. Voit muutenkin sanoa miehen kosketellessa, että ”älä koske!”. Kyllä sinulla on oikeus pitää puoliasi ja viedä asia eteenpäin vaikka olisitkin uusi työntekijä. Kysele muilta naisilta onko mies käyttäytynyt liian tuttavallisesti heitä kohtaan.

Miehen motiiveja voi vain arvailla, toki muutama todennäköinen selitys tulee heti mieleen. Jotkin miehet on limaisia ällötyksiä, joilla on tapana pyrkiä likistelemään naisia aina tilaisuuden tullen. Luultavasti on kiinnostunut myös muunlaisesta sutinasta, jos vain suostuisit (älä missään olosuhteissa suostu).

Minulla on kokemusta monenlaisesta ahdistelijasta. Nykyään uskallan jo suoraan antaa miehelle palautetta ja kehtaan väistää kaikenlaiset ystävällisyyden varjolla suoritetut puristelut. En hymyile, vaan mulkaisen jäätävästi, ja tarvittaessa sanon, ettei tarvi tulla siihen hiplaamaan. Yhden tapauksen vein esimiehelle, koska ahdistelu meni koko ajan vakavammaksi ja äijä pyöri stalkkaamassa minua työpisteeni ympärillä jatkuvasti. Joissain työ/opiskelupaikoissa olen ystävystynyt muiden kanssa ja olen näille kavereille kertonut häiritsevästä käytöksestä. Kaverit on sitten illanvietoissa huolehtineet, ettei minun vieressä ole tyhjiä paikkoja johon joku setämies voisi itsensä parkkeerata ja alkaa hivuttaa kättä ympärille. Kaverit voivat myös tarvittaessa todistaa, jos jutun joutuu viemään ylöspäin.

Nykypäivänä jokaisessa päivänvalon kestävässä firmassa otetaan ahdistelu vakavasti. Toivottavasti teillä on luottamushenkilö tai HR johon voisit ottaa yhteyttä ja kertoa kokemastasi ahdistelusta, varsinkin jos se jatkuu tai muuttuu pahemmaksi.

Eli: otat jäätävän asenteen äijää kohtaan, pidät puolesi ja muistat että sinulla on samat oikeudet kuin kaikilla muillakin työntekijöillä, sinun ei tarvitse sietää mitään epäasiallista käytöstä keneltäkään.

Vierailija
62/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttihän ei ole määritelmänsä mukaan vakavaa vaan hupia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota äkkiä etäisyyttä. Älä hymyile, älä katso mieheen päinkään ellei ole ihan pakko, pysy fyysisesti etäämmällä. Jos koskee, niin astu sivummalle niin että ote irtoaa.

Jos ukko alkaa ihmetellä käytöstäsi, niin voit sanoa ettet tykkää siitä kun varatut miehet tulee iholle. Voit muutenkin sanoa miehen kosketellessa, että ”älä koske!”. Kyllä sinulla on oikeus pitää puoliasi ja viedä asia eteenpäin vaikka olisitkin uusi työntekijä. Kysele muilta naisilta onko mies käyttäytynyt liian tuttavallisesti heitä kohtaan.

Miehen motiiveja voi vain arvailla, toki muutama todennäköinen selitys tulee heti mieleen. Jotkin miehet on limaisia ällötyksiä, joilla on tapana pyrkiä likistelemään naisia aina tilaisuuden tullen. Luultavasti on kiinnostunut myös muunlaisesta sutinasta, jos vain suostuisit (älä missään olosuhteissa suostu).

Minulla on kokemusta monenlaisesta ahdistelijasta. Nykyään uskallan jo suoraan antaa miehelle palautetta ja kehtaan väistää kaikenlaiset ystävällisyyden varjolla suoritetut puristelut. En hymyile, vaan mulkaisen jäätävästi, ja tarvittaessa sanon, ettei tarvi tulla siihen hiplaamaan. Yhden tapauksen vein esimiehelle, koska ahdistelu meni koko ajan vakavammaksi ja äijä pyöri stalkkaamassa minua työpisteeni ympärillä jatkuvasti. Joissain työ/opiskelupaikoissa olen ystävystynyt muiden kanssa ja olen näille kavereille kertonut häiritsevästä käytöksestä. Kaverit on sitten illanvietoissa huolehtineet, ettei minun vieressä ole tyhjiä paikkoja johon joku setämies voisi itsensä parkkeerata ja alkaa hivuttaa kättä ympärille. Kaverit voivat myös tarvittaessa todistaa, jos jutun joutuu viemään ylöspäin.

Nykypäivänä jokaisessa päivänvalon kestävässä firmassa otetaan ahdistelu vakavasti. Toivottavasti teillä on luottamushenkilö tai HR johon voisit ottaa yhteyttä ja kertoa kokemastasi ahdistelusta, varsinkin jos se jatkuu tai muuttuu pahemmaksi.

Eli: otat jäätävän asenteen äijää kohtaan, pidät puolesi ja muistat että sinulla on samat oikeudet kuin kaikilla muillakin työntekijöillä, sinun ei tarvitse sietää mitään epäasiallista käytöstä keneltäkään.

Kiitos viestistä! Varmasti johtuu siitä, että olen uusi työpaikalla sekä lisäksi melko nuori. Olen myös ujo ja ystävällinen. Virheeni oli se, että tavallaan ystävystyn miehen kanssa. Kyselin hänen perheestään ja juttelin mukavia. Alussa kaikki menikin hyvin. Mies on ollut myös hyvin avulias ja auttanut perehdyttämään minut työtehtäviini. Olin tästä kiitollinen. Inhottaa, jos sai tuosta motiivin vastapalveluksiin. Jotenkin silmäni aukenivat teidän vastausten kautta. Ei ole normaalia miehen käytös, vaikka olisikin mukava mies. Pitää nyt ottaa etäisyyttä. Onneksi työskentelemme työpisteillä, joten minun ei tarvitse olla miehen lähettyvillä. Eikä hänelläkään oikeastaan enää mitään syytä tulla pisteelleni, kun osaan jo hommat! Ap

Vierailija
64/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä miehiä riittää aina. Nuori ja nätti nainen tulee töihin. Vähän aikaa tuijotellaan ja sitten alkaa lähentely. Yllättää kyllä, onko metoo unohtunut kokonaan. Todella riskialtista toimintaa. Mutta kai se joillekin luo lisää jännitystä, kun tekevät kiellettyä. Nuori työntekijä myös hankalassa asemassa, kun ei uskalla mennä puhumaan pomolle.

Vierailija
65/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viestistä! Varmasti johtuu siitä, että olen uusi työpaikalla sekä lisäksi melko nuori. Olen myös ujo ja ystävällinen. Virheeni oli se, että tavallaan ystävystyn miehen kanssa. Kyselin hänen perheestään ja juttelin mukavia. Alussa kaikki menikin hyvin. Mies on ollut myös hyvin avulias ja auttanut perehdyttämään minut työtehtäviini. Olin tästä kiitollinen. Inhottaa, jos sai tuosta motiivin vastapalveluksiin. Jotenkin silmäni aukenivat teidän vastausten kautta. Ei ole normaalia miehen käytös, vaikka olisikin mukava mies. Pitää nyt ottaa etäisyyttä. Onneksi työskentelemme työpisteillä, joten minun ei tarvitse olla miehen lähettyvillä. Eikä hänelläkään oikeastaan enää mitään syytä tulla pisteelleni, kun osaan jo hommat! Ap

Hyvä ap! Nyt on oikeaa puhetta!

Vierailija
66/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös törmännyt näihin ”viattomiin koskettelijoihin”. Ei ikinä mennä niin pitkälle, että olisi varsinaisesti häirintää, mutta silti ollaan koko ajan iholla. Jotain kiksejä kai siitä saavat. Ihmetyttää vaan.

Vierailija
67/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös törmännyt näihin ”viattomiin koskettelijoihin”. Ei ikinä mennä niin pitkälle, että olisi varsinaisesti häirintää, mutta silti ollaan koko ajan iholla. Jotain kiksejä kai siitä saavat. Ihmetyttää vaan.

Juuri näin. Ja yleensä nämä tyypit ovat aina varattuja. Ja keski-ikäisiä.

Vierailija
68/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä miehiä riittää aina. Nuori ja nätti nainen tulee töihin. Vähän aikaa tuijotellaan ja sitten alkaa lähentely. Yllättää kyllä, onko metoo unohtunut kokonaan. Todella riskialtista toimintaa. Mutta kai se joillekin luo lisää jännitystä, kun tekevät kiellettyä. Nuori työntekijä myös hankalassa asemassa, kun ei uskalla mennä puhumaan pomolle.

Joskus se ahdistelija ON itse pomo :/

Vierailija
69/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että mikähän siinä on, että ovat aina 40+. En ikinä ole tavannut nuorta koskettelijaa.

Vierailija
70/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tällainen lähentely jää pian historiaan. Nuori sukupolvi ei onneksi tällaista enää harrasta. Joten tuskin he aloittavat tuollaista toimintaa keski-iässäkään.

Vierailija
71/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luultavasti kuitenkin haluaa jotain säpinää. Ei muuten toimi noin. En tiedä yhtään viatonta flirttailijaa. Aina siellä on taka-ajatuksia ollut. Mies voi olla hyvä aviomies ja isä sekä silti haluta salasuhteen. Tai yhden yön jutun. Näin se vaan menee.

Meillä taitaa olla aika erilainen määritelmä käsitteelle "hyvä aviomies". Ajatteletko samalla tavalla myös naisista? Ihan hyvä vaimo, vaikka h*raa ympäri kyliä?

Vierailija
72/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistaa viivan. Käy pukille viimeistään seuraavassa kännissänne.

Vierailija
73/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luultavasti kuitenkin haluaa jotain säpinää. Ei muuten toimi noin. En tiedä yhtään viatonta flirttailijaa. Aina siellä on taka-ajatuksia ollut. Mies voi olla hyvä aviomies ja isä sekä silti haluta salasuhteen. Tai yhden yön jutun. Näin se vaan menee.

Miten voi olla samalla hyvä aviomies ja haluta salasuhdetta?

Voi kestää vauva-ajan kiireen ja läheisyyden puutteen jos saa vähän ihmiskontaktia perheen ulkopuolella. Siis ei seksiä vaan yhteyden toisiin ihmisiin. Jaksaa paremmin eikä tarvitse alkaa eropapereita täyttelemään tai riitelemään. Anteeksi jos tämä tuntuu sinusta kurjalta tai väärältä, mutta elämä ei ole aina helppoa. Joskus se on jaksamistaistelua itsensä kanssa päivästä toiseen. Silloin lämpimät ajatukset auttavat jaksamaan.

Edellä puhuttiin kyllä salasuhteesta, ei pelkästä flirttailusta ja lämpöisistä ajatuksista. Ajatuspoliisi ei toki pidä olla, mutta salasuhteesta puhuttaessa on kyllä tehty jo aika paljon muutakin kuin ajateltu.

Vierailija
74/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että sulla on liian suuret luulot itsestäsi. Ei ole susta kiinnostunut, on vaan ystävällinen. Jotkut ihmiset koskettelee vähän enemmän eikä se aina ole seksuaalista.

Nolaat itsesi toden teolla jos otat puheeksi.

En ole ottamassa puheeksi. Ei koskettele ketään toista ja pari muutakin työkaveria on tätä ihmetellyt. Ap

Se, ettei joku flirttailu aivan kaikkien toimistotätien tai -setien kanssa ei tarkoita silti sitäkään, että flirtillä haetaan tilaisuutta muuhunkin. Minä naisena flirttailen sopivasti kiinnostavien miesten kanssa silloin kun mieheni tai kukaan muu pahastuja ei ole paikalla. En kyllä toista flirttailu sellaisten miesten kanssa, jotka eivät tunnut ottavan sitä riittävän kevyesti. Jos joku mies hipaisee kättäni tai selkääni en vielä pidä sitä oikein edes flirrtinä, enemmän ystävällisyytenä, ehkä sen verran tykkää sinusta. Ei se taida olla mikään yleismallinen signaali sille, että "tahdon edetä pidemmälle kuin hartioiden hipaisuun".

Vierailija
75/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä edes mitä sanoa. Niin ikävää, että vielä tänäkin päivänä naiset joutuvat kokemaan tuollaista. Itsekin nuorena paljon joutunut lähentelyä kestämään. Silloin siitä ei voinut edes valittaa, kun kuului asiaan. Kuulostaa sitä paitsi vallankäytöstä tuo miehen käytös.

Vierailija
76/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ”ystävälliset neuvojat ja auttajat” on yleensä niitä vähän vanhempia setämiehiä, jotka ottavat nuoret ja kiltit naiset heti tähtäimeen kun näkevät ensimmäisen kerran. Tämän ”neuvomisen” kylkeen alkaa tulla hyvin pian jotain lirkuttelua ja koskettelua viattoman flirtin nimissä. Sitten jos nainen kyseenalaistaa tämän lässytyksen ja hipelöinnin, niin miehen mielestä se on normaalia ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta, ja mies käyttäytyy samalla tavalla huomaavaisesti kaikkia kohtaan.

Jännä, ettei samat sedät pyri ollenkaan niin innokkaasti auttelemaan ja koskettelemaan sitä vasta työpaikassa aloittanutta nuorta miestä, joka myös tarvitsisi perehdytystä uuteen työtehtävään.

Ap, opettele jo nyt puolustamaan itseäsi näitä näätiä vastaan, sillä heitä tulee vastaan säännöllisesti. Mieti etukäteen mitä sanot ja teet kun seuraava tilanne tulee eteen. Siinä jäätyy helposti eikä osaa tehdä mitään ellei ole valmistautunut.

Tsemppiä! Tiedän omakohtaisesti miten ahdistavia nuo tyypit ovat, ja miten hankalaa heille on sanoa napakasti vastaan, varsinkin jos on vähän ujo ja arka. Et ole miehelle mitään velkaa vaikka hän on sinua perehdyttänytkin, mies on omalla käytöksellään aiheuttanut sen, että on menettänyt kaikenlaiset vastapalvelukset ja kiitollisuuden sinun puoleltasi.

Vierailija
77/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että varatun perheenisän flirtti tarkoittaa sitä aika suurella todennäköisyydellä, että jos vain vihreää valoa näyttäisit niin kyllä hän sänkyhommiin on valmis.

Vierailija
78/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska petturi, parantumaton tapaus. Oma sydämesi vain särkyy, hän porskuttaa eteenpäin seuraavaan ja sitä seuraavaan jne. naiseen, joiden sydämen särkee myös. Kierrä kaukaa! Ja jos työn vuoksi pakko olla tekemisissä, niin kehitä "poikaystävä".

Vierailija
79/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän äijä sinusta fantasioi ja hykertelee heppi

puolikovana kun miettii miten seuraavaksi pääsee likistelemään. Näitä kultakimpaleita ei vaimot tai naisystävät paljoa hidasta, muille naisille lirkutellaan aina kun puoliso ei ole näkemässä.

Tuommoinen ”flirtti” tarkoittaa vain yhtä asiaa; ukko on uskoton ja häikäilemätön mulkero.

Vierailija
80/126 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että sulla on liian suuret luulot itsestäsi. Ei ole susta kiinnostunut, on vaan ystävällinen. Jotkut ihmiset koskettelee vähän enemmän eikä se aina ole seksuaalista.

Nolaat itsesi toden teolla jos otat puheeksi.

En ole ottamassa puheeksi. Ei koskettele ketään toista ja pari muutakin työkaveria on tätä ihmetellyt. Ap

Se, ettei joku flirttailu aivan kaikkien toimistotätien tai -setien kanssa ei tarkoita silti sitäkään, että flirtillä haetaan tilaisuutta muuhunkin. Minä naisena flirttailen sopivasti kiinnostavien miesten kanssa silloin kun mieheni tai kukaan muu pahastuja ei ole paikalla. En kyllä toista flirttailu sellaisten miesten kanssa, jotka eivät tunnut ottavan sitä riittävän kevyesti. Jos joku mies hipaisee kättäni tai selkääni en vielä pidä sitä oikein edes flirrtinä, enemmän ystävällisyytenä, ehkä sen verran tykkää sinusta. Ei se taida olla mikään yleismallinen signaali sille, että "tahdon edetä pidemmälle kuin hartioiden hipaisuun".

Joo, kyllä sinunlaiset naiset tiedetään. Olet sitä tyyppiä, jonka käytös muuttuu heti kun joku mies astuu huoneeseen. Alkaa kovaääninen kaakatus ja tekonauru, jotta mies varmasti huomaa olemassaolosi. Toki miestä pitää myös kehua ja kertoa vähän tuhmia ja vihjailevia juttuja ja alkaa kiehnätä miehen ympärillä. Käytös on kutakuinkin normaalia silloin jos miehiä ei ole paikalla. Muut naiset on tietysti kilpailijoita joihin on hyvä suhtautua vähän nyrpeästi. Tietenkään tällaista käytöstä ei omasta mielestäsi tapahdu, vaikka jokainen paikalla oleva nainen sen huomaa. Mies ei, koska ei ole nähnyt sinun käyttäytyvän muuta kuin flirttailevasti, naiset ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä