Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietitte halloweenia?

Vierailija
01.11.2014 |

Itse tein teema-aterian ja jälkiruoaksi kurpitsapiirakkaa. Parvekkeella paloi tuli lyhdyissä. Pukeuduttiin teema-asuihin leikkimielisesti. Edellisenä päivänä koversin kurpitsan lyhdyksi ja koristelin noin viikkoa aiemmin kodin halloween-koristeilla. On ollut ihana synkimmän syksyn tunnelma halloweenin myötä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:19"]

Ei mitenkään erityisesti.

[/quote]

Tänään olen sytyttänyt kynttilöitä edesmenneille rakkailleni ja viettänyt aikaa elävien sellaisten kanssa hyvän yhdessäolon ja ruuan merkeissä. Kestän alapeukut. :)

Vierailija
2/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, lisää vastauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa askartelimme koristeita joita sitten laiteltiin ympäri kotia. Tehtiin keksejä kurpitsakoristeilla ja pidettiin naamiaiset. Aikuisten kesken istuttiin iltaa kynttilänvalojen ja koristeiden keskellä, syötiin pitkän kaavan kautta ja juteltiin niitä näitä.

Vierailija
4/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:12"]

Itse tein teema-aterian ja jälkiruoaksi kurpitsapiirakkaa. Parvekkeella paloi tuli lyhdyissä. Pukeuduttiin teema-asuihin leikkimielisesti. Edellisenä päivänä koversin kurpitsan lyhdyksi ja koristelin noin viikkoa aiemmin kodin halloween-koristeilla. On ollut ihana synkimmän syksyn tunnelma halloweenin myötä.

[/quote] Mika on Halloweenin "teema-ateria"? Mina en kerinnyt muuta tekemaan kuin juosta ovelle jakamaan karkkia. t. usalainen

Vierailija
5/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 02:21"]

[/quote] Mika on Halloweenin "teema-ateria"? Mina en kerinnyt muuta tekemaan kuin juosta ovelle jakamaan karkkia. t. usalainen

[/quote]

Siis halloween-teemainen ateria, jossa käytetty tavallista enemmän kurpitsaa eri muodoissaan ja kauhulla ryyditettyjä leikkimielisiä ruokia, jotka muistuttavat esimerkiksi katkenneita sormia ym. Aika näpertelyä se meidän halloween-juhlinta varmaan "oikeasti" oli, mutta mukavaa silti.

T. Ap

Vierailija
6/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 02:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 02:21"]

[/quote]

Siis halloween-teemainen ateria, jossa käytetty tavallista enemmän kurpitsaa eri muodoissaan ja kauhulla ryyditettyjä leikkimielisiä ruokia, jotka muistuttavat esimerkiksi katkenneita sormia ym. Aika näpertelyä se meidän halloween-juhlinta varmaan "oikeasti" oli, mutta mukavaa silti.

T. Ap

[/quote]

Siis vastaavalla kuin jouluna voi olla "jouluteemainen" ateria, jossa on perinteisiä jouluruokia ja toisaalta voi olla jotain omia virityksiä, joissa toistuvat joulun värit ja symbolit (esim. jotain makurahkaa tai lunta tai tähtiä ulkoisesti muistuttavia ruokia tai ruoka-annoksia). Tämä voinee olla hieman huonoa suomeakin, mutta tietänet, mitä tarkoitan?

Vierailija
7/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhlinut pyhäinpäivän aattoa lainkaan, mutta pyhäinpäivän aamuna kävin kirkossa jumalanpalveluksessa. Vein myös kynttilän edesmenneen läheiseni haudalle. Ajattelin myös kuolemaa, aikaa, iankaikkisuutta, unohdettuja menneitä sukupolvia ja sitä, kuinka minun tulisi olla kiitollinen jokaisesta päivästä ja jokaisesta hetkestä, sillä elämä täällä on vain silmänräpäys.

Sitten tulin tänne AV:lle tajutakseni jälleen, kuinka monilla (wt-)ihmisillä ei ole elämässään mitään pyhää - paitsi ehkä oma napansa.

Tällaisissa merkeissä minulla.

Vierailija
8/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nakojaan ottavat Halloweenin oikein tosissaan kun noin paljon pitaa puuhata. Varsinaisia Martha Stewarteja :D

Vierailija
9/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikuin av:lla.

Vierailija
10/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 02:40"]

Suomalaiset nakojaan ottavat Halloweenin oikein tosissaan kun noin paljon pitaa puuhata. Varsinaisia Martha Stewarteja :D

[/quote]

Mitäpä muuta hauskaa keskellä synkintä syksyä täällä synkässä ja ankeassa Suomessa olisi varsinkin, kun olen kotona lasten kanssa? On mukavaa puuhata pientä juhlistusta heidän kanssaan. Mieluiten muuttaisin täältä pois, jos vain mieheni siihen suostuisi. Ja sitäpaitsi suuri enemmistö suomalaisista ei vietä lainkaan halloweenia, vaan saan ainoastaan kummastuneita katseita osakseni. Jotkut yrittävät pilata sen vähänkin ilon, jota yritän epätoivoisesti puhaltaa arkeeni.

Ole onnellinen, että saat itse olla maassa, jossa juhlien vietto sujuu kuin itsestään eikä tarvitse mitään kovinkaan yrittää. Täällä on pakko järkätä kaikki itse, sillä ympäristössä suurin osa ei juhlista ko. juhlaa mitenkään.

T. Surullinen ja av-palstan lyttäävien kommenttien lannistama suomalainen

Vierailija
11/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 02:40"]

En juhlinut pyhäinpäivän aattoa lainkaan, mutta pyhäinpäivän aamuna kävin kirkossa jumalanpalveluksessa. Vein myös kynttilän edesmenneen läheiseni haudalle. Ajattelin myös kuolemaa, aikaa, iankaikkisuutta, unohdettuja menneitä sukupolvia ja sitä, kuinka minun tulisi olla kiitollinen jokaisesta päivästä ja jokaisesta hetkestä, sillä elämä täällä on vain silmänräpäys.

Sitten tulin tänne AV:lle tajutakseni jälleen, kuinka monilla (wt-)ihmisillä ei ole elämässään mitään pyhää - paitsi ehkä oma napansa.

Tällaisissa merkeissä minulla.

[/quote]

Ai minä olen wt, kun haluan jotain iloa ja juhlaa ankeaan ja synkkään arkeen täällä maailman ankeimmassa maassa? Haluaisin muuttaa täältä pois asap, jos vain mieheni sen sallisi. Olen yliopistokoulutettu ja mulla on hyvä työpaikka, mutta lasten kanssa hoitovapaalla on todella tylsää olla, jos ei ole mitään pientä juhlan aihetta silloin tällöin - vaikka sitten aivan lapsia varten järjestettynä. Itse en esimerkiksi välitä joulusta lainkaan, mutta lasten vuoksi sitä on kiva juhlistaa ja fiilistellä.

Vierailija
12/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset suhtautuvat niin negatiivisesti sellaiseen, jos joku haluaa juhlistaa juhlia iloisesti vaikkapa ihan oman perheen tai lähipiirin kesken? Parasta minun olisi varmaan vain kuolla pois täältä, jos kuulemma olen noin epäonnistunut ja huono ihminen muiden mielestä. :(

Vierailija
13/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on maailman paras maa kaikissa rankkauksissa, mitä valitatte!

Vierailija
14/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 02:53"]

Suomihan on maailman paras maa kaikissa rankkauksissa, mitä valitatte!

[/quote]

Näistä kommenteista näette, että ainakin henkiseltä ilmapiiriltään on erittäin heikko tapaus tämä meidän Suomemme.

Vierailija
15/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teema-ateria kuulostaa tosi hienolta :) 

Meillä koristeltiin talo viime viikolla, ostin vähän lisää koristeita ja hain kukkatorilta auringonkukkia, oransseja gerberoita ja pari sopivan väristä kimppua. 

Ilta kului kuten USA:laisella karkkia jakaessa, ruokana ihan vaatimattomasti delivery pizzaa, tällä kertaa vähän kalliimmin Papa John'silta sekä teinityttöjen kanssa Frendit -maraton.

Oikein kiva Halloween, harmittaa ottaa tänään koristeet pois. Varsinaisesti mitään pyhäinmiestenpäivää emme viettäneet, en edes muistanut että Suomessa tämä on sellainen surumielinen ja ankea pyhä. Kuolleita läheisiä muistan muulloin.

Vierailija
16/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 02:40"]minun tulisi olla kiitollinen jokaisesta päivästä ja jokaisesta hetkestä, sillä elämä täällä on vain silmänräpäys.

Sitten tulin tänne AV:lle

[/quote]

Kannattaako viettää silmänräpäyselämä av:lla? Taisit saada mitä tilasit.

Vierailija
17/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, älä välitä lyttäävistä kommenteista! Kyllähän Suomessakin pidetään tosi näyttäviäkin Halloween juhlia ja monet koristelevat ja näpertelevät ruokaa, katso vaikka ruokablogeista!

Keppostelijat puuttuvat, koska onhan meillä virpojat, eli av:n mukaan kerjääjät. Hassua, ettei kukaan täällä kaukana ajattele keppostelijoita kerjäläisinä. Osa toki kieltää (=ei koristelua tai ulkovaloja päällä, ei kiitos keppostelijoille), mutta suurin osa varautuu karkkivuorilla ja panostaa tosissaan ja pukeutuu myös itse. Minä tyydyiun tänä vuonna peruukkiin ja noitahattuun, mutta koululla ja naapurustossa oli upeita asuja myös aikuisilla.

Tähän(kin) ketjuun vaan taas osui näitä ikäviä ja ankeita tyyppejä, joiden mielestä elämän tulisi olla jumalanpalvelusta ja makaronilaatikkoa.

Kivalta kuulosti teidän juhlat! Syksy on pitkä ja ankea, parin vuoden äästä se on meilläkin taas Suomessa edessä. 

Vierailija
18/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin juhlissa, mm kauhuleffaa kattoen,sitten yö baarissa tanssien :) t. 20 v

Vierailija
19/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin The Nightmare Before Christmas, katson sen aina halloweenina ja siitä alkaa joulun odotus.

Vierailija
20/24 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Menin kaverille yöksi, mutta ei meillä erityisesti Halloween ollut mielessä. Katsottiin kyllä yks kauhuelokuva.