Miten vietitte halloweenia?
Itse tein teema-aterian ja jälkiruoaksi kurpitsapiirakkaa. Parvekkeella paloi tuli lyhdyissä. Pukeuduttiin teema-asuihin leikkimielisesti. Edellisenä päivänä koversin kurpitsan lyhdyksi ja koristelin noin viikkoa aiemmin kodin halloween-koristeilla. On ollut ihana synkimmän syksyn tunnelma halloweenin myötä.
Kommentit (24)
Pidin opastetun kummituskävelyn kavereille ja. Käytiin syömässä. Siskon luona vietetään parin viikon päästä halloweenia koristeineen ja mörköruokineen.
Meillä koristeltiin jo viime viikonloppuna talo (lepakoita ja kurpitsoja ikkunoihin ja seiniin). Koristeet saavat jäädä vielä seuraavaksi viikoksikin. Ovat niin pirteitä. Kynttilöitä poltettiin, menin itse töihin noitahatussa, esikoisella oli Halloween-bileet ja olivat isommassa porukassa kiertäneet tuttujen ovilla esittelemässä asujaan (bileet siis muualla kuin meillä) ja karkkia oli kertynyt iso korillinen. Syötiin hämähäkinseittimunkit.
Siinäpä meidän halloween. Onneksi ei tullut keppostelijoita meille, kun en ollut varautunut karkilla...
En ole viime vuotta ennen ollut mikään halloween-ystävä mutta en tajua nuivaa suhtautumista tähän. Jos joku haluaa juhlia, antaa juhlia. Jos ovelle tulee naamioituneita lapsia, voi sanoa ystävällisesti, että emme itse vietä halloweenia. Mikä tässä on niin vaikeaa? Emme elä enää yhteinäiskulttuurin aikaa ja ihmiset viettävät erilaisia juhlia. Niihin ei ole pakko osallistua mutta vähintäänkin niiitä voisi suvaita.
Sekstailtiin, pussailtiin ja siliteltiin toisimme. Lapset oli poissa viikonlopun eli mitäs muutakaan:)