Siskon antama nimi lapselle!!
Miten voin takoa järkeä siskoni päähän? Aikoo nimetä tyttärensä (ei vielä syntynyt, pian kuitenkin!) Jannikeksi! Onko Jannike edes oikea nimi? Ensin harkitsi Jannikaa, mutta vaihtoi viimeisen kirjaimen koska "Jannikoita on niin hirveästi".
Tottakai sisko saa loppupeleissä nimetä tulevan lapsensa miten haluaa, mutta minusta Jannike on vain jotenkin omituinen... :( mielipiteitä?
Kommentit (14)
Jotenkin tosi tönkkö nimi.. Janice tai janica olis parempi.
Ja mitähän ihmettä asia sulle kuuluu??? Jannike nyt ei mielestäni mitenkään liian erikoinen ole ja lapsi varmasti elää ihan hyvän elämän sen nimisenäkin :).
Tästä syystä mä en ole koskaan paljastanut lasteni nimiä tai nimipohdintoja kenellekään etukäteen.
Minun mielestäni kaunis nimi :) Parempi kuin ylhäällä ehdotetut c-hirvitykset!
Tuli ensin mieleen Hollanti (niinkuin Annike), mutta pikaisen googlettelun perusteella onkin enemmän skandinaavinen nimi. Minusta nätimpi kuin Janika ja Jannika tai kauheat c-kirjaimelliset Janica jne. Mutta makukysymyksiä toki.
Yksi kaverini antoi vuosia sitten lapselleen nimeksi Nikko. Ja hänelläkin oli yhtenä perusteena se, että Nikoja on niin paljon :D Minulle tulee nimestä mieleen vain kauko-ohjattavat autot!
Suomalaiset nimet on rumia vaikka kuinka yrittää vääntää.
Mä tykkään Jannikesta! Nätti nimi.. tanskalainen
Tulee mieleen juuri nämä koroke, korvike, hilloke...
Jannike on ihan normaali nimi muissa pohjoismaissa. Löytyy nimipäiväkin ainakin Ruotsin ja Norjan kalentereista.
Mä tunnen yhden Nikon kahdella koolla :) Siihenkin tottui nopeasti vaikka tietysti mieleen tuli aluksi lähinnä ne kauko-ohjattavat. Jannike on mun mielestä ihan kaunis, mutta vähän vieras suomalaiseen suuhun. Ei kai Jannika nyt mitenkään yleinen nimi olisi?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 19:47"]
Yksi kaverini antoi vuosia sitten lapselleen nimeksi Nikko. Ja hänelläkin oli yhtenä perusteena se, että Nikoja on niin paljon :D Minulle tulee nimestä mieleen vain kauko-ohjattavat autot!
[/quote]
taivutetaanko tämä "Nikon" vai "Nikkon"?
Jannike, tulee mieleen pidike tai jännite yms... Mitä sun siskon päässä oikein liikkuu? :D aika kamala on kyllä... :/