Olisi hienoa jos jonkunlainen jumala olisi olemassa
En usko että tässä maailmankaikkeudessa olisi mitään jumalahahmoa joka on luonut kaiken. Tästä huolimatta toivoisin että jonkunlainen jumalhahmo ja elämän jälkeinen hyvä paikka olisi olemassa.
On masentavaa joutua kertomaan totuus pienille lapsilleni, eli kaikki kuolee ja siinä se.
Kommentit (4)
En minä siitä keskustelua hae, totean vain että harmittaa lasten puolesta. Ei minulla ole muuta totuutta kuin järkiperäinen totuus eikä siihen keskusteleminen muutosta tuo.
Ap
Voisitko ajatella, että kertoisit asian jotenkin niin, että näin SINÄ ajattelet, mutta moni ihminen ajattelee eri lailla ja jokainen saa valita ihan itse mitä uskoo kuoleman jälkeen tapahtuvan.
Järkiperäisesti nimenomaan ei voida päätellä jumalan olemassaolemattomuutta tai olemassaoloa. Molemmissa on kyse uskosta suuntaan tai toiseen eikä sillä ole järjen kanssa mitään tekemistä. Ainoa järkiperäinen mahdollisuus on että saattaa olla olemassa jumala mutta sitä että onko vai ei emme voi ikinä tietää varmasti.
Et taida olla aivan varma tuosta totuudesta kun haet keskustelua jumalan olemassaolosta?