Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juokseminen vaunujen kanssa?

Vierailija
01.11.2014 |

Haluaisin käydä hölkkälenkillä vauvan kanssa, mutta asento on hiukan hankala ja vauvan meno vaunuissa nytkähtelevää. Onko olemassa jotain joustavaa välikappaletta esim. vyötärön ja vaunun aisan välille? Saisi kädet vapaaksi ja vauvallakin olisi tasaisempi meno, kun jonkinlainen vieteri tasaisi hölkkää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalannäköistä kun vauvan kanssa käydään juoksulenkillä. Vaikuttaa siltä ettei kumpikaan nauti menosta ja vauva vaunuineen näyttää lähinnä äidin riippakiveltä joka seuraa kaikkialle. Ota omaa aikaa ja nauti rauhassa lenkistä!!

Vierailija
2/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:12"]Kamalannäköistä kun vauvan kanssa käydään juoksulenkillä. Vaikuttaa siltä ettei kumpikaan nauti menosta ja vauva vaunuineen näyttää lähinnä äidin riippakiveltä joka seuraa kaikkialle. Ota omaa aikaa ja nauti rauhassa lenkistä!!
[/quote]

Ääliömäinen kommentti :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta! Lenkistä nauttii enemmän kun sen saa tehdä rauhassa, eikö?

Vierailija
4/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä että kaikki ei pääse rauhassa lenkille ? ^^

Vierailija
5/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko pakko juosta! Reipas kävely, jumppa kotona tms. Vaunujen kanssa juokseminen näyttää kaikenlisäksi vaaralliselta. Juuri näin äidin joka juoksi lujaa asuntoalueella ja piti vain toisella kädellä kiinni vaunuista. Musiikki soi korvissa..

Vierailija
7/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli kyse nimenomaan juoksemisesta. Aina ei jaksa kävellä reippaasti vaan joskus tekee mieli juosta tai hölkätä. Silloin vaunuissa tulee nykivä meno, ja hölkätessä ja parempi, kun kädet saavat heilua irti aisasta.

Ihmeellisiä kommentteja täällä. En oikein tiedä, mikä tässä asiassa vaivaa joitakin vastaajia. Sekö, että haluaa nauttia liikuntamuodoista juuri hölkästä? Sekö, että haluaa antaa samalla lapselle raitista ilmaa? Sekö, että haluaa hölkätä niin, että lapsella on mahdollisimman tasainen meno?

Vierailija
8/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä näin jonkun juoksevan vaunujen kanssa niin ensimmäisenä ajattelin, että onko toi kaapannut vauvan vai ajaako tota joku takaa.

Vierailija
9/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niitä ole "juoksukärryjä" isoilla renkailla varta vasten juoksulenkkejä varten. Tuskin niitä tavallisia vauvanvaunuja on tehty siihen tarkoitukseen ja siksi ainakin mun silmiin näyttää todella oudolta jos joku juoksee "normirattailla" ja vauva siellä lentelee ties miten päin.

Vierailija
10/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut kaikkien 4 lapseni kanssa heti kun siihen olen synnytyksen jälkeen pystynyt. Vauva nukkuu ihanasti vaunuissa ja äiti saa hyvän mielen ja kunnon:). Pikkuvauvan kanssa olen juossut tavallisilla vaunuilla, vähän isompien kanssa juoksurattailla tai tavallisilla vaunuilla. Ja välillä olen juossut kahden lapsen kanssa. Jos se on jonkun mielestä tyhmän näköistä niin voi harmi sitten vaan. Ja mitään vaaraa ei myöskään tässä harrastuksessa ole. Minä en ole huomannut haittaavaa nykimistä ihan noissa brion tavallisissakaan vaunuissa. Minkälaisilla vaunuilla juokset? Ja tosiaan jos näiden 10 vuoden aikana olisin käynyt lenkillä silloin kun minulla on lapsenvahti paikalla niin kovin vähiin olisi lenkit jääneet. 

Vierailija
11/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 19:11"]

Eikös niitä ole "juoksukärryjä" isoilla renkailla varta vasten juoksulenkkejä varten. Tuskin niitä tavallisia vauvanvaunuja on tehty siihen tarkoitukseen ja siksi ainakin mun silmiin näyttää todella oudolta jos joku juoksee "normirattailla" ja vauva siellä lentelee ties miten päin.

[/quote]

Tiedän kyllä, että on jonkinlaisia juoksuvaunuja, mutta en aio laittaa rahaa sellaisiin, koska meillä on muuten ihan hyvät rattaat. Sellaiset kymmenen vuotta vanhat Emmaljungat, joissa on isot renkaat ja jotka toimivat missä tahansa maastossa millaisella tahansa säällä. Olin kiinnostunut tietämään, onko olemassa jotain välikappaletta juoksijan ja vaunun väliin, jotta juokseminen olisi mukavampaa vauvalle ja ergonomisempaa juoksijalle. Mutta ei sitten taida olla, koska kukaan ei ole sellaisesta kertonut.

Vierailija
12/19 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään välikappaleita. Itse en ole huomannut mitään nykimistä, en tajua miten se tulisi? Olen juossut 3-viikkoisesta 3-vuotiaaseen. Hienosti mennyt.

Vierailija
13/19 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat juoksija äidit, pitäkää huolta omasta hyvinvoinnista :)

Mitä pitää ottaa huomioon, jos/kun käy juoksemassa vauvan kanssa?

T. Dump ass mom.

Vierailija
14/19 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välikappaleita. Itse juossut Oran vaunuilla. Juoksuvaunuissa on pidempi työntöaisa, jolloin askel mahtuu itsen ja vaunujen väliin. Itse juoksen ja kävelen usein vaunujen sivulla ja kaikille kateellisille hysteerikkokiusaajille tiedoksi, en kuuntele musiikkia vaan askelten ääniä. Jollet haluaisi juoksurattaisiin investoida, niin suosittelisin miettimään reitit niin, että voit juosta kiinni pitäen vaunujen vierellä. Ja kevyt, pitkä pienillä tehoilla polttaa rasvaa tehokkaimmin ja on loppuviimeksi olennaisinta kunnon kehittymisen kannalta. Joten rentoutta peliin saa laittaa jokainen juokseva.

Vierailija
15/19 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanat juoksija äidit, pitäkää huolta omasta hyvinvoinnista :)

Mitä pitää ottaa huomioon, jos/kun käy juoksemassa vauvan kanssa?

T. Dump ass mom.

Vaunuista pidetään kunnolla kiinni, etenkin ylä- ja alamäissä, mutta sama pätee toki myös kävelyssä.

Juostessa vain toisella kädellä asiasta kiinni, toinen heiluu kuten juoksussa ilman vaunuja. Kiinnipitävää kättä vaihdettava säännöllisesti.

Jousta kiinnipitävällä kädellä niin meno ei ole niin nykivää.

Ei muuta kun juoksemaan! :)

Vierailija
16/19 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista (sahaa tarvittaessa) vaakaputki irti ja laita tilalle käytetyt sukkahousut.

Vierailija
17/19 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalannäköistä kun vauvan kanssa käydään juoksulenkillä. Vaikuttaa siltä ettei kumpikaan nauti menosta ja vauva vaunuineen näyttää lähinnä äidin riippakiveltä joka seuraa kaikkialle. Ota omaa aikaa ja nauti rauhassa lenkistä!!

Oot varmasti joku superläski!

Vierailija
18/19 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaammat vaunut tai rattaat tasaavat menoa. Se on juoksijan käsi joka joustaa. Suosittelen sellaisia rattaita joissa eturenkaat kääntyvät hieman käännettäessä. Aisa saisi olla säädettävä, että rattaat saa tarpeeksi kauas. Ja tietysti rattaissa pitää olla jousitus.

Lapsi saa hyvät unet ja vanhempi saa nauttia maisemista ja raittiista ilmasta. 💓Mutta tärkeintä on saada liikuntaa, ettei tule mammakiloja. Fyysinen ja henkinen puoli tykkää.

Tietysti se ärsyttää joitakin, kun vedetään pohja pois tekosyiltä laiskistumiselle. Itse taas en saisi itseäni istumaan sisällä.

Isompi lapsi voi kulkea mukana pyörällä, jos oma hölkkävauhti rattaiden kanssa ei ole mitään maailmanennätysvauhtia.

Ylämäissä ja kovassa vastatuulessa rattaat tuntuvat, mutta tasaisella ja alamäessä ei juuri yhtään. Minulla riittää yksi käsi työntämiseen ja vaihdan sitä välillä.

Vierailija
19/19 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelen vaunujen kanssa.

N29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme