Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juokseminen vaunujen kanssa?

Vierailija
01.11.2014 |

Haluaisin käydä hölkkälenkillä vauvan kanssa, mutta asento on hiukan hankala ja vauvan meno vaunuissa nytkähtelevää. Onko olemassa jotain joustavaa välikappaletta esim. vyötärön ja vaunun aisan välille? Saisi kädet vapaaksi ja vauvallakin olisi tasaisempi meno, kun jonkinlainen vieteri tasaisi hölkkää.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan vaunulenkillä saa juosta rauhassa, koska vauva nukkuu liikkeessä paremmin kuin paikallaan. 😍

Vaunujen työntäminen on kevyttä, koska niissä on niin hyvät laakerit ja renkaat.  Ei vaunut hyväkuntoisen juoksuun vaikuta.

Juoksen niin, että työnnän vaunuja aisasta toisen käden sormilla ja toinen käsi on vapaana. Vaihdan kättä välillä. Vaunujen etupyörissä on sellainen ohjaus mikä kääntää vaunuja, jos on tarve. Muuten ne menevät suoraan. Ja vaunuissa on jousitus ja sen verran massaa, että kyyti on tasainen.

On ihanaa kiitää läpi unisten maalaiskylien kevyen sirpakalla askeleella.  Ihastella joulun alla mitä hienoimpia jouluvaloja, nauttia auringonlaskun punasta, sinisestä hetkestä ja kesäillan auringosta kuin myös aamun tuoksuista ja linnun äänistä.

Ulkoliikunta parantaa omaakin nukahtamista ja unta. Ei tarvitse kärsiä vauva-ajan väsymyksestä.

AP:n lapsi on jo 12-vuotias, eli tuskin enää viihtyy vaunuissa.

Vierailija
22/22 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juossut kaikkien 4 lapseni kanssa heti kun siihen olen synnytyksen jälkeen pystynyt. Vauva nukkuu ihanasti vaunuissa ja äiti saa hyvän mielen ja kunnon:). Pikkuvauvan kanssa olen juossut tavallisilla vaunuilla, vähän isompien kanssa juoksurattailla tai tavallisilla vaunuilla. Ja välillä olen juossut kahden lapsen kanssa. Jos se on jonkun mielestä tyhmän näköistä niin voi harmi sitten vaan. Ja mitään vaaraa ei myöskään tässä harrastuksessa ole. Minä en ole huomannut haittaavaa nykimistä ihan noissa brion tavallisissakaan vaunuissa. Minkälaisilla vaunuilla juokset? Ja tosiaan jos näiden 10 vuoden aikana olisin käynyt lenkillä silloin kun minulla on lapsenvahti paikalla niin kovin vähiin olisi lenkit jääneet. 

Puolimaratonissa en ollut kärkikahinoissa, mutta maaliin tultiin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan