Miksi tuhkauurnaa ei saisi säilyttää kotona???
Kommentit (13)
Uurnan voi toki säilyttää sitten, kun on varistellut tuhkat hautaan.
Koska kyseessä on hautarauhan rikkominen, mikäli jäännökset ovat vielä uurnassa.
Vartijoidaanko sitä tuhkaa mitenkään krematorion ja haudan välillä? Onko käytännössä mahdollista vaihtaa omaisen tuhka tavalliseen puutuhkaan ja haudata se. Säilyttää sitten se omaisen tuhka kotona?
-ei ap
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:05"]
Vartijoidaanko sitä tuhkaa mitenkään krematorion ja haudan välillä? Onko käytännössä mahdollista vaihtaa omaisen tuhka tavalliseen puutuhkaan ja haudata se. Säilyttää sitten se omaisen tuhka kotona?
-ei ap
[/quote]
Miksi joku tekisi niin?
Nykyään saa tehtyä timantteja tuhkasta. Suomessa siis laitonta.
-ei ap
[/quote]
Miksi joku tekisi niin?
[/quote]
En tiedä, itse voisin kuvitella esim. jos lapseni kuolisi, että haluan säilyttää hänen tuhkansa kotona mieluummin kuin haudata se jonnekin. Mutta oikeasti en siis tiedä, mitä teksin..ajatusleikkiä.
-ei ap
[/quote]
Ei varitoida. Sinä voit itse hakea sen tuhkan krematoriosta ja viedä kotiisi. Mikään laki ei kiellä uurnaa kotiin viemästä ja säilyttää siellä vajaata vuotta. Laki sanoo, että se on sijoitettava (laskettava) vuoden sisällä tuhkauksesta.
Mulla on lemmikkien uurnat kyl makkarissa..
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:39"]Mulla on lemmikkien uurnat kyl makkarissa..
[/quote]
Hyi saatana!
Koska maalliset jäännökset ansaitsevat loppusijoituspaikan.