Kummitteleeko täällä?
Heräsin PIIP-ääneen yöllä puoli kahdelta. Aattelin, että palovaroittimen patteri on menossa, ja otin vehkeen irti seinästä (sen paikka on lähellä katonrajaa seinän puolella). Häkävaroitin oli muutama päivää aiemmin piippaillut samaan tapaan ja olin ottanut sen pois paikoiltaan palovaroittimen vierestä ja laittanut sivupöydälle.
Mieheni heräsi myös, juuri kun olin ottamassa palovaroittimesta patteria pois. Olin viemässä varoitinta sivupöydälle, kun näin häkävaroittimen ko. pöydän vieressä matolla makaamassa. Mieheni sanoi, että oli juuri aiemmin päivällä (eilen siis) laittanut häkävaroittimeen uuden patterin ja laitteen takaisin paikalleen siihen katonrajaan palovaroittimen viereen.
Jos häkävaroitin olisi tippunut, olisi tietysti jäänyt suoraan alapuolelle. Nyt välimatkaa siitä alapuolisesta lattiankohdasta matolle oli 4 metriä. Asia saattaa kuulostaa arkiselta, mutta tuntui yöllä vähintään kummalliselta.
Kuinka selittäisitte asian?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:11"]
Pieru-Petterin pärinät.
[/quote]
Niin just, sehän se on! Tämä selvensi asian. Kiitos vastauksestasi.
ap
Näille "kummitusjutuille" on yhteistä se, että kun tullaan isommalla porukalla kameroiden kanssa, niin kas, eipä kummittele enää:))
Rahoiksi voi laitta tuolla.http://www.skepsis.fi/Toiminta/Skepsiksenhaastejastipendi.aspx
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:03"]
Näille "kummitusjutuille" on yhteistä se, että kun tullaan isommalla porukalla kameroiden kanssa, niin kas, eipä kummittele enää:))
Rahoiksi voi laitta tuolla.http://www.skepsis.fi/Toiminta/Skepsiksenhaastejastipendi.aspx
[/quote]
Nyt ärsyttää. Kuka tahansa voi linkata huuhaantorjuntaan, mutta sinäkään et vastannut, mistä mahtaa olla kyse. Jotkut sentään edes yrittivät antaa selityksen kertomalleni jutulle.
Enkä sitä paitsi edes väittänyt, että täällä kummittelee. (Pl. otsikon kysymys, hieman leikkimielinen.) Kerroin vain asioista, jotka minua hämmentävät toivoen niihin "skepsis"-tyylin selityksiä. Kai nyt mieluummin huolisin sellaisia kuin esim. parempaa tietoa talossani ilmenevistä paranormaaleista aktiviteeteista.
Ei kai sitä paitsi kummituksetkaan niin läpinäkyviä (SIC!) ole, että huseeraisivat juuri silloin, kun Skepsiksen kuvausryhmä on tullut mestoille.
ap
mullakin oli kerran tunne, että joku tarkkailee mua. ei mitään näkynyt eikä kuulunut.
sitten löysin hiirenkakkaa sohvan takaa. se paskiainen oli jostain päässyt sisälle.
Joku unissaan mennyt säätämään jtn, ja nyt ei enää muista sitä. Mahdollisesti sitten miehesi? Mun poikaystävä herää välillä siten, että huomaa tietokoneensa olevan purettu lattialle. Tää harrastaa unissaan asioiden korjaamista, eikä aamulla sitten muista enää mtn asioista.
No aiemmin ei ole tuollaisia taipumuksia esiintynyt. Eilen kumpikin oli ollut makuulla (ei koko aikaa edes unessa) suunnilleen tunnin. Siihen sisältyi käynti vessassa isomman lapsen kanssa (mies) ja vauvan rauhoittelua (minä). Itse en ainakaan liiku tai säädä unissani, heräänkin nykyään joka rapsahdukseen.
ap
Lisään vielä, että viime aikoina on tapahtunut muutakin omituista, joka on saanut skeptisyyteni koetukselle.
-Ääntä pitävät lelut ovat soineet itsekseen. (Kirja, jossa on ääninappeja sekä lelusoitin, joka sekin soi nappia painamalla.)
Noihin juttuihin voi tietysti liittyä jokin kosketushäiriö tai kosteus (kuola??) paristoissa. Mutta tuo lelusoitinkin soi viimeksi kesällä takan päällä oltuaan siellä pari viikkoa ihan rauhassa.
-Seinäkello pysähtyi eräänä iltana (aateltiin, että patteri loppu) ja oli pysähdyksissä ne tunnit, jotka vielä olimme hereillä, mutta aamulla se oli taas ajassa. Mies ei tunnustanut vaihtaneensa yöllä pattereita.
-Kesällä - juuri kun olin pessyt ikkunat ja se on muuten harvinaista! - ikkunalasiin ilmestyi käden painallus, sormet harallaan. Jälki oli niin korkealla, että mun tai mieheni pituus ei olisi siihen kohtaan riittänyt normaalisti seisoen. Kumpikaan ei olisi lääppinyt vasta pestyä ikkunaa, eikä muutenkaan.
Kädenjälki voi tietty olla jonkun kyylän aikaansaannos, mutta ei uskoakseni ainakaan kenenkään naapurin...
- Isossa peilissämme on omituisia viiruja (eivät ole valumia, ovat ikään kuin i-kirjaimia tai rasteja) n. 150 cm korkeudessa. Tytön sormenjäljet ovat aivan erilaisia (kuin "pilvenhattaraa") ja paljon alempana.
Kaikelle tälle on varmaan selitys, kertokaa se, oi viisaammat.
ap
Kieltämättä olen ollut havaitsevinani parina aiempanakin pyhäinpäivän aikana jotain omituista. Suurin osa omituisuuksista on kyllä ilmennyt muina vuodenaikoina.
Tämä ei muuten ole meille mitään varsinaista viihdettä.
ap
Miehellä ollut aikomus laittaa häkävaroitin kattoon mutta unohtanut sen vaan lattialle.
Kuten edellä kirjoitin, mies sanoi vaihtaneensa patterin ja laittaneensa varoittimen seinään paikoilleen.
Miksi mies olisi laittanut sen juuri lattialle odottamaan, kun pöytäkin oli vieressä (se missä varoitin oli jo valmiiksi odottamassa)? Itse ainakin jätän tuollaiset pienemmät tavarat väliaikaisesti pöytätasoille tai hyllyille tms..
Jos varoitin olisi lojunut jo illalla matolla, olisin sen erittäin suurella todennäköisyydellä huomannut, sillä kävelin ko. maton päältä useamman kerran.
ap