Mulla on meneillä remontti, elämäntapa remontti. Kysyttävää?
2vk sitten aloin herätä klo 7 aamulla että ehtisin klo 9 töihin. Tällä viikolla aloin herätä aamu 6, jotta ehtisin kahdeksaan. Pakotin miehenkin nukkumaan jo 10.30 koska kukkuu aina yli 12 ja on koko ajan väsynyt. Väitti huuli lerpallaan ettei nukuta eikä saa unta mutta kun tuli mielikseni "yrittämään", kesti 10min kun kuorsaus alkoi.
Ensiviikolla alan lisäämään veden juontia ja vähentämään Pepsi Maxin juontia. Kun nesteytys on kunnossa, lopetan pikkuhiljaa makeiden ja vehnästen syönnin.
Tammikuussa alkaa "laihis" eli lihaa ja kasviksia ruokavalio sekä säännöllinen liikunta. Hain jo sarjakortin joogaan jolla rauhallisesti herättelen laiskistuneen kroppani.
Ja kun nämä kaikki osa-alueet alkaa olla säännönmukaisia, aion yrittää innostua kokkaamisesta ja rakastua freeseihin ruoka-aineisiin. Nyt mies on luvannut kokata sen terveellisen ruoan sillä olen väsynyt ja sorrun herkkuihin. Näin jää mäkikset välistä kun ei ole tekosyytä: en jaksa kokata.
Tavoitteena on olla jälleen onnellinen, iloinen ja virkeä. Nyt on tunne että onnistun. Ennen oon aloittanut kaiken yhdellä kertaa ja stressaantunut. Kysyttävää?
Kommentit (9)
Kuulostaa tosi hyvältä. Varmaan voi hyvin mieli sekä kroppa. Upeaa jos olet vielä puolisonkin saanut samaan kelkkaan! Tsempit teille. Ja onnellista uutta elämää. ( taidanpa inspiroitua itsekin...)
Lenkkarit jalkaan ja 4x viikossa sateeseen lenkille ja lopeta toi selittely.
Ps. Hämmennyn aina kun aikuiset ihmiset eivät osaa kelloa. Se on 12:00 päivällä, 00:00 yöllä. 9:00 aamulla, 21:00 illalla. 15:00 iltapäivällä, 3:00 yöllä. Jne...
Otaksun siis, että menitte nukkumaan kello KAKSIKYMMENTÄKAKSI KOLMEKYMMENTÄ.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:37"]Ps. Hämmennyn aina kun aikuiset ihmiset eivät osaa kelloa. Se on 12:00 päivällä, 00:00 yöllä. 9:00 aamulla, 21:00 illalla. 15:00 iltapäivällä, 3:00 yöllä. Jne...
Otaksun siis, että menitte nukkumaan kello KAKSIKYMMENTÄKAKSI KOLMEKYMMENTÄ.
[/quote]
Joo, minäkin hämmästyn aina kun aikuinen kirjoittaa 21:00 illalla. Tulee ihan skitso olo, että pitääkö tuo mua ihan idioottina kun pitää kahteen kertaan vääntää rautalangasta sama asia.
Kuvailet niin kattavasti, että ei juuri mitään kysyttävää ole. Älä kuitenkaan ole liian "sotilaallinen" noissa suunnitelmissasi. Koska itse harrastan kokkailua, niin ajattelen lähinnä sitä. Ruoanlaiton on tarkoitus olla kivaa, ei mikään korjauskohde tai suoritus. Opettele ensin tekemään hyvää kotiruokaa, ruokaa vuodenaikojen mukaan kotimaisista aineksista (kts. joku hyvä peruskeittokirja). Ellei kokkailu nappaa, jätä se suosiolla miehen hommaksi.
Mättöä et tarvitse, siitä luopuminen osoittaa viisautta. Sokeri kannattaa jättää saman tien pois; vähän aikaa on vieroitusoireita, mutta sitten on energiaa enemmän, makuaisti tarkentuu ja voi kaikin puolin paremmin. Monipuolisesta ruoasta saa riittävästi sokeria. Ja kun en ole koskaan maistanut Pepsi Maxia, niin en tajua sen vetovoimaa (pitäisikö maistaa?). Mun mielestä limpparit on juhlajuomia lapsille ja teineille, aikuiset juovat muuta.
Ootko harrastanut joogaa aiemmin? Pelkäätkö, että läskit on tiellä?