Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tukka ei kasva pituutta (kasvaa kyllä muuten)?

Vierailija
01.11.2014 |

Eli tukkani kasvaa n. 1cm/kk, sen näkee juurikasvusta. Mutta pituutta ei ole tullut viimeiseen 5 vuoteen ollenkaan, käyn kampaajalla vain värissä, en anna koskea saksiin ja tukka on aina ihan saman mittainen. Välillä kasvaa pari senttiä pidemmäksi mutta ehkä kuukauden kuluttua on taas samassa vanhassa mitassa. (ja on ohut ja hapsottava)

Syön hyvin (paljon proteiinia) sekä biotiinia purkista. Nyt pitää alkaa miettimään sairauksia, koska jossain on vikaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierokaa päänahkaa aina pesun jälkeen.  Harjaus vain hiusten selvittämiseksi.

Onko raudanpuutetta?

Vierailija
22/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillähän hius vaan "elää" päässä lyhyemmän aikaa kuin muilla (siis tavallisesti hius kasvaa päässä noin 7 vuotta, sulla ilmeisesti sit vaan pari vuotta?), en tiedä mistä se johtuu, mutta ainakin päänahan hieronta stimuloi päänahan verenkiertoa, ja sitä kautta hiuksenkin "terveys" saattaa parantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. En tajua, kuinka yli 5-10 cm:n pituisena kasvaa vain ohutta hapsua? Ja tosiaan kasvavat sen n 1 cm kuukaudessa. Nuori ihminen olen. Voiko tällainen olla luontaista?

Vierailija
24/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kampaajan leikata latvat. Ohuet haarat pois. Jo alkaa kasvamaan.

Vierailija
25/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 07:53"]Anna kampaajan leikata latvat. Ohuet haarat pois. Jo alkaa kasvamaan.
[/quote]

No ei se auta. Jos kyseisen ihmisen hius irtoaa vaikka kolmen vuoden välein niin ne eivät koskaan ehdi kasvaa pitkiksi. Tuo on asia jolle ei itse voi mitään.

Vierailija
26/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muuten tuo latvojen leikkaaminen vaikuta kasvuun. Se latvahan on kuollutta.

Vierailija
27/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäys aiheuttaa hiuksen hapertumista ja se hiutuu pois latvoista eikä näin ollen hiusten pituus etene minnekään. Lopetin hiusteni värjäämisen pari vuotta sitten ja hiukset ovat kasvaneet todella paljon sen jälkeen. Olisko vuosi viimeisen värikäsittelyn jälkeen alkanut tulla pituutta lisää. En ole tuon parin vuoden aikana käynyt kampaajalla ollenkaan. Hiukset ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan aikuisena!

Vierailija
28/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:10"]

Eikä muuten tuo latvojen leikkaaminen vaikuta kasvuun. Se latvahan on kuollutta.

[/quote]

Kaikki hius on kuollutta.

Vierailija
29/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:10"]

[/quote]

Kaikki hius on kuollutta.
[/quote]

No niin on. Minä nyt puhuin siitä latvasta, sekin on kuollutta kuten koko hius :)

Vierailija
30/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella hiusten elinikä voi olla niinkin lyhyt kuin 6-12 kuukautta (lapsella jopa 6-7 vuotta), jolloin se ei käytännössä kasva pituutta juuri lainkaan. Uutta tukkaa entisen tilalle kuitenkin tulee, joten mistään hiustenlähdöstä ei ole kyse.

Vierailija
31/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen ongelma joskus vuosien ajan, enkä sen vuoksi leikannut latvoja ikinä. Kun aloin leikkaamaan huonot latvat pois, alkoi hiuksiin tulla pituutta lisää! Suosittelen.

Vierailija
32/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huonojen latvojen poisleikkaus auttaa hiusta kasvamaan pidemmäksi?

Vierailija
33/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsittele hiuksiani juurikaan, en käy kampaajalla, syön hyvin, käytän hiusöljyjä (luontaisia), mutta hiukset on olleet saman pituiset jo 20 vuotta. :( Ei mikään auta.

Vierailija
34/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjätyissä hiuksissa tapahtuu kemiallista leikkausta jos huonoimpia ei leikkaa pois.

Vierailija
35/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:42"]Miten huonojen latvojen poisleikkaus auttaa hiusta kasvamaan pidemmäksi?
[/quote]

Siten, että hiukset kasvavat hyväkuntoisina enemmän.

Vierailija
36/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ikä? Vanhetessa naisten hiukset ohenevat ja haurastuvat.

Vierailija
37/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:42"]Miten huonojen latvojen poisleikkaus auttaa hiusta kasvamaan pidemmäksi? [/quote] Siten, että hiukset kasvavat hyväkuntoisina enemmän.

[/quote]

Mistä se hiusjuuri tietää että latvoja on poikkastu?

Vierailija
38/39 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina miettinyt tuota samaa ja nyt ainakin omalla kohdallani huomannut syyn. Ei se latvojen leikkaus vaikuta kasvuun MUTTA olen huomannut, että paskat. KUIVAT LATVAT KATKEILEE pois. Ja ei ole auttanut öljyt sun muut. Siksi suosittelen, et leikkautat ne nyt pois ja alat hoitaa hyvillä ja tehokkailla aineilla latvoja, ni johan kasvaa sitä pituuttakin.

Vierailija
39/39 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, en käsittele ja käytössä Nioxin shampoo kolmatta vuotta.

Tukka kasvaa ohuena hapsakkeena ohimoilla ja edessä.

Ennen oli 60cm, tasaisesti paksukuontalo.

Ainoa jota en ole kokeillut on minoksidiili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi