Mihin kuuma makaronilaatikko jotta pääsen nukkumaan?
Tein makruloodaa vknlopulle ja venähti vähän myöhään. Laatikko on ihan liian kuuma jääkaappiin, mihin siis laitan sen? Säilyykö se esim eteisessä, siellä ehkä n. 7-10 astetta viileämpi ilma kuin sisällä (23).
Jos laitan pihalle, salettiin käy linnut tai joku muu örkki sen syömässä, myöskään ei löydy riittävän kestävää peitettä jotta se olisi varmasti turvassa ulkona.
Säilyiskö se n 15 asteessa hyvänä, tai oisko jopa mahkuja pitää se sisällä jos jotenkin jatkais kypsymistään yön aikana jos sitä ei lähde viilentämään?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:40"]
No ei mun ruokia koskaan ole ulkoa linnut tai örkit syöneet. Mutta mä en asukaan kunnan vuokratalossa.
[/quote]
Vanhainkodissa?
Syö pois. Kyllä se vatsassa yön yli säilyy.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:40"]
No ei mun ruokia koskaan ole ulkoa linnut tai örkit syöneet. Mutta mä en asukaan kunnan vuokratalossa.
[/quote] No meillä maalla omakotitalossa on jos jonkinlaista elukkaa, vuokrataloista en tiedä.
Heitä paska parvekkeelta alas. Tee huomenna kunnon ruokaa perheellesi.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 01:03"]
Heitä paska parvekkeelta alas. Tee huomenna kunnon ruokaa perheellesi.
[/quote]
Mikäs elvis tänne tupsahti?
Älkää panko lämpimiä ruokia jääkaappiin. Muut ruuat lämpenevät ja niiden säilyvyys pienenee, ja energiaa kuluu harakoille, varsinkin jos vielä pakastimessa jäähdytettyjä kylmäkalleja perään. Se viileä eteinen on mainio paikka.Sielläkin voi olla paras suojata hiiriltä, mutta tuskin ne kantta osaavat avata. Me käytetään parveketta kylmennykseen ja säilytykseenkin aina kun ilmat ovat sopivia (ulkolämpötila -1stä +10een, kaikelle ei käy samat lämpötilat).
Tuttavaperhe Keski-Suomesta, viis henkeä, tiedän, että pitävät riistasta!