Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on PARAS shampoo rasvoittuville hiuksille?

Vierailija
01.11.2014 |

Joudun pesemään puolipitkät hiukseni päivittäin, ja siltikin tuntuu, etteivät puhdistu kunnolla vaikka vaahdotan joskus kahdestikin yhdellä pesukerralla. Jos jätän yhtenä päivänä pesemättä, niin hiukset ovat armottoman likaiset ja rasvaiset, päätä myöten kiiltävinä. :/

Hyvä shampoo siis haussa!!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö hoitoainetta tyveen? Jos, niin älä.

Vierailija
22/33 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ollut apua Bio Systemsistä (tätä oon ostanut myös paikallisesta kampaamosta) ja sitten oon käyttänyt suihkutettavaa kuivashampoota, kun korvan juurelta ja ohimoilta alkaa rasvottumaan toisena päivänä pesusta. Ennen piti pestä joka päivä ja illalla oli jo rasvaletti. Nykyään pesen joka toinen päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urtekram aloe vers, ja vaivasi suurempi syy kuin shampoo, on todnäk päänahan streptokokki ja se että se työntää ulos vuosien kemikaslimöhnää. Kun vaihdat esim urteen, tuota kestää 5-6 viikkoa vielä

Vierailija
24/33 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistelmä head & shoulders shampoo ja loreal elvital color-vive hoitoaine, noilla oikeesti pysyy tosi rasvaset hiukset kunnossa vaikka niille ei ookaan tarkotettu.

Vierailija
25/33 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rasvoittuva tukka ja otsatukka, ja olen todella epäsiistin näköinen, jos en käy suihkussa päivittäin. Otsatukkaa ei saa asettumaan edes kuivashampoilla tms. Ilman otsista voisin ehkä ollakin kaksi päivää vaikka tukka nutturalla.
Minun ratkaisuni on, että en ota asiasta stressiä, vaan pesen hiukset joka päivä. En käytä mitään rasvaisten hiusten tuotteita, sillä ne kuivattavat latvoja ja vaativat hoitoaineen, jolloin suihkussa menisi huomattavasti kauemmin. Käytänkin mahdollisimman hoitavia, kosteuttavia ja öljyisiä shampoita, joilla tukka ei kylläkään natise puhtauttaan, mutta sepä se ei haittaa, koska käyn kuitenkin taas seuraavana aamuna suihkussa. Samalla latvat pysyvät kuitenkin kunnossa.

Vierailija
26/33 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:10"]

Joudun pesemään puolipitkät hiukseni päivittäin, ja siltikin tuntuu, etteivät puhdistu kunnolla vaikka vaahdotan joskus kahdestikin yhdellä pesukerralla. Jos jätän yhtenä päivänä pesemättä, niin hiukset ovat armottoman likaiset ja rasvaiset, päätä myöten kiiltävinä. :/

Hyvä shampoo siis haussa!!

[/quote]

Itse käytän vain vettä, ja jokatoinen päivä suihkussa käynti riittää. 
Eka kuukaus oli ihan hirveetä pestä vain vedellä :)

Vierailija
27/33 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunankeltuainen. Pelkästään. Eli 2 keltuaista vaikka muovimukiin ja pieni loraus vettä päälle. Sekoita haarukalla ja annostele täysin kuiviin hiuksiin. Hiero päänahkaan ja anna valua latvoihin. Kerää keoksi ja kiinnitä jollain klipsulla.

Nyt voit keskittyä muihin pesutoimiin. Aja vaikka säärikarvat samalla ja tee vartalokuorinta. Kananmunan on hyvä vaikuttaa jonkun aikaa. 10-15 minuuttia on hyvä.

Sitten vaan selkeästi viileää vettä hiuksiin, kannattaa pitää pää alaspäin ettei kananmunat valu pitkin selkää. Huuhtele niin kauan, että vesi on puhdasta. Tietenkin kannattaa ensin antaa vähän päänahkahierontaa jne.

Tadaa. Hiukset ovat puhtaat.

Vierailija
28/33 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tykännyt Tresemmen Silicone Free shampoosta (semmonen puolen litran vihreä läpinäkyvä pullo), jota saa ihan marketeistakin. Silikooni teki mun hiuksista tosi rasvaset ja latteat, joten oon siirtynyt silikonittomiin. Käytän myös XZ:n eri shampoita, mutta niissä ei ole samanlainen rasvanpoistokyky kuin tuossa Tresemmessä :)

Sit käytän noin 1krt viikko syväpuhdistavaa shampoota. Nyt mulla taitaa olla 4 reasonsin, vaihtelen aina sitäkin.

Vierailija
29/33 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keino voisi olla föönauksen lisäksi; laita hoitoaine ENNEN pesua. 

Vierailija
30/33 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidentäkää ihan tosissaan sitä pesuväliä väkisin. Yllättävän äkkiä hiukset rasvoittuvat hitaammin, kun niitä pesee sen 3-4 kertaa viikossa.

Vierailija
31/33 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 08:25"]

Pidentäkää ihan tosissaan sitä pesuväliä väkisin. Yllättävän äkkiä hiukset rasvoittuvat hitaammin, kun niitä pesee sen 3-4 kertaa viikossa.

[/quote]

Tämä on niin totta. Menee oma aikansa,  että rasvoittumisen saa kuriin, se on vaan siedettävä rasvaista tukkaa sen aikaa joka toinen päivä. 

14

Vierailija
32/33 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garnier fructis fresh , itse en ennen kärsinyt rasvoittuvista hiuksista,mutta kun jokunen aika sitten tämä ongelma tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta,ostin kyseistä shampoota eikä ole ollut rasvainen tukka.. itse pesen joka toinen päivä hiukseni.

Vierailija
33/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on se oikesti rasvainen päänahka, niin ei sille juurikaan suuria muutoksia saa pesemällä. Roa kuurin aikaan ei tarvinnut hiuksia pestä kun kahdesti viikossa ja se ilo loppui muutama kuukausi kuurin loppumisen jälkeen. E-pillerit vähenisi rasvaisuutta myös mutta niissäkin tulee se ikä jossain vaiheessa vastaan ja taas on rasvainen päänahka kierre valmis. Minulla ainakin pesuvälien pdennys yritykset toivat vaan pahenevan päänahkan kutimisen. Se on yksilöllistä.. minä olen perinyt isäni vahvasti rasvoittuvan päänahan ja sillä mennään... mutta jospa tässä vielä kävisi niin hyvä tuuri että ennen eläkeikää se rasvoittuminen loppusi.. jos isäni jälkiä siinä saan seurata. Tähän ikään olen kaatanut kymmeniä kampaamo shampoita vessan pönttöön..ei sieltä tähän päähän sellaista shampoota löydy, joka auttaisi. Jos ehtii, niin kannattaa pestä aamulla, se pitää paremmin puhtaana, kuin illalla pesu. Toinen mitä kannattaa myös miettiä, käykö saunassa ja sitten suihkuun hiusten pesuun.. minulla se on pahin rasvaisuuden yhdistelmä. Jollakin tapaa se lämpö alkaa sitä talia nostamaan...  XZ on monia shampoita ja edullisia, niitä vaihdellen voi löytyä jotain itselleen sopivaa.