Longchamp Roseau pilalla??
Heippa mammat! Tarvisin kipeästi apua viisaammilta. Eli säilytyksessä on ollut kyseinen laukku. Kaivoin sen pitkästä aikaa esille ja kauhu oli suuri. Laukun pinnassa oleva ns. kalvo (???) on useista kohdista "rutussa", ihan kuin ilmaa olisi päässyt sen ja nahan väliin. Mikä tämä kalvo on ja voiko laukkua enää pelastaa? Osaisiko suutari tehdä jotai?
Auttakaa epätoivoista :(
Kommentit (31)
Olen miettinyt voisiko injektioneulalla struutata jotain liimaa niihin ilmakuplakohtiin?
A) mistä neula ja tykötarpeet
B) mikä liima sopisi?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:30"]Olen miettinyt voisiko injektioneulalla struutata jotain liimaa niihin ilmakuplakohtiin?
A) mistä neula ja tykötarpeet
B) mikä liima sopisi?
[/quote]
Neulanhan voi ostaa apteekista, pyydät pistossettiä. Saattavat katsoa vähän pitkään mutta mitäpä se apteekkihenkilökunnalle kuuluu mihin neulaa tarvitset. Liimasta en osaa sanoa.
Auts, olen miettinyt ton laukun ostamista, mutta enpä enää sitten tiedä.... :O
Kirppiksillä näkee aika paljon noita samalla tavalla ryppyyntyneitä Longchampeja, ja ihan aitoja tuntuvat olevan. Eilen näpelöin yhtä Roseau'ta, joka oli lisäksi sisältä ihan tahmaiseksi muuttunut.
Injektiovälineitä saa apteekista muutamallakymmenellä centillä, saattavat kysyä käyttötarkoitusta. Ota eri kokoisia neuloja, paksusta menee neste hyvin läpi, mutta tekee ison reiän. Ohut neula saattaa mennä tukkoon. Joku tekstiililiima voisi toimia. Älä ainakaan pikaliimaa kokeile!
Juu, eipä mun vuosikaudet kaapissa rutussa olleet normihintaiset laukut ole menneet miksikään :) Nyt ymmärrän vielä vähemmän tätä merkkilaukkusuosiota, jos eivät edes kestä tuota paremmin eikä reklamoinnistakaan ole hyötyä.
Putsaa nahka ja suojaa uudelleen. Onko joku suojapinta kuivunut eri tavalla kuin nahka. Raaputa tuota kuorta?
Reklamoi kuluttaja-asiamiehen kautta.