Miehistä vain 14 prosenttia ja naisistakin alle neljännes, 22 prosenttia, syö riittävästi kasviksia — miksi et syö kasviksia tarpeeksi?
Mikä teillä on syynä?
Ymmärrän, että suomalaisessa ruuasssa usein ei itsessään juuri ole kasviksia (kiusaukset, makaronilaatikko, kana/jauhelihasoosia ja hiilari jne.), mutta ettekö sitten jaksa siihen kylkeen tai sekaan heittää mitään? Ette kokkaille wokkeja tai muita ruokia, joissa on itsessään paljon kasviksia?
Eikö ole muodustunut rutiinia siitä kasvisten syönnistä ja ette jaksa panostaa?
Kiinnostava aihe, koska niin harva niitä syö tarpeeksi.
Kommentit (59)
Nuo ovat niitä, joilla on pupun kanssa sopimus. Ilmeisesti pupu on kova neuvottelemaan, kun ovat saaneet noin huonot ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat niitä, joilla on pupun kanssa sopimus. Ilmeisesti pupu on kova neuvottelemaan, kun ovat saaneet noin huonot ehdot.
Ketkä nuo? Ne, jotka eivät syö kasviksia?
Siksi että kaltaisesi kehotusten noudattajat saisivat ihmetellä.
Eiköhän säädeta oikein laki paljonko KASVIKSIA pitää jäytää ja nieleskellä sekä ilmoittaa päiväsyönti viralliselle valvontasivulle, että joku on jossain tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea vaiva
Millä tapaa? Musta on helppoa repiä parsa- tai kukkakaalista pari palaa ja heittää kiehumaan perunoiden sekaan tai erikseen. Tai vaikka laittaa pakastekasviksia siiviilään ja kaataa päälle kuumaa vettä vedenkeittimestä, esimerkiksi herneitä tulee syötyä.
Valmiiksi leikkatuja kasviksia saa sekä pakkasesta että tuoreena, helppoa heittää pannulle lihan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä nuo? Ne, jotka eivät syö kasviksia?
Juuri ne.
Kyllähän sitä salaattia voi tehdä erikseen. Itse en tykkää kasvisruu'ista. Minulle lämpimän ruuan pitää olla lihaisa.
Itse syön mutta enimmäkseen itse valmistettuna.
Esim. ruokalassa näkee päivittäin väärin valmistettuja kasviksia. Jäissä olevat parsakaalit, suoraan jäästä sulatetut pavut, joista voi saada mukavat vatsakivut.
Onko se laiskuutta että kiinankaali tarjotaan raakana? Kiinalaiset ja japanilaiset syövät sitä kypsennettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että kaltaisesi kehotusten noudattajat saisivat ihmetellä.
Eiköhän säädeta oikein laki paljonko KASVIKSIA pitää jäytää ja nieleskellä sekä ilmoittaa päiväsyönti viralliselle valvontasivulle, että joku on jossain tyytyväinen.
No emmä ole varma, paljonko niitä tulee syötyä. Ei aina puolta kiloa.
Vastaa nyt mielummin kysymykseen vittuilin sijasta
ap
Syönpäs tarpeeksi. Kasvikset ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä ole mitään hyötyä?
No onhan?
Millä perusteella ei olisi?
Mistä saat kaikki vitamiinit, kivennäis- ja hivenaineet sun muut?
ap
Vierailija kirjoitti:
Kauhea vaiva
Mikä siinä on vaivalloista?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä salaattia voi tehdä erikseen. Itse en tykkää kasvisruu'ista. Minulle lämpimän ruuan pitää olla lihaisa.
Ei tässä ole kyse kasvisruuasta, vaan kasvisten syönnistä. Lihan kanssa voi syödä kasviksia.
Ja ei sen tartte olla salaatti, voi vaikka höyryttää parsaa tai paahtaa kesäkurpitsaa siihen kylkeen.
Varmaan nämä "suositukset" on taas vedetty överiksi vähän niin kuin se että vettä pitäisi suunnilleen jatkuvasti vedellä kiduksiin, että "suositukset" täyttyisivät.
Pidän valtavasti kasviksista, mutta sesongin ulkopuolella ne ovat liian kalliita. Kesällä tulee ostettua paljon kasviksia kun ne ovat niin halpoja silloin.
Jostain syystä sitä ajattelee että esim. salaatin teko vie liikaa aikaa. Vihaan ruuanlaittoa joten laitan lämpimän ruuan ja sen jälkeen en enää jaksa paloitella salaatin aineksia.
Eli laiskuus.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nämä "suositukset" on taas vedetty överiksi vähän niin kuin se että vettä pitäisi suunnilleen jatkuvasti vedellä kiduksiin, että "suositukset" täyttyisivät.
Suositus on yhä vähintään 500 grammaa kasviksia, hedelmiä ja marjoja päivässä.
Mielestäni todella vähän ja helppo saavuttaa, jos vaikka heittää aamupuuroon marjoja, lounaalla ja illallisella lautasella on kasviksia ja joku hedelmä on osa vaikka välipalaa tai jotain jälkiruokaa.
Suomalaiset ovat makean perään.