Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli laittoi tytölleni viestin

Vierailija
31.10.2014 |

Tyttö tuli illalla isältään ja hetken päästä tuli viesti: kuka avannut rasvattoman jugurttini? Tyttö (13-v) ei siihen vastannut, niin 10 min päästä tuli vastaus odotan vastausta.

Mitä olette mieltä ? Minusta jotenkin surullinen ja outo juttu

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:22"]

Ei voi aikuisen maailma kaatua yhteen jogurttiin. Ylilyönti "äiti" puolelta..... Koska hän olisi voinut seuraavalla kerralla mainita tytölle ettei söisi niitä (ja hommaisi tytölle omat) miksi vaivautua laittaan tekstari oikein lapselle... Olis kiukutellu lapsen isälle! Harmittaa... Koita tsempata tyttö ettei välitä. T. Äitipuoli itsekin, joka hommaa aina miehen lapselle laktoosittomat tuotteet vain lasta varten

[/quote]

Kyllä vaan voi äitipuolen maailma kaatua tuollaisistakin jutuista. En oo ap, mutta aikalailla samantapaisia tilanteita tulee liki viikottain eteen, mun ja exän lapset eivät vaan tee äitipuolen mielestä yhtään mitään oikein. Jos ne menee heille itse, se on väärin, jos isänsä noutaa, se on väärin ja kaikki purnataan tekstareina lapsille. Olen ottanut exän kanssa asian puheeksi; turhaan. Lapset on jo ihan hyvän ikäisiä ja ovat itse näyttäneet viestit isälleen ja joskus vanhempi on vastannut jotain teinixiä, eli näsäviisasta, äitipuolelleen takaisin noihin ihmeellisiin haukkumis- ja nillittämisviesteihin, ja tuloksena on ollut isän pitämä puhuttelu. ...sen jälkeen isompi ei mennyt moneen viikkoon isälleen, enkä häntä siihen pakottanutkaan. Minustakin oli parempi että oli kotona jossa on edes ajoittain tasapainoinen vanhempi paikalla (minä ;) )

Olen itsekin äitipuoli eikä kyllä tuu mieleen lähetellä mitään kitinäviestejä lapselle.

Vierailija
42/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:23"]

Av ei petä koskaan. Biologisen äidin kertomus murrosikäisen tytön ja äitipuolen väleistä perustuen yhteen tekstiviestiin tuottaa välittömästi kolme sivua tulikivenkatkuista paheksuntaa. Pitäisikö tässä nyt itkeä vai nauraa. Ok, äitipuoli saattaa olla julma niuho ja nuttura kireällä. Yhtä hyvin voi olla, että uusperheessä on käynnissä jokin pidempiaikainen taistelu tyttären ja äitipuolen välillä, eikä tässä taistelussa ole vain yhtä syyllistä. Kyllähän teinit ovat ihan mestareita tahallaan ärsyttämisessä. Usen pienistä asioista kertyy suuri puro. Esim. tahallaan väärään pyykkikoppaan laitetut vaatteet, vääriin paikkoihin lojumaan jätetyt tavarat, pohjista märät lasit puupöydällä kymmenen huomautuksen jälkeen, tiettyyn ruokaan varattujen ainesten syöminen jne. En ole kenenkään äitipuoli, mutta kyllä mulla on joskus palanut totaalisesti käämit jonkin näennäisesti pienen asian jälkeen. Sitä asiaa on vaan silloin edeltänyt sata vastaavaa tapahtumaa. Mutta meillähän ei ole täällä mitään keinoa tietää, mitä uusperheen taloudessa on ennen jogurttiepisodia tapahtunut. Tietenkään äitipuolen tapa toimia ei ollut kovin aikuismainen, mutta ainakaan viestissä ei varsinaisesti haukuttu ketään. Ehkäpä äitipuoli vaan oli aika turhautunut tilanteeseen ja halusi sen tuoda julki. Mä ainakin tunnustan, että olen miehelleni sanonut lauseita tyyliin "päätit sitten syödä lasagneen varatut juustoraasteet" tai "laitoit sitten lakanapyykin joukkoon punaiset sukat". Olen siis kamala pirttihirmu, alapeukkujen tulvaa odotellessa.

[/quote]

Hah. Oli uusperheessä menossa mikä tahansa tilanne lapset EIVÄT OLE SYYLLISIÄ. Kuten eivät missään muussakaan perhemuodossa. Jos sulla on yhtään empatiakykyä, niin mieti vähän. Tyttö tulee kotiinsa, ja hänen peräänsä laitetaan viesti syödystä jugurtista. Kyllä mun 13v lapsi ainakin hämmentyisi. Toisin kuin siitä, että mä sanon hänelle että söit sitten sen jugurtin. Aika harvan äitipuolen kanssa se suhde kuitenkaan on niin läheinen. On aivan sama mitä on tapahtunut ennen tai jälkeen, niitä asioita EI PURETA LAPSILLE. Uusperheessä nämä asiat ovat vielä paljon herkempiä yleensä, kun mukana on vieraampia ihmisiä. Aika jännä muuten, mä en ole koskaan kokenut lasteni ärsyttävän tahallaan, sen "ärsyttämisen" alla on joku syy. Ap vielä kertoi että tyttö on tosi kiltti. Mutta eihän ap:n kokemusken voi pitää paikkaansa, koska todennäköisesti hän on vain todellisuudentajuton, katkera exä, joka vielä vähemmän ymmärtää omaa lastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:22"]

Ei voi aikuisen maailma kaatua yhteen jogurttiin. Ylilyönti "äiti" puolelta..... Koska hän olisi voinut seuraavalla kerralla mainita tytölle ettei söisi niitä (ja hommaisi tytölle omat) miksi vaivautua laittaan tekstari oikein lapselle... Olis kiukutellu lapsen isälle! Harmittaa... Koita tsempata tyttö ettei välitä. T. Äitipuoli itsekin, joka hommaa aina miehen lapselle laktoosittomat tuotteet vain lasta varten

[/quote]

Kyllä vaan voi äitipuolen maailma kaatua tuollaisistakin jutuista. En oo ap, mutta aikalailla samantapaisia tilanteita tulee liki viikottain eteen, mun ja exän lapset eivät vaan tee äitipuolen mielestä yhtään mitään oikein. Jos ne menee heille itse, se on väärin, jos isänsä noutaa, se on väärin ja kaikki purnataan tekstareina lapsille. Olen ottanut exän kanssa asian puheeksi; turhaan. Lapset on jo ihan hyvän ikäisiä ja ovat itse näyttäneet viestit isälleen ja joskus vanhempi on vastannut jotain teinixiä, eli näsäviisasta, äitipuolelleen takaisin noihin ihmeellisiin haukkumis- ja nillittämisviesteihin, ja tuloksena on ollut isän pitämä puhuttelu. ...sen jälkeen isompi ei mennyt moneen viikkoon isälleen, enkä häntä siihen pakottanutkaan. Minustakin oli parempi että oli kotona jossa on edes ajoittain tasapainoinen vanhempi paikalla (minä ;) )

Olen itsekin äitipuoli eikä kyllä tuu mieleen lähetellä mitään kitinäviestejä lapselle.

[/quote]

Hyi kamala! Täysin ala-arvoista lähettää tuollaisia viestejä lapsille!! Sinuna vaihtaisin lasten numerot ja kieltäisin antamasta äitipuolelle.Eihän se edes hänen asiansa ole, vaan isän, kommunikoida lasten kanssa!

Vierailija
44/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee niin mieli avautua tähän!

Tuli kyllä omat lapsuusajat mieleen tästä jutusta. Meillä sekopäinen äitipuoli ei antanut isän vanhasta liitosta oleville lapsille minkäänlaista ihmisarvoa. Saivat vielä nopeassa tahdissa kaksi uutta kakaraa ja nehän ajoivat äpärien ohi oitis.

Muistan vähän vastaavan jääkaappiepisodin: Meillä oli luksusta, jos joskus jääkaapissa oli tuoremehua. Lapset saivat juoda pääasiassa mehukattisekamehua, tropic tai herranjumala-valion tuoremehut eivät kuuluneet jääkaapin perus sisältöön. Sitten kun nämä kaksi prinsessaa syntyivät ja siirtyivät äidinmaidosta muihin juomiin, alkoi jääkaappiin ilmestyä näitä "kalliimpiakin" mehua, mutta niihin oli aina kuulakärkikynällä kirjoitettu: "tytöt". Auta armias, jos menit juomaan näitä mehuja.

Sain tuolloin ihan kohtuullista viikkorahaa, joten kerran ostin vastaavaa tuoremehua omilla rahoillani kaappiin ja laitoin siihen oman nimeni. Sekin oli kuulemma aiheuttanut jotain napinaa, ilmeisesti sen vuoksi että en ollut enää pikkulapsi enkä saanut juoda tuoremehua. Minun olisi pitänyt juoda sekablandista ilmeisesti niin kauan kunnes muutan kotoa pois.

Sitten tämä sekoboltsi äitipuoli hurahti vyöhyketerapiaan ja siellä kämpässä pyöri joku druidi oksan kanssa mittailemassa zeniä, khiitä ja vittu varmaan kosteusongelmiakin. Kun tämä "asiantuntija" oli tutkinut jääkaapin sisällön ja huomannut, että äidin pikku kullannuput vetää tuoremehua, oli ne kaikki kaadettu viemäriin. Ilmeisesti sitrushedelmä-juomat olivat erityisen haitallisia pikkulapsille.

Sen jälkeen vapauduin juomaan mitä tahansa mehua halusin. Äitipuoli ei enää käyttänyt ylintä päätäntävaltaa taloutemme mehupolitiikassa. Yritti ehkä pestä itseään synneistä puhtaiksi antamalla minun myrkyttää itseni samoilla mehuilla millä hän meinasi vahingossa tappaa omat silmänteränsä.

Olen luonnollisesti aikuisena kompensoinut tätä traumaa juomalla liikaa tuoremehuja niin että refluksioireet ovat polttaneet kurkunpään ja ylipainoa on kertynyt liiallisen sokerin vetämisestä. En silti syytä tästä äitipuoltani. Hänhän oli vain sairas narsisti.

Vierailija
45/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHA!!! :DDD Ette oo helvetti tosissanne!!! Siis haukutte narsistiksi jonkun jogurtin takia, mitä helvetin persettä oikeesti????

Vierailija
46/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ens kerralla sinne samaa jogurttia tuplaten. Ääliö nainen kyllä

Vierailija
47/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että vaikka uusperheen "äitipuoli" tekisi mitä vain, niin aina löytyy sanomista. Ja meillä ainakin, kun keksimiset loppuu, niin alkaa valehtelu äitipuolen toimista ihan fb-palstoilla. Onneksi maailma on niin pieni, että ihmeesti nekin valheet meidän tiedoksemme päätyvät kuvankaappauksineen. Katsotaan mitä niille sitten jatkotoimenpiteinä tehdään. Mutta itse tähän avaukseen vielä, että mitenkähän tuo asia oikeasti on mennyt :)

Vierailija
48/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollaisia juttuja ei kysellä tekstarilla, suullisesti voisin kysyä jos huomaisin että joku olis syöny jogurttini, (huolimatta siitä olisiko "epäilty avaaja" verisukulainen vai tytärpuoli), mutta noin mitättömän jutun takia en mitään tekstareita laittaisi. Ei tuo täysin järkevältä aikuiselta toiminnalta kuullosta.

Vierailija
49/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuli lähemmäs nelikymppiselle naisillekin paha mieli, kun omat lapsuusmuistot palasivat mieleen. Vanhempani erosivat ollessani teini-ikäinen ja isän uusi vaimo oli äärimmäisen mustasukkainen ihminen ja jo olemassaoloni oli ilmeisesti liikaa tälle akalle.

En onneksi joutunut ikinä asumaan hänen kanssaan, mutta jo vierailut ja yhteydenpito isääni oli yhtä tuskaa ja aiheutti aina paha mieltä. Itse olin liian kiltti enkä osannut puolustautua vasta kuin yli parikymppisenä, jolloin tilanne meni niin pahaksi, ettemme enää tämän "äitipuoleni" kanssa olleet missään väleissä. Nyt ovat luojan kiitos jo eronneet ja olen saanut mahdollisuuden rakentaa uudelleen isä-tytärsuhdetta.

Mutta toivon, että vastaavissa tilanteissa olevat osaisivat jotenkin puuttua tilanteeseen. Itseeni kaikki arvostelu, ikävät sanat ja kiusanteko jättivät ikuiset arvet. Isäni ei osannut tilanteeseen puuttua tuolloin mitenkään, vaikka jälkeenpäin on myöntänyt nähneensä, ettei kaikki ollut ok.

Vierailija
50/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi nipo äitipuoli. En laittanut, mutta olisin voinut laittaa vuosia sitten tekstiviestin mieheni pojalle "oletko syönyt suklaat jääkaapista?" ja viesti olisi näyttänyt ääliömäiseltä. Taustalla tilanne, että ahmimishäiriöstä kärsivä lapsi veti salaa joka päivä koulun jälkeen pari levyä suklaata. Ylipainoa reilusti, eikä kumpikaan vanhemmista edes tajunnut asiaa. Kunnes koulusta asiaan puututtiin ja nyt lapsi erikoissairaanhoidon piirissä. Ylipainoa monta kymmentä kiloa, esiteini-ikäinen. Edelleen ahmii, vanhemmat ei puutu ja tämä äitipuoli pitää päänsä kiinni, puree hammasta itsekseen...

Vierailija
51/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi teillä oli kaapissa suklaalevyjä, jos lapsella oli ahmimishäiriö?

Vierailija
52/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkunaa jokaiselta. Meillä eivät lapset (ihan omat) todellakaan ota jääkaapista tai kaapista mitä haluavat. Eikä ottaisi kyllä kukaan mukaan.

Vierailija
53/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisinko itse vastaavassa tilanteessa jaksanut laittaa viestiä, mutta meillä ei mennä kaivelemaan jääkaapista omin päin mitään. Aikuisetkin neuvottelevat syömisistä keskenään, esim. jos jäljellä on yksi jugurtti niin kysellään onko ok syödä se.   Lisäksi tytärpuolella on ollut pientä paino-ongelmaa ja hän ei myöskään äidillään käy syömässä jääkaapista mitä lystää ja milloin hyvänsä.

Lisäksi ap:n viestistä ei tullut selväksi oliko jugurtti vain avattu, mutta ei syöty tai vain maisteltu lusikallinen (olisi tosi tyhmää tehdä näin jos kyseessä on pieni jugurttipurkki) vai oliko kyseessä litran jugurtti, joka oli avattu ja otettu vaikka lasillinen. 

Vierailija
54/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:02"] Jos molemmilla on omat rahat, kuten jokaisella järkevällä uusperheellisellä on, ymmärrän että ottaa aivoon, jos miehen vieras syö omat ruuat. Tietysti lapselle pitäisi tehdä säännöt selväksi. Ihmettelen kyllä, miksi lapsi ei kysy kylässä, mitä saa syödä tai onko lupa ylipäänsä mennä jääkaapille. [/quote] Miksi kenenkään (perheen tyypistä huolimatta) pitäisi vaalia niitä "omia" rahojaan niin tiukasti, ettei kukaan muu saa sitä Omalla Rahalla ostettua jugurttipurkkia avata? Ja ap ei painottanut tytön viettäneen aikaa äitipuolensa talossa, vaan isällään  Tytär tuskin on isänsä luona vieras, vaan kuuluu kotiin ehkä jopa enemmän kuin se dieettinainen. [/quote] Ai joku huoranpenikka menneisyydestä kuuluu enemmän toisen ihmisen kotiin kuin ihminen itse? Oletko sinäkin vain vieras miehesi kodissa vai mistä moinen naista alentava asenne?

[/quote]

Vai "miehesi kodissa". Tuo ilmaisuko ei ole alentava? Hahaha! Minä en ainakaan asu MIEHENI kodissa, vaan MEIDÄN kodissa.
[/quote]
Lue alkuperäinen kommentti. Siinä kirjoittaja väittää, että koti on vähemmän naisen koti kuin miehen tai tämän toisessa osoitteessa kirjoilla olevan lapsen koti. Nainen on vain miehen seksikumppani omassa kodissaan. Se on törkeää naisen halventamista, totta kai kodin pitäisi olla yhteinen kaikille ja avo- tai aviopuolison kutsuminen seksikumppaniksi vain siksi että kyse on uusperheestä saa ainakin minut oksennuksen partaalle.

Vierailija
55/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo naimen sen vanukasmiehen vaimon sisko?

Vierailija
56/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliks käy näitä lapsia jotka joutuvat tekemisiin tommosten itsekkäitten ja ilkeitten ihmisten takia...

ketä oikeesti kiinnostaa yks jogurtti..

aika natsi touhuu.. voisin kuvitella..

Vierailija
57/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:54"]Täällä yksi nipo äitipuoli. En laittanut, mutta olisin voinut laittaa vuosia sitten tekstiviestin mieheni pojalle "oletko syönyt suklaat jääkaapista?" ja viesti olisi näyttänyt ääliömäiseltä. Taustalla tilanne, että ahmimishäiriöstä kärsivä lapsi veti salaa joka päivä koulun jälkeen pari levyä suklaata. Ylipainoa reilusti, eikä kumpikaan vanhemmista edes tajunnut asiaa. Kunnes koulusta asiaan puututtiin ja nyt lapsi erikoissairaanhoidon piirissä. Ylipainoa monta kymmentä kiloa, esiteini-ikäinen. Edelleen ahmii, vanhemmat ei puutu ja tämä äitipuoli pitää päänsä kiinni, puree hammasta itsekseen...
[/quote]
Ymmärrätkö, että lapsella on sairaus? Ja kyllä siellä jonkun muunkin perä leviää, jos suklaata on aina noin valtavat määrät saatavilla. Onko suhtautumisesi syöpäpotilaisiin ja onnettomuudessa loukkaantuneisiinkin yhtä myötätuntoinen?

Vierailija
58/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te uusperheelliset ette ennen yhteenmuuttoa/avioitumista vaadi niiltä ainutkertaisilta ja maailman ihanimmilta hanimussukoiltanne kirjallista vakuutusta aiemmin syntyneiden lasten hylkäämisestä jos ne lapset sitten teitä vaivaavat? Teille sopiva puolisohan heivaisi lapsensa heti ja teille sopimaton pysähtyisi hetkeksi miettimään ja tajuaisi sittenkin rakastavansa omia lapsiaa ja jättäisi teidät. Kaikille win-win tilanne.

Vierailija
59/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsket kusta sen jogurttipurkkeihin.

Vierailija
60/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi äitipuoli on idiootti, se ei tarkoita että kaikki olisivat! Tuskin kaikki oikeat äiditkään käyttäytyvät samalla tavoin kuin ääripään tyypit.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi