Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli laittoi tytölleni viestin

Vierailija
31.10.2014 |

Tyttö tuli illalla isältään ja hetken päästä tuli viesti: kuka avannut rasvattoman jugurttini? Tyttö (13-v) ei siihen vastannut, niin 10 min päästä tuli vastaus odotan vastausta.

Mitä olette mieltä ? Minusta jotenkin surullinen ja outo juttu

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...nämä ovat vaikeita asioita ja harva sellainen, joka ei ole elänyt uusperheessä, niin tällaisia ymmärtää. Jos tulen esimerkiksi nälissäni kotiin töistä ja huomaan, että jääkaapista olisi syötykkin vaibihkaa se, mitä olin itse kaavaillut syövän, vaikka sitten joku jugurtti ja mieheni lapsen pitäisi olla silloin äidin luona kotonaan, niin voisi siinä vähän ärsyttää. Kyrsii nämä tekopyhät kommentit...ihan kuin yksikään bioäiti ei sortuisi kiukuttelemaan lapsilleen väsyneenä ja nälkäisenä...tai ärsyyntymään, jos kallis naamarasvapurkki on tyhjätty vaivihkaa...tai juuri ennen tärkeää työtapahtumaa huomaat hiuslakkapullosi olevan tyhjä tai viimeiset ehjät sukkahousut onkin viety....ripsivärisi on jätetty auki ja se on kuivunut...kaikki kännykkälaturit on "lainattu" ja sinulta loppuu akku...tyynylläsi on kengän jälki...pienen vauvasi pinasänkyyn on heitelty pikkulegoja...autosi penkkiin on kaatunut mehua, vaikka et halua että siellä syödään...autosi verhoilussa on syöty purukumi..palkkanauhasi on avattu ja varmaankin myös luettu...vieraita varten varaamasi herkut on syöty ja huomaat sen, kun vieraat ovat jo olohuoneessa jne..Oli koti kenen hyvänsä, tavara/kohde kenen hyvänsä ja oli siellä ollut kuka hyvänsä, niin tuollaiset nyt vaan voi oikeasti toisia ärsyttää.Erityisesti väsyneenä ja stressaantuneena.

Vierailija
22/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin vituttais jos oisin säästänyt jogurtin ja tyyliin himoinnut sitä koko päivän ja töistä tullessa se olisikin syöty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen äitipuoli laittoi lapselle kuvaviestin. Kuvassa oli irvistävä 1-vuotias ja teksti: Hyvää halloweenia t: pikkusisko

Vierailija
24/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, jos siellä on niin, että äitipuoli ostaa itse omat ruokansa ja mies omansa? Mies on sellainen tarkan euron mies, kaikki pitää maksaa puoliksi, vaikka mies tienaa enemmän?
Minulla on exän uuden vaimon kanss sellaiset välit, että voimme tarvittaessa soittaa toisillemme, jos joku asia häiritsee..suosittelen ihan kaikille.

Vierailija
25/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi hoikahkossa kunnossa? Jos äitipuolta mietityttää joku syömishäiriö, jota halusi testata? Että ottaako normaalia jogurttia vai veteleekö ne light versiot kaloreiden välttely-tarkoituksella? Tuntuu niin ihmeelliseltä tämä, että tyttäresi ei muka osaa tuollaista " kyllä söin/en syönyt" asiaa muka itsekseen hoitaa ilman, että joutuu kysymään sinulta vastausta vaan "vasikoi" äitipuolen kyttäävänä hulluna heti.

Itse tein vastaavanalisen tempun, kun nuorempi pikkusiskoni tuli kylään lomilla ja kuulin siskoni käyvän vaa'alla joka aamu ja ikää vasta 13. Sitten otin syömistavat puheeksi, kun huomasin light-kaman katoavan, vaikka valittavana oli oikeasti myös teinien makuun olevaa roskaruokaa, kokkasin ja pöydällä oli eri herkkuja, joiden tiesin uppoavan siskooni. Noh, anoreksiahan se sillä sitten oli. Kysy äitipuolelta, että miksi kyseli jogurtin perään, ihan ystävällisesti ja tiedustele, että onko äitipuolella jotain epäilyksiä.

Vierailija
26/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi hoikahkossa kunnossa? Jos äitipuolta mietityttää joku syömishäiriö, jota halusi testata? Että ottaako normaalia jogurttia vai veteleekö ne light versiot kaloreiden välttely-tarkoituksella? Tuntuu niin ihmeelliseltä tämä, että tyttäresi ei muka osaa tuollaista " kyllä söin/en syönyt" asiaa muka itsekseen hoitaa ilman, että joutuu kysymään sinulta vastausta vaan "vasikoi" äitipuolen kyttäävänä hulluna heti.

Itse tein vastaavanalisen tempun, kun nuorempi pikkusiskoni tuli kylään lomilla ja kuulin siskoni käyvän vaa'alla joka aamu ja ikää vasta 13. Sitten otin syömistavat puheeksi, kun huomasin light-kaman katoavan, vaikka valittavana oli oikeasti myös teinien makuun olevaa roskaruokaa, kokkasin ja pöydällä oli eri herkkuja, joiden tiesin uppoavan siskooni. Noh, anoreksiahan se sillä sitten oli. Kysy äitipuolelta, että miksi kyseli jogurtin perään, ihan ystävällisesti ja tiedustele, että onko äitipuolella jotain epäilyksiä.

Vierailija
27/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:19"]

Hmmm...nämä ovat vaikeita asioita ja harva sellainen, joka ei ole elänyt uusperheessä, niin tällaisia ymmärtää. Jos tulen esimerkiksi nälissäni kotiin töistä ja huomaan, että jääkaapista olisi syötykkin vaibihkaa se, mitä olin itse kaavaillut syövän, vaikka sitten joku jugurtti ja mieheni lapsen pitäisi olla silloin äidin luona kotonaan, niin voisi siinä vähän ärsyttää. Kyrsii nämä tekopyhät kommentit...ihan kuin yksikään bioäiti ei sortuisi kiukuttelemaan lapsilleen väsyneenä ja nälkäisenä...tai ärsyyntymään, jos kallis naamarasvapurkki on tyhjätty vaivihkaa...tai juuri ennen tärkeää työtapahtumaa huomaat hiuslakkapullosi olevan tyhjä tai viimeiset ehjät sukkahousut onkin viety....ripsivärisi on jätetty auki ja se on kuivunut...kaikki kännykkälaturit on "lainattu" ja sinulta loppuu akku...tyynylläsi on kengän jälki...pienen vauvasi pinasänkyyn on heitelty pikkulegoja...autosi penkkiin on kaatunut mehua, vaikka et halua että siellä syödään...autosi verhoilussa on syöty purukumi..palkkanauhasi on avattu ja varmaankin myös luettu...vieraita varten varaamasi herkut on syöty ja huomaat sen, kun vieraat ovat jo olohuoneessa jne..Oli koti kenen hyvänsä, tavara/kohde kenen hyvänsä ja oli siellä ollut kuka hyvänsä, niin tuollaiset nyt vaan voi oikeasti toisia ärsyttää.Erityisesti väsyneenä ja stressaantuneena.

[/quote]

Uusperheellisen pitäisi olla fiksumpi kuin ydinperheen äidin ja ymmärtää että lapsen elämässä on muutenkin paljon muutoksia eikä siihen tarvita enää lapsellisesti käyttäytyvää aikuista terroristiä ja ainakin opetella käyttäytymään niinkuin aikuisen kuuluu eikä rähjää nälkäisenä niinkuin pikku vauva.

Vierailija
28/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se nyt vain on niin, että uusperheen äidit on ihan normaaleja ihmisiä, ei mitään yli-ihmisiä. Minulla palaa vati omien lasteni kanssa, kuten myös miehen lapsen kanssa. Ihan tasapuolisesti siedän huonoa käytöstä keltään näistä kolmesta. Kaikkia kohtelen ihan samalla tavoin. En kohtele miehen lasta silkkihansikkain, kun en kerran omia lapsianikaan. Voitte ydinperheen ämmät olla siitä ihan mitä mieltä haluatte. Minä olen tasapuolinen, aina.

Vierailija
29/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmetytä yhtään. Onneksi tyttö jo tuon ikäinen, että ymmärtää kun selittää, ettei tuo ole järkevää käytöstä.

Lasteni vieraillessa isällään heitä käytetään lähinnä biojäteastioina. Ovat alle kouluikäisiä ja asia alkanut vähitellen selviämään minulle kun olen day on iskeä misteli ja kuunnellut. Eikä asialle voi mitään muuta kuin pitää lapset poissa isän luota. Josta taas seuraa hirveä riita. Ensin en asiaa uskonut, mutta niin pihi lasten isä on ja uusi vaimo ahne, että uskon asian olevan totta. Kun en pysty asiaa todistamaan, en asialle mitään voi tehdä.

Vierailija
30/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

58
Autocorrect moka:
Syömiskeskustelua (=day on iskeä mistelli ja)

Vierailija
31/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että jos jugurttipurkki oli AVATTU, siellä varmaan oli sille äitipuolelle kuitenkin vielä syötävää jäljellä. Muutenhan se olisi laittanut, että "kuka on syönyt kaikki rasvattomat jugurtit jääkaapista?" ?

Onko se nyt niin kamalaa, jos mamma ei saakkaan vetää koko purkillista naamaan, vaan vaikka puolet? Ihan varmana kyse niistä isommista litran päniköistä.

Vierailija
32/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:33"]

Tyttö tuli illalla isältään ja hetken päästä tuli viesti: kuka avannut rasvattoman jugurttini? Tyttö (13-v) ei siihen vastannut, niin 10 min päästä tuli vastaus odotan vastausta. Mitä olette mieltä ? Minusta jotenkin surullinen ja outo juttu

[/quote]

Selvä (ja surullinen) juttu. Lapsesi on saanut äitipuolekseen ääliön. Ei varmaan ole omia lapsia noin lapsellisesti käyttäytyvällä ihmisellä. Nyt selität tytölle aikuisena, että hän on lapsi, eikä ole vastuussa äitipuolensa lapsellisesta käytöksestä. Ja otat yhteyttä isään ja pyydät hiukan iettimään, millaiselle idiotismille lapsensa haluaa altistaa.

Vierailija
33/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:02"] Jos molemmilla on omat rahat, kuten jokaisella järkevällä uusperheellisellä on, ymmärrän että ottaa aivoon, jos miehen vieras syö omat ruuat. Tietysti lapselle pitäisi tehdä säännöt selväksi. Ihmettelen kyllä, miksi lapsi ei kysy kylässä, mitä saa syödä tai onko lupa ylipäänsä mennä jääkaapille. [/quote] Miksi kenenkään (perheen tyypistä huolimatta) pitäisi vaalia niitä "omia" rahojaan niin tiukasti, ettei kukaan muu saa sitä Omalla Rahalla ostettua jugurttipurkkia avata? Ja ap ei painottanut tytön viettäneen aikaa äitipuolensa talossa, vaan isällään  Tytär tuskin on isänsä luona vieras, vaan kuuluu kotiin ehkä jopa enemmän kuin se dieettinainen. [/quote] Ai joku huoranpenikka menneisyydestä kuuluu enemmän toisen ihmisen kotiin kuin ihminen itse? Oletko sinäkin vain vieras miehesi kodissa vai mistä moinen naista alentava asenne?

[/quote]

Vai "miehesi kodissa". Tuo ilmaisuko ei ole alentava? Hahaha! Minä en ainakaan asu MIEHENI kodissa, vaan MEIDÄN kodissa.

Vierailija
34/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:21"]

No kyllä muakin vituttais jos oisin säästänyt jogurtin ja tyyliin himoinnut sitä koko päivän ja töistä tullessa se olisikin syöty.

[/quote]

Mutta et toivottavasti ole niin tyhmä ja julma, että kaadat vitutuksesi noin typerästä asiasta lapsen niskoille????? Aikuinen kykenee ottamaan vastuun omista vitutuksistaan. Tulee mieleen se ajatus, että sinun arkesi on jonkun lapsuus. Ja toinenkin; rikki menneet tavarat (tai syödyt jugurtit) ovat helposti korjattavissa, mutta kovat sanat rikkovat lapsen sydämen. Suru niiden lasten puolesta jotka joutuvat kasvamaan julmien ihmisten kanssa samassa talossa.

Vierailija
35/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:02"] Jos molemmilla on omat rahat, kuten jokaisella järkevällä uusperheellisellä on, ymmärrän että ottaa aivoon, jos miehen vieras syö omat ruuat. Tietysti lapselle pitäisi tehdä säännöt selväksi. Ihmettelen kyllä, miksi lapsi ei kysy kylässä, mitä saa syödä tai onko lupa ylipäänsä mennä jääkaapille. [/quote] Miksi kenenkään (perheen tyypistä huolimatta) pitäisi vaalia niitä "omia" rahojaan niin tiukasti, ettei kukaan muu saa sitä Omalla Rahalla ostettua jugurttipurkkia avata? Ja ap ei painottanut tytön viettäneen aikaa äitipuolensa talossa, vaan isällään  Tytär tuskin on isänsä luona vieras, vaan kuuluu kotiin ehkä jopa enemmän kuin se dieettinainen. [/quote] Ai joku huoranpenikka menneisyydestä kuuluu enemmän toisen ihmisen kotiin kuin ihminen itse? Oletko sinäkin vain vieras miehesi kodissa vai mistä moinen naista alentava asenne?

[/quote]Eikö tuo "huoranpenikka" ole naista alentava.Siinä ei mielestäni lapsen äitiä juuri arvosteta. Miten muuten joku ihminen voi oikeasti ajatella noin. Jos alat kimppaan miehen kanssa jolla on lapsia hyväksyt myös lapset. Tai sitten jätät miehen ottamatta. Kyllähän ne lapset kuuluu olla tärkeimmät

Vierailija
36/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Himoinnut rasvatonta jogurttia? Ahahahaaaaa.

Ja eiköhän siitä purkista riitä vielä, jos kerran oli vain avattu ja otettu (kerran?).

Ja mistä lapsi voi tietää, että juuri se tuote on jonkun "himoitsemaa" herkkua? Laittaisi nipo sitten nimensä purkin kylkeen.

Vierailija
37/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, äitipuolella helppo elämä jos tuommoinen asia vaivaa Noin paljon :/ mielestäni ruoka/syöminen on semmonen mistä ei voi syntyä kinaa,.kunhsn sitä on jos lapsella kerran nälkä! Eriasia jos jemmaamalla jemmaat jotain herkkuja itelles ja ipanat käy popsiin ne kysymättä. Mutta tuollaisesta ei aikuisten oikeesti voi vetää hernettä nekkuun. Miehen lapsi joskus vahingossa mun 1500e tietokoneen vetäs lattialle muttei tullut mieleenkään alkaa 3veelle huutamaan....

Vierailija
38/89 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullista luettavaa, tulin minäkin ihan surulliseksi tytön ja äidin puolesta. Miten joku voi tehdä noin, pienistä asioista koostuu aito välittäminen ja tämä ei kyllä ole sitä. Toivottavasti tyttö ei joudu siellä paljon olemaan. Miksi ihmeessä ihmiset ottavat puolison jonka lapsia ei kestetä tai mollataan, liian paljon omituisia uusperheitä.

Vierailija
39/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:22"]

No mutta, jos siellä on niin, että äitipuoli ostaa itse omat ruokansa ja mies omansa? Mies on sellainen tarkan euron mies, kaikki pitää maksaa puoliksi, vaikka mies tienaa enemmän? Minulla on exän uuden vaimon kanss sellaiset välit, että voimme tarvittaessa soittaa toisillemme, jos joku asia häiritsee..suosittelen ihan kaikille.

[/quote]

Ei tolla asialla silti ole mitään järkeä sitä tyttöä vaivata. Normaali ihminen selvittäisi asian miehensä kanssa.

Vierailija
40/89 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av ei petä koskaan. Biologisen äidin kertomus murrosikäisen tytön ja äitipuolen väleistä perustuen yhteen tekstiviestiin tuottaa välittömästi kolme sivua tulikivenkatkuista paheksuntaa. Pitäisikö tässä nyt itkeä vai nauraa.

Ok, äitipuoli saattaa olla julma niuho ja nuttura kireällä. Yhtä hyvin voi olla, että uusperheessä on käynnissä jokin pidempiaikainen taistelu tyttären ja äitipuolen välillä, eikä tässä taistelussa ole vain yhtä syyllistä. Kyllähän teinit ovat ihan mestareita tahallaan ärsyttämisessä. Usen pienistä asioista kertyy suuri puro. Esim. tahallaan väärään pyykkikoppaan laitetut vaatteet, vääriin paikkoihin lojumaan jätetyt tavarat, pohjista märät lasit puupöydällä kymmenen huomautuksen jälkeen, tiettyyn ruokaan varattujen ainesten syöminen jne. En ole kenenkään äitipuoli, mutta kyllä mulla on joskus palanut totaalisesti käämit jonkin näennäisesti pienen asian jälkeen. Sitä asiaa on vaan silloin edeltänyt sata vastaavaa tapahtumaa. Mutta meillähän ei ole täällä mitään keinoa tietää, mitä uusperheen taloudessa on ennen jogurttiepisodia tapahtunut. Tietenkään äitipuolen tapa toimia ei ollut kovin aikuismainen, mutta ainakaan viestissä ei varsinaisesti haukuttu ketään. Ehkäpä äitipuoli vaan oli aika turhautunut tilanteeseen ja halusi sen tuoda julki. Mä ainakin tunnustan, että olen miehelleni sanonut lauseita tyyliin "päätit sitten syödä lasagneen varatut juustoraasteet" tai "laitoit sitten lakanapyykin joukkoon punaiset sukat". Olen siis kamala pirttihirmu, alapeukkujen tulvaa odotellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi