Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotias enemmän kipeänä kotona kuin päivähoidossa

Vierailija
17.09.2021 |

Lapsemme on ollut vuoden alusta päivähoidossa ja on jatkuvasti kipeänä. Nyt elokuun alusta hän on ollut enemmän kotona sairaana kuin hoidossa. Tauteja toki riitti jo keväällä. Viimeisin tauti on nyt muuttunut keuhkoputkentulehdukseksi ja lapsi on ollut kotona jo yli viikon. Olemme jonossa jatkotutkimuksiin, tk-lääkäri epäili astmaa.

Olen työharjoittelussa (eli olen opiskelija) ja harjoittelupaikassa ei olla hirveän tyytyväisiä poissaoloihin. Miehen työpaikan mielestä opiskeleva vanhempi voi hoitaa sairaan lapsen, eikä anna hänen jäädä hoitamaan lasta. Tämä on ilmeisesti ihan laillista.

Mitä tässä pitäisi oikein tehdä? En voi jäädä hoitamaan 3-vuotiasta kotihoidontuella. Saan kohta potkut harjoittelupaikasta ja toivomaani työpaikkaa en tuolta ole todellakaan saamassa. Lapsella on jatkuvasti kurja olo. Kunnallisia perhepäivähoitajia ei meillä päin ole eikä yksityisillä ole tilaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen työpaikan mielestä opiskeleva vanhempi voi hoitaa sairaan lapsen, eikä anna hänen jäädä hoitamaan lasta. Tämä on ilmeisesti ihan laillista."

No eipäs ole.

Vierailija
2/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laillista että työnantaja päättää lasta hoitamaan jäävän vanhemman. Voitte hyvin esim puolittaa poissaolot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työnantaja on aktiivisesti antanut ymmärtää ettei mies saisi jäädä kotiin, hänellehän tulisi siitä huimasti "lisäkuluja" mutta mitään laillista siinä ei ole. Oikeastaan voisitte muuttaa tilanteen niin että seuraavat 9kk mies jää kotiin jotta pääset opiskelemaan ja olette jo hänen työpaikkansa suuntaan joustaneet kuukausia - turhaan. Tosi moni nuoleskelee työnantajaa tekemällä perheen kustannuksella töitä. Lopettakaa se touhu heti.

Vierailija
4/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työnantaja pyytää todistusta, että minulla on töitä, tämä on laillista. Koska olen opiskelija, en saa sellaista. Joudun siis hoitamaan sairaan lapsen.

Vierailija
5/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehen työpaikan mielestä opiskeleva vanhempi voi hoitaa sairaan lapsen, eikä anna hänen jäädä hoitamaan lasta. Tämä on ilmeisesti ihan laillista."

No eipäs ole.

Niin ja jälleen kerran ei ole vaivaiduttu ottamaan selvää omista laililista oikeuksista vaan mennään tuolla ilmeisesti. Onneksi on aihe vapaa. Pyydät sieltä harjoittelupaikasta todistuksen ettet voi olla poissa.

Vierailija
6/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen työnantaja pyytää todistusta, että minulla on töitä, tämä on laillista. Koska olen opiskelija, en saa sellaista. Joudun siis hoitamaan sairaan lapsen.

Voit antaa opiskelutodistuksen, ajaa saman asian tässä tapauksessa. Ihme touhua taas kun ihmiset suostuvat aivan mihin tahansa jonkun riistofirman palkoilla ollessaan. Ellei sun opiskelu ole jotain kansalaisopiston virkkuukurssia vaan ihan oikeaa opiskelua jossain oppilaitoksessa kirjoilla, se on samanarvoista velvoittavaa toimintaa kuin miehen työ. Älkää menkö tuohon halpaan.

Vierailija
7/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sille työnantajalle kuulu antaa kuin korkeintaan lääkärintodistus lapsen sairaudesta.

Vierailija
8/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, teitä huijataan!

Vierailija
9/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sille työnantajalle kuulu antaa kuin korkeintaan lääkärintodistus lapsen sairaudesta.

Olet väärässä.

Vierailija
10/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on laillista toki että työnantaja selvittää että olet oikeasti jossain etkä kotona, mutta siihen ne oikeudet tässä jäävätkin. Tuohan on ihan sietämätön tilanne. Ei ole mitään oikeutta edes kommentoida miehen poissaoloja kun syynä on sairas lapsi.

Vierailija
11/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin itseni kipeäksi ja teettäisin astmatutkimukset yksityisellä. Parhaimmillaan sairastelu loppuu melkein heti kun lääkitys saadaan kohdalleen ja vaikka sairastuisi ei sairasta viikkotolkulla jälkitautien kera.

Vierailija
12/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on jo nyt ehtinyt virheellistä tietoa. Sinä et ole lapsen kanssa kotona vaan o-pis-ke-let ja se on verrattavissa työssäoloon. 

Vierailija
13/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin itseni kipeäksi ja teettäisin astmatutkimukset yksityisellä. Parhaimmillaan sairastelu loppuu melkein heti kun lääkitys saadaan kohdalleen ja vaikka sairastuisi ei sairasta viikkotolkulla jälkitautien kera.

Tässä on kanssa yksi tyypillinen esimerkki siitä, että ihmiset ei ota asiosta selvää. Ei ne yksityisenpalvelut niin paljoa maksa mitä yleisesti luullaan.

Vierailija
14/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne sairaudet sieltä päivähoidosta peräisin? Ettei teillä ole sisäilmaongelma siellä kotona?

Vierailija
15/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laillista että työnantaja päättää lasta hoitamaan jäävän vanhemman. Voitte hyvin esim puolittaa poissaolot.

Meillä on hoidettu niin, että toinen hoitaa lasta aamupäivällä ja toinen iltapäivällä tai lasta vuoropäivin.

Vierailija
16/16 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne sairaudet sieltä päivähoidosta peräisin? Ettei teillä ole sisäilmaongelma siellä kotona?

Kannattaa pyytää kunnan terveystarkastajaa käymään siellä kotona. Päiväkodin tilanteesta hän voikin olla jo selvillä.