Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu miehen harrastuskaverille viettämään iltaa huomenna

Vierailija
17.09.2021 |

Harrastuskaverin vaimo oli toivonut, että tuotaisiin jälkiruoka ja kaupasta pari puuttuvaa juttua pöytään, he hoitavat loput.

Normaalisti tässä tilanteessa olisin jo alkanut suunnittelemaan jälkkäriä ja ajanut isompaan kauppaan hakemaan puuttuvat tavarat. No, nytpä on toisin. Mies ilmoitti juuri menevänsä töistä suoraan nyt illalla golfamaan ja sama homma lauantaina. Aikoo sitten kuulemma hakea mut matkalla kun ajetaan alkuillasta kaverille.

Sen sijaa, että suunnittelisin yhtään mitään tällä kertaa, laitan vain itseni valmiiksi ja odotan innolla, mitä mies keksii jälkkäriksi huomiseksi :)

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mukava, hyvänhenkinen ilta tulossa.

Vierailija
62/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä parisuhdekaveruuksissa on se ongelma, että kivalla tyypillä voi olla ääliö puoliso. Kavereista voi ääliöt välttää, mutta kaverin puoliso voi olla valitettava yllätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Vai oikein suunnittelemaan ja isoon kauppaan. Haet vaan jotain leivoksia samalla kun ne puuttuvat jutut. Tadaa! Ei tarvii su jaan kiukutella eikä miehen arvailla puoli vuotta mistä oot nyt suuttunut.

Näinhän se tulee menemään. Mies ajaa kaupan kautta sinne kaverille. Ei se mitään kahden päivän suunnitteluja kahdelta ihmiseltä vaadi. Naisille vaan tämän tyyppiset asiat on niitä oman egon jatkeita, joiden avulla voi sitten päteä ja uhriutua kuinka MINÄ suunnittelin, kuinka MINÄ monta tuntia olin siellä nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistamien ja epätasa-arvo aitaa.

Mitä muuten sinä ap teet tänään ja huomenna? Hellan vieressä odotat sitä miestä kotiin?

Mies kurvaa lähimmän k-kaupan eteen ihmettelemään, että mitäs sitä veisi jälkiruuaksi. Illalla hyllyt alkaa olla tyhjiä, joten mies nappaa jonkun valmiskääretortun mukaan ja ehkä jopa litran Pirkka-vaniljajäätelöä.

Niin entä sitten?

Tuo on oikein hyvä jälkiruoka, jos vieraille tarjotaan purkkihernekeittoa. Jos on alkukeitot ja pihvit, niin minua melkein nolottaisi viedä tuollaisia.

Vierailija
64/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään ap:n ei kuulu yksinään hoitaa jälkiruokaa.

Eikä hänen kuulu myöskään kommunikoida sen miehen kanssa?  

Mieshän hoiti sen kommunikoinnin kertomalla, mitä aikoo tehdä kahden päivän ajan vapaa-ajallaan. Kun kyseessä on miehen kaveri, mies voi hoitaa viemiset tai ainakin kysyä vaimolta, onko hänellä jotain ideaa. Miksi naisen pitää hoitaa tämäkin?

Kuka sanoi, että pitää?

Minä vastaavassa tilanteessa en olisi ajatellut hetkeäkään, että minun odotetaan miettivän jälkiruokaa. Vaan olisin olettanut, että mies ja minä sinne juhliin mennessämme haemme kaupasta jotain, minkä päätämme sitten siinä.

Ei tulisi muutenkaan mieleenikään laittaa itse jälkiruokaa, jos minut on kutsuttu kylään johonkin. Jos minä osallistun ruokahuoltoon, syödään meillä. Jos menen jonkun muun luo syömään, se hoitaa ruoat.

En tajua tällaisten ap:n kaltaisten naisten asennetta. Ensin ne on itse ottaneet jotain hommia martyyrinä niskoilleen, vaikkei kukaan ole pyytänyt, vaan kaikki odotukset ovat heidän omassa päässään. Sitten aletaan passiivis-aggressiivinen temppuilu, jolla yritetään näpäyttää jotain marttyyrin sisäisistä turbulensseista autuaan tietämätöntä viatonta ihmisparkaa.

Äitini oli juuri tuollainen sairas vallankäyttäjä. Touhusi yötä myöten kaikenlaista turhaa paskaa, mitä kukaan ei ollut pyytänyt tekemään eikä tarvinnut tehtäväksi. Ja sitten kiukutteli, kun hänen raatamistaan perheen eteen ei kukaan arvosta! Olisi pitänyt päätä silittää joka kerta kun äiti pesi ikkunat, vaikka itseään varten se niitä pesi, minulle on aina ollut aivan taivaallisen samantekevää onko ikkunat pesty vai ei.

Vinkki teille hysteerisille marttyyriämmille: jos joku ei suoraan pyydä, että voisitko Maire tehdä tämän asian, voitte olettaa että asia ei koske teitä millään tavalla, eikä teidän tarvitse tehdä mitään. Ja jos suorana pyydetään, silloinkin voi aivan hyvin vastata "En." Se on paljon lyhyempi sanakin kuin kyllä, kannataa opetella.

Vierailija
65/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanhemmat kutsuivat meidät mökille. Siellä miehet aina juo kaljaa ja naiset tekee ruuat ja lämmittää saunan. Ihan jo ensimmäisellä kerralla kerroin, että mieheni voi tehdä nuo asiat puolestani, kun on kyse hänen vanhempiensa paikasta. Minä sitten passaan meidän paikassa. 😁

Meillä myös on selvät sopimukset ja siksi tämä avaus on minusta hämmentävä. Mistä nyt oikein kiikastaa?

Jos meille tulee puolisoni ystäviä tai sukulaisia, hän hoitaa tarjoilut. Jos me menemme hänen ystävilleen tai sukulaisilleen ja sinne pitää viedä jotain, hän tottakai hoitaa asian. Ja sama päinvastoin silloin, kun kyse on minun ystävistäni tai sukulaisistani.

Varmasti siitä, että moni olettaa, että nämä asiat kuuluu naiselle vain siksi, että hän on nainen. Hassua siksi, että näistä pitää edes sopia. Eikö sen pitäisi olla itsestään selvää, että kukin hoitaa omat sukulaisensa ja kaverinsa ellei toisin sovita.

Kaikki nuo oletukset ovat vain naisten omissa päissä. Jos heti parisuhteeseen mentyään pitää tarkan vaarin siitä, että ei lähde noihin typeriin menneiden sukupolvien kuvioihin mukaan, ei kukaan niihin myöskään pakota.

Minulla esimerkiksi ei ole mitään käsitystä siitä, koska mieheni vanhemmilla tai hänen sisartensa lapsilla on syntymäpäivät. Omien sukulaisten muistan, mutta en huomioi, koska ei ole minun juttuni.

Aikuisena olemisessa on nykyään se kiva puoli, että voi päättää mitkä asiat on itselle tärkeitä ja sitten keskittyä niihin, eikä kukaan nokkaansa koputa.

Sitäpaitsi, vaikka joku sinulta pelkkien tissien perusteella jotain olettaisikin, niin arvatkaa mitä? Muiden ihmisten odotuksista ei tarvite välittää pätkääkään. Paitsi tietysti jos oman elämän tarkoitus on kerjätä huomiota ja hyväksyntää.

Vierailija
66/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
67/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä on pääruuaksi?

Lihan kanssa pullo hyvää punkkua

Kalan kanssa pirskahteleva rosee.

Vie jälkkäriksi käsin tehtyjä konvehteja japullo hyvää likööriä.

Anna toisten passata ja vedä kännit.

Sunnuntaina meet krapulabrunssille ja otat miehen platinumcardin mukaan.

Vierailija
68/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyyhän sieltä kaupasta hakea ne puuttuvat jutut kuitenkin. Olikos kutsussa määrätty tehdä itse se jälkiruoka? Ehkä onkin parempi, että äijäsi meneekin yksin ja ostaa kaupasta ne puuttuvat jutut ja ostaa ne jälkkäritkin kaupasta. Siellä taitaa olla kuitenkin se jälkkäri jo valmiina. Kaverinsa muija on aina halunnut kolmen kimppaa. Sinä olisit vain tiellä latistamassa tunnetta.

Vierailija
69/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa matkalla vanukkaat viemisiksi, ellei ole ehtinyt jo syödä niitä.

Vierailija
70/72 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ttu, mitä passiivis-agressiivista marttyyrimeininkiä. Varmaan kiva ilta tulossa, kun istutu siellä tyytyväisesti hymyillen ja mielessäsi ajattelet miehestäsi, että siitäs sait. 

Paljon reilumpaa olisi raivota etukäteen,  koska raivohan tosta seuraa ja pilaat vielä sitä ennen kivan illan kaikilta.

Vierailija
71/72 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilanne hoitui, Ap?

Vierailija
72/72 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Kutsutaan kylään ja pyydetään tuomaan jälkiruoka?

Peruskäytöstapoihin kuuluu kysyä kutsujalta mitä voisi tuoda kun kutsutaan kylään. 

No ei tietääkseni,koska yleensä kyläillään jotakuinkin vuorotellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan