Saatiin kutsu miehen harrastuskaverille viettämään iltaa huomenna
Harrastuskaverin vaimo oli toivonut, että tuotaisiin jälkiruoka ja kaupasta pari puuttuvaa juttua pöytään, he hoitavat loput.
Normaalisti tässä tilanteessa olisin jo alkanut suunnittelemaan jälkkäriä ja ajanut isompaan kauppaan hakemaan puuttuvat tavarat. No, nytpä on toisin. Mies ilmoitti juuri menevänsä töistä suoraan nyt illalla golfamaan ja sama homma lauantaina. Aikoo sitten kuulemma hakea mut matkalla kun ajetaan alkuillasta kaverille.
Sen sijaa, että suunnittelisin yhtään mitään tällä kertaa, laitan vain itseni valmiiksi ja odotan innolla, mitä mies keksii jälkkäriksi huomiseksi :)
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh. Vai oikein suunnittelemaan ja isoon kauppaan. Haet vaan jotain leivoksia samalla kun ne puuttuvat jutut. Tadaa! Ei tarvii su jaan kiukutella eikä miehen arvailla puoli vuotta mistä oot nyt suuttunut.
Näinhän se tulee menemään. Mies ajaa kaupan kautta sinne kaverille. Ei se mitään kahden päivän suunnitteluja kahdelta ihmiseltä vaadi. Naisille vaan tämän tyyppiset asiat on niitä oman egon jatkeita, joiden avulla voi sitten päteä ja uhriutua kuinka MINÄ suunnittelin, kuinka MINÄ monta tuntia olin siellä nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistamien ja epätasa-arvo aitaa.
Mitä muuten sinä ap teet tänään ja huomenna? Hellan vieressä odotat sitä miestä kotiin?
Mies kurvaa lähimmän k-kaupan eteen ihmettelemään, että mitäs sitä veisi jälkiruuaksi. Illalla hyllyt alkaa olla tyhjiä, joten mies nappaa jonkun valmiskääretortun mukaan ja ehkä jopa litran Pirkka-vaniljajäätelöä.
Niin entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmoittaisin myös ihan iloisesti meneväni tänään leffaan ja lauantaina shoppailukierrokselle. En mainitsisi jälkiruuasta mitään. Katsoisin vain mitä tapahtuu, ja mitä mies selittää kaverilleen. Jos yrittäisi pistää vaimon piikkiin, sanoisin että voi voi, en tiennyt että se oli minun tehtäväni hoitaa.
Mies selittää mitä?
Että miksei tuotu jälkiruokaa ja mitä muuta oli pyydetty.
Miksei ei muka tuotu? Suomessa on nykyään kauppoja jotka on 24/7 auki ja ihan hyvin ehtii käymään samalla kun mies hakee ap.
Muuten hyvä suunnitelma, mutta minusta ei ole kiva, että ne harrastuskaverit väkisin ja ihan omaa syytään joutuvat osaksi teidän riitaanne (koska riitahan tuosta tulee, tai ainakin tunnelma tulee olemaan kireä, vaikka mies jonkin jälkkärin onnistuisikin sitten kiireessä hankkimaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kutsutaan kylään ja pyydetään tuomaan jälkiruoka?Me tehdään usein kaveriporukalla noin. Isäntäväki tarjoaa suurimman osan, mutta muut tuo jotain myös. Ei tarvitse miettiä mitään viemisiä. (Siis kukkia tai jotain. Todella kätevää).
Miksi ihmeessä usein ruokailevalla kaverporukalla pitäisi viedä tuliaisia? Eikö jokainen laita ruokia vuorollaan omassa kodissaan?
Hyviin tapoihin kuuluu viedä jotain, kun mennään ruokavieraiksi. Yhdessä näin on sovittu ja kaikki olivat tyytyväisiä. Usein vieläpä kokkaillaankin yhdessä (eli ruoka ei ole pöydässä odottamassa, kun vieraat tulee).
Miksi ihmeessä? Olen ihan vapaaehtoisesti kutsunut itse vieraita. Miksi vieraiden pitäisi osallistua tarjoiluun?
Pakkopulla yhteissukujoulut poislukien.
Sika mikä sika, arvaa, hyväksyisinkö?!
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä suunnitelma, mutta minusta ei ole kiva, että ne harrastuskaverit väkisin ja ihan omaa syytään joutuvat osaksi teidän riitaanne (koska riitahan tuosta tulee, tai ainakin tunnelma tulee olemaan kireä, vaikka mies jonkin jälkkärin onnistuisikin sitten kiireessä hankkimaan).
Totta. Itse varmaan kysäisisin mieheltä jo tänään sillä lailla ohimennen, että mitäs muuten ajattelit sitten viedä jälkiruuaksi. Siitä sitten valkenisi mikäli mies olikin kuvitellut minun hoitavan asian, jolloin voisin selventää että voin toki auttaa jos haluaa vaikka yhdessä leipoa, mutta ettei asia ole mikään täysin minulle sysättävissä oleva vaiva. Kurjaa olisi siirtää väittelyä sellaiseen ajankohtaan, että ulkopuoliset kärsivät, vaikka kuinka saattaisikin ärsyyntyneenä tehdä mieli "näpäyttää" dramaattisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Joo anna miehen tehdä asia sillä tavalla, kuin hänelle sopii. Turha nalkuttaa. Tosin itse varmaan kysyisin etukäteen, aikooko mies ihan leipoa vai hakea jotain kaupasta.
Meillä sittenkin vapaa suhde kun kummankaan ei tarvitse anoa leipomislupaa.
Mikä tuossa on ongelma? Miehen harrastuskaveri, joten eikö se ole nimenomaan miehen tehtäväkin hankkia jälkiruoka?
Jos kaverin vaimon toive on mennyt miehellesi, niin sitten tietysti mies hoitaa. Jos illalla ovella käy ilmi, ettei mies ole hoitanut, voit sanoa, ettei tuo viesti koskaan tavoittanut sinua. Ei mies voi kysymättä olettaa, että hoidat häneltä itseltään pyydetyt asiat.
No jos ei miekkonen ymmärrä vihjettäsi, niin haette matkalla kaupasta jotain herkkujäätelöä. Turha asiasta on härkästä tehdä.
Miehen vanhemmat kutsuivat meidät mökille. Siellä miehet aina juo kaljaa ja naiset tekee ruuat ja lämmittää saunan. Ihan jo ensimmäisellä kerralla kerroin, että mieheni voi tehdä nuo asiat puolestani, kun on kyse hänen vanhempiensa paikasta. Minä sitten passaan meidän paikassa. 😁
Ei tulisi mieleenikään pyytää tuomaan jotain ellei kyseessä ole nyyttärit.
Ap:n lapsellista kiukuttelua en ymmärrä ollenkaan! Ois kysynyt miehen mielipidettä mitä viedä ja kuka käy ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kutsutaan kylään ja pyydetään tuomaan jälkiruoka?Peruskäytöstapoihin kuuluu kysyä kutsujalta mitä voisi tuoda kun kutsutaan kylään.
No ei kyllä kuulu. Hei, tuokaa ruoka ja kaapistakin puuttuu tarvikkeita. 🤣
Jep. En ikinä ilkeäisi tehdä noin, varsinkaan kun ilmeisesti ei olla mitenkään läheisiä tuttuja, silloin ois eri.
Vaikuttaa kyllä siltä että täällä kommentoijat ovat joko sinkkuja (enkä ihmettele syytä) tai pirttihirmuja.
Vierailija kirjoitti:
Miehen vanhemmat kutsuivat meidät mökille. Siellä miehet aina juo kaljaa ja naiset tekee ruuat ja lämmittää saunan. Ihan jo ensimmäisellä kerralla kerroin, että mieheni voi tehdä nuo asiat puolestani, kun on kyse hänen vanhempiensa paikasta. Minä sitten passaan meidän paikassa. 😁
Meillä myös on selvät sopimukset ja siksi tämä avaus on minusta hämmentävä. Mistä nyt oikein kiikastaa?
Jos meille tulee puolisoni ystäviä tai sukulaisia, hän hoitaa tarjoilut. Jos me menemme hänen ystävilleen tai sukulaisilleen ja sinne pitää viedä jotain, hän tottakai hoitaa asian. Ja sama päinvastoin silloin, kun kyse on minun ystävistäni tai sukulaisistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki tuo sen sijaan, että keskustelisi miehensä kanssa
Mitä keskusteltavaa sinusta asiassa on? Ajetaan kauppan kautta kaverille ja vietetään kiva ilta.
ei mulla mitään olekaan, mutta ap:lla ilmeisesti olisi.
”Harrastuskaverin vaimo oli toivonut, että tuotaisiin jälkiruoka ja kaupasta pari puuttuvaa juttua pöytään”
Eli tästä päätellen kutsu on tullut miehesi kautta, ja mies kertoi nämä asiat sinulle.
Tästä nousee mieleenikysymys, miten keskustelunne jatkui tässä kohtaa?
Sanoitko: ”Kiva, mennään vaan!”
Vai sanoitko: ”Kiva, mennään vaan! Olitko jo ajatellut mitä jälkiruokaa vietäisiin?”
Kuulostaa tosiaan vahvasti, että mies on tottunut, että teillä tämäntyyppinen homma menee automaattisesti sinun hoidettavaksesi.
Tietenkin, jos hän olisi fiksu, hän silti kysyisi, voisitko hoitaa sen. Mutta jos hän tarvitsee ”koulutusta”, ehkä sen voisi hoitaa keskustelun keinoin, eikä näpäyttämällä? Eli huonoa käytöstä mieheltä, ja vaatii pitkää pinnaa sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös on selvät sopimukset ja siksi tämä avaus on minusta hämmentävä. Mistä nyt oikein kiikastaa?
Jos meille tulee puolisoni ystäviä tai sukulaisia, hän hoitaa tarjoilut. Jos me menemme hänen ystävilleen tai sukulaisilleen ja sinne pitää viedä jotain, hän tottakai hoitaa asian. Ja sama päinvastoin silloin, kun kyse on minun ystävistäni tai sukulaisistani.
Varmasti siitä, että moni olettaa, että nämä asiat kuuluu naiselle vain siksi, että hän on nainen. Hassua siksi, että näistä pitää edes sopia. Eikö sen pitäisi olla itsestään selvää, että kukin hoitaa omat sukulaisensa ja kaverinsa ellei toisin sovita.
Ihanaa viettää iltaa jonkun parisuhdekriisin keskellä 🙄
Hän on menossa vierailulle, mutta ei hoida pyydetyistä tuliaisista edes omaa osuuttaan.
Huonoa käytöstä.