Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömät eivät hae nyt töitä? Joka paikassa tarvitaan.

Vierailija
17.09.2021 |

En käsitä. Mitä pidempään olet työttömänä sitä hankalammin työllisty.
Ei työnantajat pitkäaikaistyötöntä pidä ensisijaisena palkattava.
Tällä hetkellä töitä on vaikka kuinka.

Kommentit (322)

Vierailija
41/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP esittää otsikossa kysymyksen ja sitten vastaa siihen seuraavassa lauseessa tyhjentävästi.

Luetunymmärtäminen sulla kateissa.

Ap: "Ei työnantajat pitkäaikaistyötöntä pidä ensisijaisena palkattava."

Lainaamasi henkilö tarkoitti varmaan että Ap vastaa omassa postissaan kysymykseensä.

- eri

Vierailija
42/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa avoinna olevista työpaikoista menee työpaikan vaihtajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työttömien tuet ovat niin suuret, että heillä ei ole mitään tarvetta saman summan saadakseen mennä töihin. Jo töissäolevat tekevät lisätöitä, itselläkin jo 2 työpaikkaa ja viikkotunnit 66, myös palkka toki sellainen, että se ilahduttaa. Työttömälle ei kelpaa 30h/vko, koska silloin joutuisi maksamaan lasten päivähoidosta täyden maksun, vaikka tulot jäisi alle 3500 e/kk.

Tuet liian suuret?

Mä saan 660e, kuinka paljon tästä pitäisi leikata?

Noin 510 e on varaa ottaa pois. Tilalle asuntolapaikka ja 3 ateriaa päivässä, ei hoivakodissakaan mummot enempää rahaa saa käyttöönsä. Jos ei kelpaa, niin mene töihin.

Ai että mun pitäisi lähteä omasta maksetusta talosta ja jättää lapset ja puoliso?

Vierailija
44/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa EI tarvita, koska jokaikiseen hakemukseen tulee joko "valintamme ei kohdistunut sinuun" tai syvä hiljaisuus. 

Vierailija
45/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työttömien tuet ovat niin suuret, että heillä ei ole mitään tarvetta saman summan saadakseen mennä töihin. Jo töissäolevat tekevät lisätöitä, itselläkin jo 2 työpaikkaa ja viikkotunnit 66, myös palkka toki sellainen, että se ilahduttaa. Työttömälle ei kelpaa 30h/vko, koska silloin joutuisi maksamaan lasten päivähoidosta täyden maksun, vaikka tulot jäisi alle 3500 e/kk.

Teet 2 ihmisen työt ja saat 2 ihmisen palkan, koska työtön ei suostu töihin, vaan elää maksamillasi veroilla. Koska todellakin jokaisen työttömän elintason maksaa joku sellainen, joka tekee töitä.

Vierailija
46/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla työttömistä ei ole päiväkoti-ikäisiä lapsia. Kun minä olin työtön, niin minulla ei ollut mitään kannustinloukkuja, sain osa-aikaisesta työstäkin ansiosidonnaista paremmin sovitellun päivärahan ansiosta.

Vierailija
47/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aplle on tullut käsitys että työttömät eivät nyt hae töitä?

Vierailija
48/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen avustajan paikkoja on pilvin pimein, eikä niihin tarvita tutkintoja. Palkka kokoaikatyössä samaa luokkaa monen virastotyön ym. kanssa.

Vierailija
49/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laki on jäänyt tässä kohtaa jonnekin periferia-aikaan. Lain mukaan vaikka olet pitkäaikaissairas, sun pitää olla työtön työnhakija, vaikka sut on mittareilla mitattu kuntoutusselvityksessä työkyvyttömäksi.

Olet siellä kirjoilla mutta töitä ei tarjota koska olet sairas. Ja näistä ei hallitus tiedä yhtään mitään!

Siellä listoilla on aina vaan enenevässä määrin 50-60v sairaita ihmisiä jotka ei pääse sairaseläkkeelle. Jopa nuorempia.

Tää vääristää tarkoituksella lukuja mutta sehän tässä on tarkoituskin.

Vierailija
50/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisen avustajan paikkoja on pilvin pimein, eikä niihin tarvita tutkintoja. Palkka kokoaikatyössä samaa luokkaa monen virastotyön ym. kanssa.

Muuten hyvä, mutta niistä yli 90% on 30h/kk sopimuksia. Kokoaikatyötä on aniharvalla tarjolla, koska 24/7 avustajaa tarvitsevat asuvat useimmiten palveluasunnoissa. 

Vierailija
51/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet liian suuret?

Mä saan 660e, kuinka paljon tästä pitäisi leikata?

Noin 510 e on varaa ottaa pois. Tilalle asuntolapaikka ja 3 ateriaa päivässä, ei hoivakodissakaan mummot enempää rahaa saa käyttöönsä. Jos ei kelpaa, niin mene töihin.

Ai että mun pitäisi lähteä omasta maksetusta talosta ja jättää lapset ja puoliso?

No tuossa tapauksessa et tarvitse euroakaan tukea. Jos ei ole perhettä ja tarvitsee kotia, niin silloin yhteiskunta tarjoaa petipaikan ja ruokaa, muussa tapauksessa pärjää omillaan. Miksi meidän pitää maksaa siitä, että sinua ei työ kiinnosta?

Vierailija
52/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi olin työhaastattelussa. Haastattelija totesi: "Hmm..oletko miettinyt että mahdollisesti olisit työkyvytön?"

Joo mutta kun papereissa lukee että olen ok.

Vierailija
53/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nyt trolli muualle tekemään näitä älyvapaita aloituksia. Mistä sinä tiedät hakevatko työttömät töitä vaiko eivät. Heitä on tosiasiallisesti n. 400 000 plus piilotyöttömät, eli sinä tunnet heidät kaikki?

Vierailija
54/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista huilu :D MISSÄÄN virastossa ei tuntipalkka ole alle 10€

Vierailija
55/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta niistä yli 90% on 30h/kk sopimuksia. Kokoaikatyötä on aniharvalla tarjolla, koska 24/7 avustajaa tarvitsevat asuvat useimmiten palveluasunnoissa. 

Minkä virastotyön kysympä vaan?

Vierailija
56/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan pitää repiä maksimaalinen teho ja voitot irti ihmisestä niin että ne työttömät jotka hakevat töitä niin eivät jostain syystä kelpaa työnantajille. Siellä voi olla joku este kuten korkea ikä, työkokemuksen vähyys tai pitkäaikaistyöttömyys tai jos työhaastattelussa jokin ei natsaa. Ei ennen tämmöistä ollut ja töitä sai kun vaan meni kyselemään että onks töitä ja kiinnostaisi päästä töihin. Joo kyllä on ja tervetuloa vain. Koeajan jälkeen kun hommat alkoivat sujumaan niin lisää töitä tuli. Otin määräaikaisia sopimuksia mielelläni alussa jos jostain syystä elämäntilanne muuttuu niin pääsee pois ilman karenssia. välillä olin hetken työttömänä ja vaihdoin työpaikkaa elämäntilanteeseen sopivammaksi. 

Tämä nyky systeemi on mennyt epäinhimilliseksi ja jotenkin ihan sairaaksi. Se vika ei ole työttömissä. 

Vierailija
57/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP esittää otsikossa kysymyksen ja sitten vastaa siihen seuraavassa lauseessa tyhjentävästi.

Luetunymmärtäminen sulla kateissa.

Ap: "Ei työnantajat pitkäaikaistyötöntä pidä ensisijaisena palkattava."

Lainaamasi henkilö tarkoitti varmaan että Ap vastaa omassa postissaan kysymykseensä.

- eri

Minä ymmärsin sen niin, että ei kannata jättäytyä pitkäaikaistyöttömäksi.

Vierailija
58/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ikäni puolesta väliinputooja, liian nuori eläkkeelle ja samalla liian vanha uudelle työnantajalle, näin vajaa 6-kymppisenä, siksi tämä (työ)tilanne on haasteellinen niin kuin tänä päivänä tavataan sanoa.

Jos yhtään lohduttaa niin en minäkään pääse minnekään vaikka olen 29-vuotias. Hakijoita on vain paljon enemmän kuin työpaikkoja.

Vierailija
59/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLet väärässä. Juuri eilen kävin työhaastattelussa ja toinen haastettalu ensi viikolla

Vierailija
60/322 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee nyt trolli muualle tekemään näitä älyvapaita aloituksia. Mistä sinä tiedät hakevatko työttömät töitä vaiko eivät. Heitä on tosiasiallisesti n. 400 000 plus piilotyöttömät, eli sinä tunnet heidät kaikki?

Tuskin hakevat töitä, kun työnantajat kertovat, että työnhakijoita ei ole.