Olen alkoholisti, silti juon
Eilen menin töihinkin humalassa. Haluan raitistua. Onko joku täällä onnistunut raitistumaan? Juuri nyt on krapula ja katumus päällä, mutta varmaan jo huomenna tekee mieli juoda. Eilen join 2l viiniä ja yhden Leijonan, enkä muista työpäivästä mitään.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kausijuoppo, välillä meni useita kk selvinpäin ja toisinaan join monta kk jatkuvasti, aina päissään ja helvetillisessä krapulassa töissä. Menetin muutaman työpaikan, 2asuntoa, perheen. Nyt raitistunut, pään pitää kasassa lasten kanssa olo ja kehonrakennus. Tsemppiä oikeesti! Tiedän kuinka kamaa toi on. - M31
Kiitos tsemppauksesta! Minullakin on ollut selviä jaksoja, mutta taustalla on aina vaaninut halu juoda. Olen järjestellyt elämääni niin, että voin juoda. Nyt ei ole kotona lainkaan alkoholia. Voin todella huonosti. Ja pelkään nähdä ihmisiä töissä.
Pelkään myös sitä, että todella kuolen alkoholin takia. Muutun humalassa ihan toiseksi ihmiseksi. Muisti menee aina. Joka kerta. En siis edes tiedä, mitä kaikkea olen humalassa tehnyt. Eilen olen ainakin kaatunut töissä ja ollut siellä likainen paita päällä. Taisi olla hiljainen päivä, mutta en ole varma. Sen tiedän, että jostain syystä menin salin puolelle ja selitin jotain asiakkaille. Sen olisin voinut jättää tekemättä.
Hävettää ihan hitosti ja huomenna pitäisi mennä taas töihin. En tunne työkavereita niin hyvin, että voisin heiltä kysyä käytöksestäni. Onneksi ajokortti meni jo ajat sitten, niin en takuulla aja humalassa. Aikanaan köröttelin pokkana mökkitiellä humalassa. Tarkoitus oli jättää auto mökkitien ja maantien risteyksessä olevalle parkkipaikalle ja kävellä maantien varrella. Siinä parkissa vaan olisikin poliisin ratsia ja puhalsin 2,8 promillen lukemat. Silloin menin ensimmäistä kertaa AA:han ja yritin jopa alkaa uskovaiseksi.
Aloittaja
Ateistien AA on oikeasti hyvä paikka. Siellä ei rukoilla apua ja oleteta, että jumala tekee kaiken. Ihan itse täytyy taistella alkoholin houkutusta vastaan. Eikä se uskokaan aina auta. Moni alkoholisti on uskova.
Lopeta heti alkoholinkäyttö tai alkoholinkäyttö lopettaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kausijuoppo, välillä meni useita kk selvinpäin ja toisinaan join monta kk jatkuvasti, aina päissään ja helvetillisessä krapulassa töissä. Menetin muutaman työpaikan, 2asuntoa, perheen. Nyt raitistunut, pään pitää kasassa lasten kanssa olo ja kehonrakennus. Tsemppiä oikeesti! Tiedän kuinka kamaa toi on. - M31
Kiitos tsemppauksesta! Minullakin on ollut selviä jaksoja, mutta taustalla on aina vaaninut halu juoda. Olen järjestellyt elämääni niin, että voin juoda. Nyt ei ole kotona lainkaan alkoholia. Voin todella huonosti. Ja pelkään nähdä ihmisiä töissä.
Pelkään myös sitä, että todella kuolen alkoholin takia. Muutun humalassa ihan toiseksi ihmiseksi. Muisti menee aina. Joka kerta. En siis edes tiedä, mitä kaikkea olen humalassa tehnyt. Eilen olen ainakin kaatunut töissä ja ollut siellä likainen paita päällä. Taisi olla hiljainen päivä, mutta en ole varma. Sen tiedän, että jostain syystä menin salin puolelle ja selitin jotain asiakkaille. Sen olisin voinut jättää tekemättä.
Hävettää ihan hitosti ja huomenna pitäisi mennä taas töihin. En tunne työkavereita niin hyvin, että voisin heiltä kysyä käytöksestäni. Onneksi ajokortti meni jo ajat sitten, niin en takuulla aja humalassa. Aikanaan köröttelin pokkana mökkitiellä humalassa. Tarkoitus oli jättää auto mökkitien ja maantien risteyksessä olevalle parkkipaikalle ja kävellä maantien varrella. Siinä parkissa vaan olisikin poliisin ratsia ja puhalsin 2,8 promillen lukemat. Silloin menin ensimmäistä kertaa AA:han ja yritin jopa alkaa uskovaiseksi.
Aloittaja
Ymmärrän, itellä oli myös toi hirvee olo sisällä. Ei ketään halunnut nähdä, teki mieli kuolla pois. Häpee oli ihan järkyttävä, ja muuttu aivan toiseks kännissä ja paskaa tulee suusta niin paljon et hyvä ettei siihen tukehtunut. Suosittelen kokeilemaan kaikkia mahdollisia tapoja/asioita mitkä johtais parempaan oloon ja raitistumiseen. Ainiin tosta kortin menettämisestä, niin itelläkin 2kertaa jäänyt kiinni ja yhden auton ajanut tolppaan. Että siinä alkaa olee syitä aikas monta kans pitämään sen korkin kiinni. Työ pitää kuitenkin rytmiä elämässä, niin toivottavasti et sitä nyt menettäisi. Jos vaikka joku harrastus piristäis ja sais ajatuksia positiivisemmaksi? :) -M31
Moi ap!
Mitä sä pakenet juomiseen? Onko sulla elämässä mitään asioita joista tykkäät ja mistä ehkä jopa nautit? Mihin voisit keskittyä juoni sijaan?
Oletko koittanut esim antabusta tai naltrexonia?
Vierailija kirjoitti:
Oho, saako udella millä alalla voi olla noin kännissä ettei kukaan huomaa?
Päätöksistä päätellen politiikan alalla.
Jonkun uuden harrastuksen voisin aloittaa. Aiempina selvinä kausina olen lenkkeillyt paljon ja kuunnellut samalla AA-kokouksia puhelimella.
Tänään on ollut aivan kauhea päivä. Ja vieläkin ködet ja jalat puutuvat, jos istun paikallani pitkään. Vatsa on kipeä. Huominen työpäivä hirvittää. Pelkään, jos puhelin soi. En haluaisi edes tavata kaveriani. Mietin, että jos kertoisin hänelle alkoholismistani. Hän sen varmasti jo tietää, on nähnyt minut humalassa ja puhunut puhelimessa kanssani silloin, kun olen kotona kaatokännissä.
Se, että jotkut muut ovat onnistuneet raitistumaan, antaa minullekin toivoa.
Aloittaja
Ihttps://paihdelinkki.fi/mista-apua/hoitopaikat tossa yksi linkki minkä löysin. Itsekin oon joutunut vipinävesien kanssa tappelemaan ja tuolta aloitin toipumisen.
Kaverin kanssa jutteleminen voi hyvinkin auttaa. Saat toisen näkökulman.
Se että tiedostat ongelman ja oot tullut etsimään apua kertoo, että sä oot älykäs ihminen jolla sattuu tällä hetkellä olemaan tosi vaikeaa. Älä pelkää hakea apua ja muista, että olet vahvempi kuin mitä tiedätkään! Voimia!
eikös se ole holistin homma että juo viinaa. hetki sitten täällä joku kertoi juoneensa 30v ja lopettaa nyt. ne jotka lopettavat oikeasti eivät siitä puhu kenellekään, aivan sama alkon kuin tupakankin kanssa. sitten on ne surkimukset jotka lopettavat huomenna tai ensiviikolla ne on sitä itseään mitä klosettiin työnnetään.
Ex-alkoholisti sanoo: Lopeta nyt alkuun stressaaminen työpaikasta. Noilla juomismäärillä olet hengenvaarassa. Suosittelen heti katkolle menemistä, nimittäin paha krapula tai vieroitusoireet voi tappaa tulee kouristus tai delirium tremens vielä. Mulla on kokemusta 5 delikasta ja on todellinen ihme että olen edelleen elossa ja täysin terveeksi toipunut lopetettuani juomisen.
Minä kanssa. Olin just äsken AA-kokouksessa. Join vähän sitä ennen aiemmin päivällä ja nyt tinttaan taas. En mä niin paljoa juo nykyään kuin ennen kuin joksikin aikaa raitistuin (olin n 2v juomatta), nykyään menee 8-12 annosta kerralla, että ei se silleen haise tai mitään.
Ei riitä pokka myöntää toisille toipuville alkoholisteille että oon ratkennut vaikka iso osa muista on ainakin kerran retkahtanut. Typerää. Tuota 8-12 päivässä on mennyt juhannuksesta saakka.
Voitko kertoa kuinka monta annosta nautit vuositasolla? Tlk, pllo, ravintola-annos?
Vierailija kirjoitti:
Ateistien AA on oikeasti hyvä paikka. Siellä ei rukoilla apua ja oleteta, että jumala tekee kaiken. Ihan itse täytyy taistella alkoholin houkutusta vastaan. Eikä se uskokaan aina auta. Moni alkoholisti on uskova.
Ei "tavan" AA:saa todellakaan oleteta että Jumala tekee kaiken, tai ylipäätään yhtään mitään. Enintään sen, että näyttäisi sen mitä pitää tehdä.
Olen ollut sadoissa kokouksissa enkä kertaakaan ole missään törmännyt ajatukseen että kukaan AA:ssa uskoisi että Jumala tekee yhtään mitään alkoholistin puolesta. Itse se pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "tavan" AA:saa todellakaan oleteta että Jumala tekee kaiken, tai ylipäätään yhtään mitään. Enintään sen, että näyttäisi sen mitä pitää tehdä.
Olen ollut sadoissa kokouksissa enkä kertaakaan ole missään törmännyt ajatukseen että kukaan AA:ssa uskoisi että Jumala tekee yhtään mitään alkoholistin puolesta. Itse se pitää tehdä.
Tää. Kiteytyy tyynäriin:
Jumala,
Suo minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa;
Rohkeutta muuttaa mitkä voin;
Ja viisautta erottaa nämä toisistaan.
Ei pyydetä KV:lta muuta kuin käytännössä voimia ja mielen lujuutta jotta voi tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja. Mielestäni olet valehtelija.
Jokainen alkoholisti on valehtelija, ainakin silloin kun juo.
AP: jos et itse pysty olemaan juomatta eikä AA auta niin silloin kannattaa mennä hoitoon.
Noilla määrillä ei ole kohta työpaikkaa eikä työkykyäkään.
Sua voi pidätellä juomisen lopettamisen suhteen jokin lukko. Toisin sanoen saattaa olla, että alitajuisesti pelkäät jo etukäteen esim. sitä häpeää tai kuolettavan järisyttävää katumusta, jonka joudut kohtaamaan, kun lakkaat juomasta. Jo toi mekanismi pitää sut juomassa: et joudu kohtaamaan sitä katumushäpeämylläkkää niin kauan, kun vielä oot tossa dokuelämässä.
Ja sitten toinen on se, että voit jo etukäteen miettiä sitä, että jos raitistut, joudut suremaan ihan hitosti kaikkia niitä tuhlattuja vuosia, jotka turhaan joit. Vähän saman kuin röökin polton lopettamisessa. On niin sietämätöntä ajatella sitä, miten vuosikymmenet pilasi keuhkojaan ja aiheutti itselleen keuhkosyöpäriskiä, jota joutuu miettimään tupakanpolton lopettamisen jälkeenkin. On psyykkisesti helpompaa jatkaa röökaamista kuin ottaa toi kauhee loputon surutyö tuhlatuista vuosista kantaakseen. Sulla voi olla jotain tällaisia lukkoja, jotka estää sua lopettamasta. Meinaan vaan, että sulla on jo tahto lopettaa. Ja se on älyttömän hyvä alku. Mutta joku sua estää vielä. Mieti, mikä se on. Mä luulen, että toi häpeän kohtaamisen pelko on aika yleinen.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja. Mielestäni olet valehtelija.
Joo, rienaa alkoholisteja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmekymppinen nainen ja juonut teini-iästä alkaen humalahakuisesti. Nyt alkaa jo kehokin ola rikki. Kuukautisia jää pois, juomista seuraa vatsakipuja ja keskivartalo on todella turvoksissa.
Pelkään juomista, mutta samalla kuvittelen voivani juoda "normaalisti". AA:ssa olen käynyt, samoin A-klinikalla. AA oli niin uskonnollinen, ettei se auttanut minua. A-klinikkaa taas ei ole uudella asuinpaikallani.
Olen täysin voimaton juomisen suhteen. Parisuhteeni on pilalla, olen humalassa pettänyt miestäni. Lapsia en voi koskaan edes hankkia, sillä kukaan ei ansaitse tällaista naista äidikseen. Kavereita on muutama jäljellä, mutta useammin juon itsekseni kotona kuin lähden vaikka kävelylle kaverin kanssa.
Haaveilen raittiudesta, mutta en kuitenkaan tee työtä sen eteen. On aivan liian helppo vain juoda kännit.
Aloittaja
Onko A-klinikan tilalle puhelin- tai nettiapua? Sellaista johon voi soittaa kun hätä on suurin.
Oletko kokeillut minnesota-hoitoa?
Mene sinne AA:n kokoukseen.
Muuta tietä ei ole. Tai pamahda uskoon. Sekin on pelastanut monia.
Itse en valitettavasti voi auttaa, enkä tuhlaa sympatiaani.
Oli niin suuri helpotus päästä alkoholisti-isästä eroon, että pysyn hajun kantaman etäisyydellä kaikista juopoista.