Viinakon laki- Facebookissa
Oikeasti, hävettää suomalaisten puolesta... Onko jengi todella näin alkoholisoitunutta ja lapsellista?? MITEN se vaikuttaa konkreettisesti vaikka viinanmyynti lopetettaisiin kokonaan? Alkoholi ei leiki minkäänlaista roolia mun elämässä, ja en mieti alkoholia saatika että laittaisin profiilikuvakseni siihen liittyvän kuvan. Ainakin nyt tunnistaa kaverilistaltaan idiootit ja pystyy laittamaan ne omaan erilliseen ryhmään: piiloalkkikset. NOLOA.
Ja sitähän se on, ihan turha uskotella että otatte kantaa suomalaiseen alkoholipoliitikkaan ja holhoukseen.. kaikki tyypit jotka näemmä vaihtaneet profiilikuvakseen pullon käyttävät alkoholia joka viikko. Ja sitä selitellään tutkimustuloksilla yms. jolla voidaan kieltää se tosiasia, että ei voida elää ilman alkoholia.
Mä kannatan että eikun vaan kaikki kiellot päälle ja keskiolutkin Alkoon, se olisi tälle juopolle kansalle ihan oikein.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:05"]
Mitä enemmän alkoholia kielletään ja piilotellaan, sitä enemmän suomalaienn juo. Toimii kuin pikkulapsi jolta kielletään karkki. Sen jälkeen elämä keskittyy vain karkin hankintaan ja käyttöön. Näin kärjistetysti sanottuna. Itse kannatan vapaata alkoholipolitiikkaa, avointa puhetta ja avointa käyttöä. Sitä että opetetaan jo lapselle mikä on kohtuus eikä sitä tarvitse salata.
Kannatan matalampaa alkoholiverotusta (tasolle Viro), saadaan verotulot nousuun kun edullista juomaa ei lastata miljoonien tölkkien vuositasolla lahden takaa. Yleensäkin olen kaikenlaista holhousta vastaan. Uusi alkoholilaki on kuin muinoinen kieltolaki, yhtä epäonnistunut. Se joka juoda haluaa, juo vaikka viina pitäisi hakea siperistasta saakka.
[/quote]
Näin.
Äskettäin netissä törmäsin kuvaan Saksasta jossa oli kauppakeskuksen aulassa joku rommin-maistiaispiste, samalainen kuin esim cittarissa leipämaisitiais-piste.
Siellä ei ollut ketään siinä pisteellä. Kun alkoholi on noin vahvasti avointa ja näkyvillä, ei ihmiset vedä sitä kuin hullu puuroa ylettömästi. Salailu tuo sitä ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:29"]
Itse elät ilman roskaruokaa, karkkia, saasteita, lääkkeitä? Miksi käytät mitään mikä on vähissäkään määrin haitallista koska ilman on parempi?
Huoh. Ei kannata edes ratakiskosta vääntää. Tää on niitä ihmisiä taas joista se kerran viikossa otettu pari-kolme annosta tekee alkoholistiksi, vaikka pystyisi olemaan ilman vaikka kuukausia.
[/quote]
Mistäs sä tiedät mitä ilman mä en elä ja mitä elän? Mulla ei ole mitään lääkityksiä, enkä syö eineksiä tai roskaruokaa. Ulkoilen ja käyn kuntosalilla. Pyrin syömään puhdasta, lisäaineetonta ruokaa ja herkuttelen suklaalla kerran kuussa. Enempään ei ole mielitekoja. Käytän parabeenittomia tuotteita ja liikun metsässä, enkä moottoritien vartta. Suomessa on puhdas luonto ja puhdasta ruokaa, ja niitä on tarjolla kaikille.
Särkylääkkeitä en käytä juuri koskaan, milloinkahan olen viimeksi ottanut...Taisi olla edellisen kerran kun join lasin valkkaria ja seuraavana aamuna heräsin kammottavaan pääkipuun joka paheni iltapäivää kohden. Alkoholin turruttamat ihmiset eivät edes yhdistä kipujaan alkoholin aiheuttamiksi, pidetään vaan kiinni siitä että kerran viikossa on saatava viiniä. Mihin te sitä tarvitsette? Jos ette osaa rentoutua ilman, teillä on alkoholiongelma.
[/quote]
Äkkiä nyt tuhoat sen tietokoneen, se käyttää sähköä ja saastuttaa. Menetät vielä sädekehäs.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 17:40"]
Kännissä on kiva olla
[/quote]
Niin on!
Mulla on fb-profiilissa viskipullo. Itse en juo, mutta aiheeseen kyllä otan kantaa. Suomen alkoholipolitiikka on kaikinpuolin täysin hakoteillä. Koska meillä kasvatettaisiin keskieuroopan malliseen juomakultuuriin? Tää kansa on jo kahlittu rajoituksiin ja kieltoihin ja byrokratiaan ihan tarpeeksi. Ilman lapsiani olisin jo ajat sitten muuttanut suomesta pois.
Alkoholia ei normaali ihminen tarvitse mihinkään, siitä on vain haittaa. Sen huomaa tosin vasta sitten kun on lopettanut. Kannattaa kokeilla, kuinka helposti pystyy olemaan edes viikon tai kuukauden juomatta, ettei ole jo pahasti riippuvainen.
Naurettavaa koittaa tehdä alkoholin kuluttamisesta vähemmän haitallusta vertaamalla sitä sokeriin?! Idiootti saa olla, jos tuota itselleen uskottelee. Liiallinen sokeri ei tietenkään ole kellekään hyödyksi, mutta alkoholi on tutkitusti pahempi myrkky joka ikisellä tavalla. Ne lihavat ihmiset, jotka syövät epäterveellisesti, ovat lähes poikkeuksetta myös niitä päihteiden ja lääkkeiden kuluttajia. Henkilökohtaisesti en tunne yhtäkään läskiä jolle ei alkoholi maistuisi. Hoikkia juovia kyllä tunnen.
Yksi suklaapatukka päivässä ei aiheuta läheskään samanlaista haittaa kuin alkoholiannos päivässä. Alkoholissa on myös usein sokeria. Kuten lähes kaikessa mitä ihminen syö. Syövistäkin iso osa on alkoholin aiheuttamia.
Älkääkä aina verratko niihin "muihin maihin". Etelä-Euroopassakin sitä ja tätä, lässynlää... Harva joka noin sanoo, on itse asunut ko. maissa ja omaa tietoa tilanteesta. Muihin maihin ei voi verrata, siellä on kaikki muukin eri lailla. Ihan yhtä sairaita ihmisiä sielläkin.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:05"]
Mitä enemmän alkoholia kielletään ja piilotellaan, sitä enemmän suomalaienn juo. Toimii kuin pikkulapsi jolta kielletään karkki. Sen jälkeen elämä keskittyy vain karkin hankintaan ja käyttöön. Näin kärjistetysti sanottuna. Itse kannatan vapaata alkoholipolitiikkaa, avointa puhetta ja avointa käyttöä. Sitä että opetetaan jo lapselle mikä on kohtuus eikä sitä tarvitse salata.
Kannatan matalampaa alkoholiverotusta (tasolle Viro), saadaan verotulot nousuun kun edullista juomaa ei lastata miljoonien tölkkien vuositasolla lahden takaa. Yleensäkin olen kaikenlaista holhousta vastaan. Uusi alkoholilaki on kuin muinoinen kieltolaki, yhtä epäonnistunut. Se joka juoda haluaa, juo vaikka viina pitäisi hakea siperistasta saakka.
[/quote]
Korjaan suomalainen ja Siperiasta.